Dag 27: Holzhausen an der Heide - Hausen v/d Hohe. 31 km

Duitsland, Hausen vor der hohe

Om 6.30 uur werden we wakker in huize familie Klein en we werden door de vrouw des huizes aan een grote ontbijt tafel gezet. Daar konden wel 20 man aan zitten.
Met een kaarsje in het midden gingen we ontbijten.

Om 7.30 uur kwamen de twee kleine meisjes van dochter bij opa en oma en we aten samen nog wat eitjes en maakten broodjes klaar voor onderweg. Claus bracht ons weer naar de bakker waar we gisteren gestrand waren. Bij de bakker bestelde ik twee nieuwe schoenen; het was geweldig…. Ze waren der.

Ik maakte van geluk een vreugdedans. Het was vandaag toch al een bijzondere dag want mijn mama had haar geboortedag. Ze is helaas 13 jaar terug gestorven en zou vandaag 69 geworden zijn. Ik denk niet alleen deze dag nog veel aan haar en weet dat ze bij me is. Na een innig afscheid met onze vriend Claus, die ook de oude schoenen mee nam. We gingen weer de bossen in en passeerden een oud klooster. Ook weer koren- en gerstweilanden. We lopen nu zo’n drie weken in de bergen; het blijft zwaar steeds maar weer de berg op en dan weer naar beneden. De benen blijven het goed voelen maar vandaag heb ik geen pijn aan mijn voeten. Zo blij met de nieuwe, oude schoenen en nog dank weer aan Klaas Bijl voor zijn snelle hulp!

We kwamen langs een oude steengroeve en middenin het bos, op een 6-sprong, gingen we uitgebreid rusten en relaxen! Weer verder op de Hessenweg. Het is een assenstelsel van meerdere mooie paadjes. Nu langs borden met vlinders, ramkoppen en andere vogels. Dan verderop een reuzenkei. We lopen een dorpje binnen waar we de weg vragen aan twee mannen die druk bezig zijn een auto aan het inpakken. De oudere man geeft ons een lekker koud drankje, die Paradiso heet. Superlekker; vooral omdat het warm is. Nog maar net een stukje verder houden twee mensen ons aan. De man biedt ons braadworsten aan die hij over had van zijn werkfeest. Voordat we der op verdacht waren zaten we bij de mensen op terras. Een koude Radler en cola te drinken met braad- en curryworst.

Weer de bossen in waar veel reeën zitten en 1 zat recht onder mij. Ik had een mooi filmpje kunnen maken.
Verderop rook Maurice een jonge ree, die zich verstopte voor ons achter een bult omgevallen boomstammen.
Beneden in het dal konden we onze voeten lekker laten verkoelen bij een stroompje, die gelijk uit de berg kwam; ook Maurice was er gelijk bij met zijn tong.

We passeerden nog een paardenman en kwamen we aan in onze eind dorp Hausen v/d Hohe. Aangezien er geen kerk was, hebben we gelijk bij een boer gevraagd of we een plekje in de tuin konden krijgen. Dat was geen probleem alhoewel een recht stukje grond moeilijk te vinden was. De boerin ging gelijk over om ons te verzorgen met stoelen, drinken en wat lekkers.

Ik ging, na de tent te hebben opgezet, gelijk bezig om takjes te verzamelen om onze dikke stukken steak te grillen op ons pelgrims rooster. Monique maakte nog enkele zonsondergang foto’s. De boer vertelde dat er 's nachts nog wel 150 mannelijke reeën passeerden van de ene kant naar de andere kant van de berg.

We sloten onze ogen na een lekkere maaltijd.

Trusten tot morgen!

Veel geluk morgen maar weer👍

Sieny. 2018-07-15 10:51:30

Hoi Gelukkig, er komt weer een mooi reis/dag verslag Jullie waren even uit de lucht Have a Nice day Moi mar weer

Nahoj 2018-07-15 10:56:43

Ja Barry 13 Juli blijft een gedenkwaardige dag Gelukkig dat je weer niewe schoenen hebt Zo kun je weer verder En dat doen wij ook Mam wil niet anders lfs pap

Bertus gepken 2018-07-15 11:13:38

met mam in gedachten ... ze loopt met jullie mee ...

Annie Wolken 2018-07-15 11:47:09

Gelukkig hoef ik mij geen zorgen meer te maken. Ik ben net terug uit de kerk en kreeg zo net 4 nieuwe verslagen. In de dienst werd ik ook bij jullie bepaald door het woord ‘pelgrims’ wat werd genoemd. Ik ga nu de verslagen verder lezen. Deze was weer fijn om te lezen en fijn voor jou dat je weer fijne schoenen hebt. Er wordt weer goed voor jullie gezorgd! Mooie foto’s ook. Je kan wel zien wie de foto’s maakt.

Marja Leasa 2018-07-15 11:52:26

Oh wat schattig Maurice heeft schoentjes aan!!!

Mariët 2018-07-15 15:19:50

gelukkig jullie zijn weer in de lucht.waren een beetje ongerust of alles wel goed was.genieten weer van de verslagen en fotos.ga zo door op je andere schoenen en ze staan Maurice ook goed. tot de volgende keer en veel wandelplezier.

roelof en willy lunshof 2018-07-15 19:47:01

We hebben jouw moeder en onze (tante) Greta vrijdag opgezocht. We weten zeker dat ze heel trots op jullie is en er bij is!!

Tante Lenie en lydia 2018-07-15 22:00:50

Wederom een prachtig verhaal met mooie foto'.succes met de tocht.