Dag 18 Kassel stad - Vollmarshausen 16km 127 hm

Duitsland, Hessisch Lichtenau

Kwart voor zeven werden we wakker en we wilden een beetje vroeg vertrekken gezien de kinderopvang die zo zou beginnen.
Er liep een vrouw rond bij het gebouw en Gipsy wou graag ff naar de toilet maar ook deze dame durfde geen toegang te verlenen. Ze moest maar op het kerkhof bij het openbaar toilet naar binnen gaan.

Ze bent hier wel wat bang veur vreumden.

Verder op pad dwars door de stad richting de grote winkel de Rewe. Hier kun je vaak fijn zitten bij de bakker. Dus broodjes koffie en thee en ook een toilet dus dik veur mekaar.
Alleen waar Gipsy bang voor was bij het kerkhof dat hij erg vies was, was hier dus helemaal het geval maar na melding bij de servicebalie werd hij schoongemaakt.

We gaan door het grote stadspark midden in Kassel en over bruggetjes die over waterpartijen gaan met aan t’eind een mooi oud paveljoen. Vandaag willen we niet zover gezien we het lichaam nog goed voelen van gisteren.

De stad uit lopen we langs vele volkstuintjes en we gaan over de rivier de Fulda. Dan langs en door een aantal dorpjes.
We komen weer langs een Rewe en gaan ook hier zitten, want je weet niet wanneer je weer een winkel tegenkomt en Gips haalt een bak ijs die we samen op smikkelen. Maurice vergeten we ook niet en krijgt voor de tweede keer een blik vlees. Er zitten hier een groep mannen bij elkaar die dat wel vaker doen en kletsen met ons ze zijn in rente! Ze hebben respect voor wat we doen en de ene wil mijn tas wel ff tillen wat hem smerig tegenviel.

Ze geven ook tips waar in welk dorp een pastoor woont. Via via belt gipsy al een kerkbureau op voor hulp om onderdak te vinden. De vrouw benaderd voor ons diverse adressen maar de meeste zijn niet te bereiken ivm hun werk of op vakantie.

Dan is er bij het volgende dorp waarschijnlijk wel plek en we gaan naar Vollmaarshausen en zoeken een plek op bij de mooie oude kerk op de heuvel.

Gezien we later worden teruggebeld rusten we uit op ons kleed en ik tuf zo wat weg naast een grote luidklok die naast de toren in het gras staat.

Dan heeft gipsy weer contact en we kunnen alvast naar het gemeindehaus Vd kerk en er zal een paar uur later iemand komen voor toegang tot het gebouw.
Er staan wat tafels en banken achter het gebouw met afdak en heerlijke verstelbare stoelen waar we lekker in gaan zitten.
Opnieuw suffen we wat weg door het warme weer

En daar komt van boven een vlotte vrouw tevens met een bordercollie er aan en het blijkt de priesterin te zijn die ons hartelijk begroet en bij ons komt zitten.
Ze is zelf ook wandelaar en geïnteresseerd in onze pelgrimsreis. Ze leidt ons rond na eerst een negerzoen te hebben gekregen en we mogen gebruik maken van alles.
Dus we slapen mooi in het gebouw.

Ook staat er een grill dus weer mooi wat vlees halen. Hiervoor moet Gipsy dit keer weer een paar km lopen.
Dat komt er vaak nog wel eens zo bij op een dag.

We lopen nog even mee met de pastrorin Kirsten naar haar huis voor een stempel in ons paspoortboekjes.
Haar hondje wil steeds nog weer spelen met Maurice.

Savonds lekker grillen met kartoffelsalat en groente weer eens goed uitgebreid.

Ik grill nog wat extra speklapjes voor morgen gezien we dan alleen door de bossen en velden gaan.

De bedjes liggen mooi in de kamer met vloerbedekking en Maurice mooi op de zeil in een koude hal.

De ogen kunnen weer dicht.

Gaat weer mooi, goed dat je af en toe gas terug neemt met die temperatuur.

Akkie 2022-07-14 15:41:55

Moi daar Altijd spannend, om weer een slaapplaats voor de nacht te kunnen vinden. Toch lukt het jullie altijd weer 👍 Altijd in de buurt van een kerk, heeft dat een reden ? Zou ook bij een Bauwernhoff kunnen toch . Even helpen met melken en dan lekker mee-eten, kartoffelen sauwerkraut und braadwúrst 😉 Het ga jullie goed, en houd goede moed Tot een volgend krabbeltje

Nahoj 2022-07-14 16:00:55

Hallo maatjes ! Het is soms afzien toch lukt het jullie iedere keer weer om een slaapplaats te vinden ! Soms rijkelijk onder gods zegen 😁Waar de kerken al niet goed voor zijn . Voor ons het verslag en de mooie foto's!! Wandel ze tot morgen !

Annie Wolken . 2022-07-14 19:39:07

ja, altijd een rustplaats zoeken in de buurt van een kerk, heeft dat een rede? veel goede wandelvoetjes!!!