Dag 39: Dobel - Forbach. 28,5 km

Duitsland, Forbach

Tegen 7 uur wakker in ons luxe vertrek waarna een fijn buffet ontbijt. We zaten naast een stel uit Franstalig België en zij had haar jonge leven doorgebracht in Zuid-Afrika. Doarna broodjes ophalen bij de bakker Nicolaas en Gipsy was haar portemonnee kwijt en die lag nog onder een handdoek in de kamer.

Tegen half 10 gingen we uiteindelijk weer onze weg samen met onze gastvrouwen Jacky en laury tot en met de eerste klimmer, waarna zij weer terugliepen en wij gedrieën weer verder. Boven op een berg op een rustpunt met hutte kwamen verschillende wandelaars tegen en een fietser. Deze man had een mountainbike van 4000 euro, die er meer uit zag als een cross brommer, elektrisch te verstaan.
Ook een stel oudere wandelaars zaten hier vaker op een bankje en vertelden over een storm; Lothar uut 1999 die alles plat had waait bovenop de top waardoor er een mooi uitzicht was ontstaan. Nu echter; ontstonden er mooie bomen boven.

Weer onderweg door een prachtig gebied met mooie torens en prachtige uitzichtpunten. Wat is het Zwarte Woud toch mooi! Even weer rusten bij een mooie houten hut, die tevens dienstdoet als kerkje voor wandelaars en fietsers. Onderweg drie aardige aole vrouwen tegengekomen, die vroegen wat we deden. Die drie troffen we later aan op een terrasje met een soort ijskoffie (sorbert met koffie). Die nam ik ok en Gips nam een andere sorbet en bij ons in de buurt zat een Tukker met een vrouw die hier was opgegroeid in Duitsland.

We gingen richting Forbach, naar beneden met een slingerweg waarbij alleen wortels om over te gaan. We spraken hier over de jongen die was omgekomen bij het Gardameer. Bovenop een berg Kaltenbron is een stukje veen ontstaan op het eind van de laatste ijstijd. Aangekomen in Forbach zochten Jacky en Laury ons al op bij de supermarkt.

We gingen richting een mooie katholieke zandstenen kerk met twee torens over een prachtige holten brugge.
De pastoor was er niet, maar de buurvrouw (een bakkersvrouw) die regelde het verder wel en we konden de tassen achterlaten. Nog even fijn met mekaar bij een eettentje wat lekkers gegeten, waar ook een man zat die zijn jeugd had doorgebracht in Zuid-Afrika…. Hoe toevallig weer. Het moet een prachtig land zijn maar nu te gevaarlijk.

Onze dames sliepen in een luxehotel bij de brug en wij konden overnachten in een ware pelgrimskamer bij de kerk. Om 10 uur kwam de fanatieke pastoor er nog aan om ons te begroeten. Hij ging binnenkort ook naar de paus met wel 80 misdienaars.

Gipsy ging nog ff bij de dames op de kamer kletsen en douchen en ik met de voeten in een bron.

Trusten maar weer!

Mijn man heeft de Tour de France maar ik heb Zielsmaatjes.... Elke dag uitkijken naar een verslag en onwies geniet’n

Linda 2018-07-28 03:15:48

wat een mijlpaal. de eerste 1000 km.zitten er op.Ga zo door.Het geeft ons ook een fijn vakantiegevoel met al die verslagen en mooie fotos.Good luck voor jullie alle drie.

roelof en willy lunshof 2018-07-28 11:25:24

Ben erg trots op alle drie al duizend km. erop zitten ik doe het jullie niet na hoor. SUCCES.

Annie Knol Kolthof 2018-07-29 10:30:51

Christoffel voor een behouden reis en Antonius aanbidden voor de zaken die je kwijt bent!!!! Blijf zo doorgaan met z’n tweeën

Albert en Margareet 2018-07-29 11:31:02

Wat hebben Loreen en ik genoten....heerlijke dagen met jullie gehad.... nu alles live gezien en we hadden al veel respect voor jullie maar nu nog meer❤️ Thanks 💋