Oefentocht 2. Deel Pieterpad dag 1

Nederland, Erica

We hadden afgelopen winter als oudjaarstocht ook al een aantal dagen gepieterpad en waren toen geëindigd te Swolgen bij de Maas Noord Limburg

Nu zijn we daar dus weer begonnen na heerlijk te hebben geslapen bij vrienden te Groesbeek. Wel gek geëindigd met koud weer en nu weer verder met bloedwarm weer. volledig uitgerust met onze bepakkking gingen we weer vol goede moed op pad. Direct een prachtige omgeving en lekker veel door de bossen. Bij het rozen dorpje Lottum troffen we een leuk Pieterpad rustpunt bij een lieve zorgzame vrouw die elke dag de koffie klaar had en je ook nog kon voorzien van vlaai volgens oma’s recept en zelf gemaakte soep. Ze had geen prijzen staan maar gaf aan dat je zelf kon beslissen wat het je waard was ..super toch! Even verderop lag het dorp Grubbenvorst waar een ijsjeskoning de lekkerste sorbets verkocht op een vol terras. We lieten ons lekker verwennen en gingen daarna weer fris op stap met onze waterzakken vol ijsklontjes heerlijk op de rug, vervolgens kwamen we voor Venlo bij de Maas op een mooi weiland terecht waarop ik spontaan bijna al de kleren uit trok en vervolgens een heerlijke verfrissende duik nam. Gevolgd door Maurits en tot de heupen door gypsy. Toen we ff uitlagen te druppen op ons picknick kleed trok er opeens een kudde ruige koeien langs met tevens wat kalfjes waarop we (uit ervaring op Texel )Maurits goed toespraken. Het bleef even spannend toen op het laatst ook nog de dikke stier passeerde. En ons echt ff aankeek vanaf twee meter afstand Zo van wat mot dat hier! Gypsy zag mij al weg rennen in gedachten op de blote billen want ik was net bezig om van onderbroek te wisselen.

Aangezien gypsy de hele dag al een krakende rugzak droeg en er ook een beversport winkel in Venlo zat hebben we de route aangepast op wiki lock. De tas werd na veel onderling overleg met een siliconenspray bewerkt ter plekke om van het irritante geluid af te komen en ja hoor het bleef stil.

Van daaruit zijn we de best fraaie oude stadskern in gegaan voor een toch wel onderhand nodige maaltijd. Ik had inmiddels ook contact gehad met mijn oud legermaatje die vlakbij in de buurt woonde en ons wel ff op wou pikken voor een gezellige avond. Ja als dienstmaatjes heb je heel wat te bespreken en vooral ook de oude verhalen van “de tijd van je leven”

We konden ook gerust slapen bij hun in huis maar kozen toch bewust voor de tuin in onze Villa hilleberg door te brengen gezien we ervaringen willen op doen. Gypsy lag al een tijdje eerder vlak en na een handvol bier en een hoop lol ben ik ook maar over de hond achter in de tent gekropen. Soldaat Gepken .. rust