Dag 103 Piediluco -Poggio Bustone 24,5 km

Italië, Poggio Bustone

We gaan er tegen 7 af en ik schrik van wat ik op de tegelvloer naast de kamer vind. Onze Maurice heeft een sjit nacht achter de rugge. Hij heeft waarschijnlijk wel gepiept maar we hebben het niet goed meegekregen. We ruimen de boel snel op en dweilen de vloer an en zetten dan koffie en thee. We geven een vrije gift en vertrekken het is best kold langs het meer en we gaan eerst nog ff bij Cor een bak koffie drinken we komen langs de kanoclub die ook aan de olympische spelen mee doet. We gaan de bergen weer in langs een heel mooi oud berg dorp. Dan weer over mooie natuurwegen berg op en af. We gaan vandaag langs een hele oude boom waar Fransiscus ook vaak was en een loflied bracht. Ik bel met mien pa die drok kiekt naar de koning die de grote schaapskooi te Weiteveen opent. Ik denk dan aan de mooie tochten achter door het veld. Tijdens onze oefentochten hebben we de grote kooi zien opbouwen. We maken pauze in een kleine speeltuin in de zon. Een motorrijder is hier vlakbij om het leven gekomen we gaan de natuur weer in. We treffen drie rustende vrouwen uit zuid Tirol De ene is geveld door blaren. Gyps helpt haar met door prikken en verzorgt haar waar ze heel blij mee is. We gaan verder de berg op met an top een groot houten kruis. Even verderop vinden we de mooie oude beukenboom die sprookjesachtig der uut ziet. Er is een infobord en er liggen allemaal zelfgemaakte kruisjes De drie Italiaanse Tiroler vrouwen komen er ook aan wandelen en de ene roept al van ver foto foto foto ze wil ons nog op de foto zetten we gaan er lekker bij rusten en maken foto’s met de boom Ik neem ook ter herinnering een paar beukennootjes met van de oale boom die er 800 jaar terug al stond. We gaan verder en zakken weer af richting dal. Ik raak gyps wat kwijt en bel haar. Ik hoor haar onderaan de weg Ik zie een klein haase pad en denk dat ze zegt dat bij die bij haar uitkomt. Het blijkt een helse tocht dwars deur de takken en ik glij wat uit gelukkig hou ik mezelf in de benen en kom met de kop vol takken bij mijn medepelgrim uit. We gaan richting de stad Pugio Bustone die op een berg ligt. Het hostel vinden we na zoeken op en neer door de stad. Maar het blijkt meer een hotel te zijn die met de naam Fransiscus hostel pelgrims lokt. De vreemde eigenaar is gek van Maurice die gaat liggen bij hem en met de kop boven op maurice ligt. We gaan verder en horen van een klooster boven op de berg. In het oude mooie klooster zijn geen mensen te vinden. Ik vind achter een hek een deur met een bord voor pelgrimskamers. Er hangt een man uit het raam die me niet goed begrijpt. Hij komt later naar beneden en we bellen met George om met hem te praten. Hij heeft allerlei redenen maar laat ons er niet in. Hij heeft het over niet aangemeld dan over allergie voor de hond en dan over schade door aardbevingen. Uiteindelijk na contact met George zegt hij dat zijn superior die verantwoordelijk is later komt. Inmiddels is Cor er ook met de camper Op de grote parkeerplek We hadden afgesproken nog een avondje te grillen waarna hij weer zijn eigen gang gaat totdat we in Rome zijn. We besluiten hier maar wat te gaan grillen omdat we toch moeten wachten. Ik maak een klein vuurtje en we grillen lekker wat vlees. Op eens komen er een auto met twee monniken aan waarvan er een uitspringt en direct tekeer gaat tegen ons vanwege het vuurtje Ik zeg dat er geen paniek hoeft te zijn en met een flesje water is het al uit. De man belt al met de politie en we kijken elkaar verbaasd aan. Waarschijnlijk zijn dit ook de monniken waar we onderdak mee moeten regelen. We besluiten maar er in de camper vandoor te gaan. In de stad komt der nog wel een politie wagen tegemoet maar gaat niet achter ons aan. Wat weer een vreemde situatie. Cor neemt ons mee naar de camping bij het meertje en wil ons morgen wel weer op de rit zetten. We bakken Vervolgens op het fornuis de rest van het vlees in de panne op en maken het nog mooi eem gezellig. We kruipen s lekker op bed in de ruime reismobiel

Ach arme Maurice. Inmiddels zal hij hopelijk weer zijn opgeknapt. En wat lopen er toch vreselijk lieve mensen op deez aardbol, maar dus toch ook vreemde snuiters haha. Veel plezier en succes met de laatste loodjes. Groetjes Gea

Gea 2018-10-01 18:06:19

Och jee shit happend !!hoop dat het weer wat betermet de hond gaat ... Weer mooie foto's en je maakt wat mee onderweg ...nog veel wandel plezier . Ga straks weer een uurtje spinning . Groetjes

Gretha Boltendal 2018-10-01 18:15:26

Jullie komen ook af en toe rare snuiters tegen! Gelukkig goed afgelopen en dan maar lekker slapen in de camper. Leuk en fijn dat Cor in de buurt is! Maurice weer opgeknapt? Ik hoop het!

Evelien de Ruijter 2018-10-01 18:36:27

Whow, jullie weten de spanning wel op te bouwen. Jullie zouden Rome al moeten ruiken, zo kort zijn jullie ervoor. Diep respect heb ik voor jullie en voor Maurice. Wat een prestatie! En wat een mooie, onvergetelijke herinnering voor jullie. En voor ons. Ik ga jullie nog missen. Iedere ochtend voor het werk snel kijken of er nieuwe verhalen zijn. En nu ook 's avonds. Twee per dag maar liefst, we hebben het druk om jullie te volgen. Als jullie Rome binnenlopen mogen jullie meer dan trots op jezelf zijn. En vergeet Maurice niet, die trouw met jullie optrekt. En al die lieve mensen die jullie ontmoet hebben. De minder lieve maar meteen wissen van de geheugenplaat. Jammer dat het in Italië vaak de dienaren van onze lieve Heer zijn. Wellicht nog een verbeterpunt voor de Paus. Met spanning volg ik jullie laatste loodjes. Heel veel succes en geniet van het realiseren van jullie doel.

Carin 2018-10-01 18:54:38

Wat een prachtige plaatjes, volgens mij kunnen jullie bij thuiskomst een reisburo beginnen😊

Marjon 2018-10-01 19:32:41

Met reactie, sluit ik me aan bij Carin. Bijzonder weer. Respect.

Thyti 2018-10-01 20:37:26

O moeder Maria en Jozef ( ik bedoel lieve Pelgrims ) wat een sensatie op jullie tocht ! Monniken zijn niet altijd even aardig ,( spreek uit ervaring haha mijn zus en ik zijn in Firenze een keer met het monniken koord en al bijna een kerk uitgeranseld we waren en minuut te lang binnengebleven ,( we zochten het graf van Dante ) bleek die man daar niet eens te liggen !. Barry voor jou, de koning heeft het prima gedaan ! Ik wens jullie verder een voorspoedige tocht ! Groetjes .

Annie Wolken 2018-10-01 22:21:31

OMG! Maurice ziek! En dat terwijkl het einde zo dichtbij is! Ik hoop dat het weer beter gaat met Woofie! Hij heeft het het zwaarst en moeilijkst weet je, iedere dag maar weer aan de lange wandel, met die draakzak op z'n rug...... Misschien een extra dag rust inplannen, alleen al voor hem? Rome is niet gebouwd op één dag, en jullie meoten alledrie toch wel als de DrieEenheid same aankomen hoor! En wat betrefd die monikken.... raar volk zullen we maar zeggen, en niet volgens de gedachet van Franciscus! Zullen wel een beetje doorgedraaid zijn, monnik zijn is denk ik ook niet alles! Goed op ons aller Maurice passen jongens! En we reizen in gedachten met jullie drieën verder!

Ad 2018-10-02 03:45:50

Maurice is echt een top hond.En ook hij heeft wel eens hoge nood. Jammer sommige mensen niet begrijpen jullie met zijn drieen bij elkaar horen dag en nacht. Succes en geniet nog even van de mooie natuur.

Betsie 2018-10-02 11:13:44

"Vreemde snuiters" ontmoeten is niet zo gek, maar vergeet niet dat jullie voor deze mensen, die langs zo'n bekende wandelroute wonen, er ook ontzettend veel vreemde snuiters langskomen. Dus iedereen is niet te vertrouwen. En niet iedereen is zo gek met honden als jullie zijn, dus is het niet zo gek dat jullie lieve Maurice niet overal Welkom is, ook al is het een geweldig gehoorzame en lieve hond. De route die jullie lopen bestaat al een paar honderd jaar en al een paar honderd jaar lopen er ontiegelijk veel bedriegers en leeglopers langs deze route die proberen voor niks een slaapplekje te vinden, en die daarna de slaapplek verlaten met geld uit de offerplaats van de kerk,of met mooie misbekers uit de kerk:. Dus een beetje begrip graag voor de mensen die langs de route wonen.