Dag 27 Neustad rustdag

Duitsland, Neustadt am Rennsteig

Heerlijk worden we wakker in ons tweepersoonsbed en blijven nog liggen.

We willen wel graag een dag hier blijven voor wat rust, dus ga ik maar eens praten met de oude mevrouw.
Ik zet koffie en tref de onderbuurvrouw die gelijk belt met haar collega. Als ik van de winkel kom is er al groen licht. We kunnen mooi blijven.
Wat fijn om weer even bij te komen.

We mogen gebruik maken van de keuken en ik maak mijn zielsmaatje eerst een lekker ontbijt voor op bed.

Even later tref ik de Horst de collega.
Hij verteld over het onderkomen in de oude kerk.
Heel bijzonder idee wat vanuit Berlijn is ontstaan in samenwerkingsverband met andere bijna leegstaande oude kerkjes.
Ik ga gelijk mee kijken.
Achter in het kerkje waar ook nog gewoon diensten zijn hebben ze met modern materiaal een bed gebouw met erom heen een gordijn .
Ook is er een douche en toilet.
Ze noemen het Herbergkirche.
Welk leuk zo wat extra centen opbrengt.
Tevens hebben ze een feesttent de hele zomer buiten staan waar feestjes worden georganiseerd en er is een klein buiten podium waar optredens zijn en zo 150 man op af komt.
Leuk! Zo blijft de kerk in het midden van het dorp.

Ik ga naar de winkel en bak ons eerst wat eieren in de panne.
Daarna rusten we fijn eem uut.
Heerlijk bijtanken.

Ik ga kijken met Maurice wat er zo nog wat te doen is in het dorp en er blijkt een info centrum en museum te zijn van de rennsteig wat hier ongeveer het middelpunt is.

Net voor sluitingstijd scoor ik nog wat pasta in de winkel en dat smaakt ons goed.

Savonds met de viervoeter nog even kijken bij een watertoren in het dorp die ook grotendeels bekleed is met leien.
Mooie stukjes vakwerk verrichten ze hier. Soms met namen er in of prachtige afbeeldingen.

Nog een douche pakken, want wie weet hoe lang dat weer kan duren en de tassen alvast wat voorbereiden voor morgen, we willen natuurlijk weer verder

Eerst nog even languit op die lekkere dikke duutse matrassen en reuze kopkussen.