Dag 56 Kreutern /Bad ischl - Bad Goisern 13,7 km

Oostenrijk, Bad Goisern

In de nacht regende het goed en ik draai wat rond. Alhoewel ik steeds beter weer op de rugge kan liggen. Tegen zes uur is het wat droog en ik ruim de spullen en tent snel op gezien het de rest van de dag blijft regenen.
Tenminste zo zegt de slimme telefoon en zo lijkt het ook wel.

Ik schrijf maar een kort dank briefje en vertrek. Tis nog rustig in het huis en hoop dat de onrust ook weg is..

Op pad eerst maar eens een winkel of bakker op zoeken. Tis nog een km of drie. Ik ga op een grote winkel af, eenmaal binnen blijken ze die te verbouwen.. dus maar weer verder het leuke stadje door. Hier had Kaiser Frans Joseph met zijn SiSi ook een verblijf.

Een leuke villa aan de beek blijkt hun zomerhuisje te zijn geweest.
Ik tref gelukkig een bakker en kan lekker zitten met een koek en een bak koffie .

Weer verder op pad regent het weer volop en ik heb mijn leste paar droge sokken aan.
Ik merk dat mijn jas ook niet meer goed waterdicht is.. das echt niet best.

Ik ga richting Halstatter see. En koop in een winkel wat brood en yogurt die ik buiten ga opeten op een paar pakken tuin aarde.

T weer is echt slecht en ik krijg het kold. Ik denk dat ik maar eens een droog plekje moet zoeken en hoop dat een kerk dat biedt.

Dan loop ik het stadtje Bad Goisern binnen welk ligt voor de Hallstatter see.
Ik zie de kerktoren al mooi van afstand.
Ze zijn druk doende met de kerk zie ik rondom graafwerk Een gebouw ernaast heeft geen deur bel. Er komt een vrouw op fietse an en ze vraagt of ik pelgrimeer als ik ja zegt vraagt ze of ik naar Jeruzalem pilger.

Dat is bijzonder zeg ik want dat heeft tot nu toe nog niemand gevraagd. Ik kijk en zie een grijze rok onder de regenjas weg komen en het blijkt een non te zijn die hier naast woont. Ze zegt dat ik aan de andere kant moet zijn voor de voordeur en de pastoor.

Daar aangebeld komt pfarrer Hans er aan en hij heeft wel wat zegt hij na mijn verhaal te hebben aangehoord.

Ik krijg een eigen kamer met bed en op de zolder ernaast kan ik mooi de spullen en tent laten drogen. Ook Kan ik me douchen welk gedeeld wordt met enkele gezinnen uit Afghanistan.
Tis een aardig mannetje en hij biedt me ook aan om over een uurtje samen wat te eten met Frankfurter (knak)worstje Ik krijg ook een stempel. Got O got wat ben ik bliede met deze plek. Het moest zo weer wezen.

Ik ga eerst de natte tent uit hangen en spring dan onder de warme douche met partij natte en vieze kleren. Alles mooi uithangen en dan kan ik ook zo aanschuiven bij mijnheer pastoor. We hebben gelijk een klik. Hij is heel open en denkt ook goed mee in oplossingen mbt problemen in de wereld politiek en het geloof.

Hij heeft nog twee huwelijken te voltooien en ik denk dat ik eerst maar wat rust pak.
Het lichaam is er wel aantoe. Heerlijk ff tuffen op het bed die ik eerst opmaak.

Ik word wakker door kerkklokken en loop mooi een ronde. In de kerk tref ik een stel aan in klederdracht het zijn muziekanten voor het huwelijk.
Ik steek maar weer een kaarsje aan bij Maria Het beeld was weg uit de kerk en is weer terug geschonken vertelde de pastoor nog.

Hij begeleidt ook veel bedevaarten naar Jeruzalem.

Het stadje in ga ik opzoek naar impregneer spray voor het waterdicht maken van mijn jas. Ik heb pech alle winkels zijn hier al dicht op zaterdag middag ..
Ik loop een hostel binnen en tref een jonge man aan die een halve Hollander blijkt te zijn. Ze runnen hier het hostel.
Hij helpt me ook nog mee zoeken naar spray maar dat lukt ook niet .
Ik drink nog wat en ga opzoek naar een eenvoudige eettent.

Savonds tref ik pastoor weer met zijn huishoudster en hij vraagt of ik nog een wijntje mee drink.

Tis heel gezellig zo met z’n drieën en de kaarten van het heilige land komen op tafel met goede suggesties. Naar een paar wijntjes zoek ik mijn fijne bedje maar weer op.

Ik kan morgenvroeg om half acht komen met fruhstuck.

Heerlijk, na 💦 toch zonneschijn😇

Janine 2022-08-21 18:57:56

Sisi.... Oké dan. Dan moet het zo zijn voor een goede overnachting.... succes en kop der veur. Je kunt het..

Mars 2022-08-21 19:07:00

Gelukkig Barry dat het weer wat meezit! Het allerbeste met het vervolg en voor Monique natuurlijk ook! Hartelijke groet, ook voor Maurice :). Tante Lenie en Lydia

Tante Lenie en Lydia 2022-08-21 19:12:06

Dag Barry en Monique Hier was ik.weer .(.heb alles gevolgd en geniet van de verhalen en foto's! Eerst Monique ,ik hoop dat je genoten hebt van Hurry Up . De slogan kop der veur kun je goed gebruiken. Dat het goed mag gaan ,en spoedig weer samen met Barry ! Voor jou Barry steeds weer een.knappe prestatie . Wandelen, overnachting zoeken met de zegen van boven . Gezien alle kerken . Letterlijk ook.door de regen . Groetjes, poot voor Maurice !

Annie Wolken . 2022-08-21 19:13:22

Man man wat tref je t weer. Dit moet zo zijn! Geniet van de lieve mensen en vertrouw verder weer op jezelf maar je volgende plek. ❤️

Linda 2022-08-21 19:59:31

Geweldig deze verhalen maar Waar is de hond gebleven?, of heb ik dat verhaal gemist

Astrid 2022-08-21 20:09:23

Mooi dat je weer een plekje had. Hopelijk regen je niet iedere keer nat. Goede reis maar weer!

Evelien de Ruijter 2022-08-21 20:49:27

Zie je wel Na tegen spoed komt voorspoed Deze dag ziet er wat beter uit voor jou Lekker een goed bed om bij te komen Rust even lekker uit

Pa Gepken 2022-08-21 21:18:06

och wat fijn deze dag ondanks de vervelende regen, maar fijn dat je zo snel een fijne slaapplek hebt gevonden, waar je het een en ander en jezelf kan opdrogen, hopelijk is het voor jou de volgende dag droog, zodat je snel je jas kunt inspuiten als je dat ergens kunt kopen op de zondag

Akkie 2022-08-21 21:47:46

Prachtige verhalen! En die wandeling in de regen nou respect hoor! Mooie foto's ook Zou heel fijn zijn als Monique en Maurice weer aan kunnen sluiten! Gr Alie