Dag 57 Bad Goisern - Goslau 19,4 km

Oostenrijk, Bad Goisern

Om half acht gaan we met z’n drieën ontbijten en tis weer gezellig.

De pastoor gaat zo naar het dorp Goslau een stuk verderop voor een dienst. Hij wil me wel mee nemen maar dat is niet de bedoeling. Ik vraag of ik daar kan slapen want het lig wel op mijn pad. Er zijn daar drie nonen en dat moet wel lukken zegt hij dus das mooi Het is een km of 15 …20 dus een mooi dagje en later op de dag voorspellen ze weer regen dus.

Ik krijg ook nog een regenjas van de pastoor gezien ik de mijne nog niet waterdicht heb.
Ik geef hem een paar klompjes en hij wil graag de blog. Fijne man pfarrer Hans.
Hij gaat met zijn huisvrouw als snelverkeer naar de kerk en ik ga dan even later als langzaamverkeer dezelfde kant op.

Deels over de weg en parallel gelegen wegen loop ik richting het meer.

Op een parkeerplaats langs het meer maak ik pauze bij een hut die dicht is. Ik tref een Hollands stel die een jaar lang rondtrekt met hond en camper.

Ik vervolg de weg op een pad parallel aan de straat die door steenbrokken van boven deels is bedolven. Een deel is afgespert maar ik tref een wandelaar met zo’n mooi mutsje op en hij zegt dat je er best kunt lopen. Gevaar is hier met dooi periodes.

Dan weer een stuk op straat tegen het verkeer in en als ik een parallelweg weer wil nemen staat er een man met hond die vraagt waar ik heen wil. De weg loopt namelijk dood. Hij is jager en ik heb een leuk gesprek met hem over politiek . geloof en verschillen.

Ik vervolg mijn weg maar langs de weg tegen het verkeer in. Het is nog best wel een stuk en dan nader ik het dorp. De pastoor had me al uitgeschetst welke kerk en gebouwen ik moest hebben. De eerste is een evangelische die vroeger ook rk was. Dan naar de tweede die mooi gezamelijk de klokken luiden. Boven nog een kleine calvarie kerk.

Ik klim naar de kerk door een grote wiesse en kijk eerst in de kerk. Er zijn mensen en een zieke man die later blijkt de oude pastoor te zijn van hier. Ze vragen wat ik doe en vinden het heel interessant.

Dan richting de pfarhaus met drie bellen van iedere non 1. Ik bel aan en daar komt de hoofdzuster. Ze weet al van mijn bezoek en wijst me de weg richting zaaltje waar ik de nacht kan door brengen. Ze roept ook de andere zusters en het is leuk kennis maken. Ze brengen me direct wat drinken. Höller is een zelfgemaakte soort ranja.
Ik mag ook bij hun avond eten en als ik wil kan ik vooraf bidden in kleine kapel boven

Ik ga ook eerst nog naar buiten de kleine calvarie kerk bekijken. Die heeft net een nieuwe orgel.

Dan tegen vijf wordt ik op gehaald voor het avond gebed en daarna eten. Het is heel bijzonder om hier deel aan te nemen.
De drie gezusters verdelen de taken in huis en ook bij het bidden.
Ze zingen ook nog samen en we bidden voor ons zelf nog een tijd in alle serene rust.
We gaan gezellig eten en met zelfs een biertje erbij. Super

Daarna zoek ik mijn plaatsje op en de zusters toch al op behoorlijke leeftijd ook.

Morgenvroeg mag ik weer een gebed mee maken en frustuck

En de nonnen ook een biertje, geweldig!

Thyti 2022-08-22 22:54:24

Dag Barry ! Wat mooi en prachtige foto's! Een goede nacht ook voor Gibsy !

Annie Wolken . 2022-08-22 23:08:54

Leuke foto met de nonnen!

Evelien de Ruijter 2022-08-22 23:24:08

Donkere wolken in de lucht, maar.......( zéér) goede opvang! Barry, succes op je tocht! Monique, voorspoedig herstel.

Els Hindriks 2022-08-22 23:31:47

Toch mooi dat je zo in hun gemeenschap wordt opgenomen. Hoe gaat het met Monique.

Annie Knol Kolthof 2022-08-22 23:47:47

Mooie foto's hoor. Zelfs de nonnen aan het bier.

Annie Knol Kolthof 2022-08-22 23:50:15

Wat is Oostenrijk toch mooi!! Prachtige foto’s. Lieve pastoor om jou een regenjas te geven. Hier hoorde ik vandaag over het nieuws dat daar veel regen valt. Hopelijk gaat het met Monique alweer wat beter.

Marja L 2022-08-22 23:55:58

Hahaha met de nonnen en een biertje😂😂 geweldig Barry!

Silvia 2022-08-23 06:52:52

Dik voor elkaar Barrij Zo te zien is daar genoeg water Lekker even met de voeten er in Supper

Pa Gepken 2022-08-23 11:51:07

Prachtige behalen en foto’s Succes met de voetreis. Knuffels voor Monique en beterschap

Margareet Albert. 2022-08-23 13:57:39

Sound oud music..... Maria, was die er ook🤣. Grapje natuurlijk, maar zag het al helemaal voor me.......😉