Dag 46 Gallner - Sankt Englmar 26 km

Duitsland, Sankt Englmar

Om 6 uur hoor ik de schuur deur open gaan en daar komt Andy terug van de nachtdienst.

Ik sta op en maak nog een praatje met hem. Hij geeft me ook nog een bak koffie.
Ik geef hem ook de blog en ga me wassen in de hardstenen trog die wordt gevuld met bronwater.

Ik pak de spullen weer bij elkaar op de rugge en gelijk de gipfel op met prachtig uitzicht op Donau laag land.

Weer bossen en weide landschappen en kleine dorpjes. Bij een grotere dorp vind ik in de kerk weer een Jacobs stempel.
Ik ga ook naar de winkel en verderop bij een bakker lekker zitten voor een koffie en koek.

Dan komen beste klimmers. Soms stijl op tussen rotsen door omhoog. Het is hier al dagen alleen maar harde graniet steen.
Ik zweet me kapot en denk aan Gipsy die dat klimmen altijd zo mooi vindt.
Af en toe bellen we met elkaar. Ze loopt ook nog best veel. De zenuwpijn is wat op en af.

Ik kom aan bij een hutte waar ik maar eens even warm eten bestel, dat heb ik twee dagen niet gehad vanwege alles dicht. Lekker gerookte vis en bratkartoffelen en een beste bak sla. De ober in lederhose hef het drok hier. Er komen steeds meer fietsers en wandelaars.

Hij vraagt naar mij waar ik heen ga en is verbijsterd. Ik mot eerst een borrel met hem drinken.
Die zweet ik er even later zo weer uit.
Ik moet weer de hoogte in met weer prachtig uitzicht. Hier word ik ook weer gebeld door radio NPO 5.

Dan zak ik af richting grote plaats Sankt Englmar een ski dorp met grote hotels boven. De kerk ligt onder in een dal dus naar beneden maar. Hij is gesloten en ik vind geen pastoors huus. Dan maar weer vragen bij een café ernaast. Ze zijn vriendelijk en vertellen dat de pastoor verderop in een klooster zit en er momenteel niet is.

Een klant wil me wel halverwege brengen maar tis de verkeerde kant op en ik leg uit dat ik niet met de auto wil. Dan komt er een jonge man aan die me naar een plek brengt aan de andere kant van de berg waar ik kan tenten naast een klein sportveld. Er is in een hok wat stroom en er is een water put.

Ik red me hier wel weer en bedank hem.
Gelukkig had ik nog wat bollegies want ik loop niet zo bij de tent weg.
Door al die bergen ben ik best moe en besluit eerst mijn bezwete kleren eens te spoelen. Als ik in t hok sta denk ik kan me ook wel even wassen. Dan komt er opeens wat jochies aan en naakt roep ik ze toe dat ze maar op afstand moeten blijven. Ze vinden het wel grappig en de een brengt me mijn korte broek.

Daarna komen er nog een aantal en de trainer.

Ik ga ook maar mijn nagels knippen en met dat kleine schaartje mien stoppels van de baard bij knippen want Mien tondeuse is stuk.
En Gipsy vindt zo’n lange baard maar niks
Dat wil goed en dus kan dat scheet apparaatje ook wel weg blijven.

Als de zon zakt word het snel fris en er staat een koude wind dus maar weer op tied de tent in.

Ha Barry het wordt steeds leuker ! Tja niks omt lief zit ook dicht bij Erica ! En die joggies De foto's zijn weer prachtig! Het geeft een mooi beeld van je beschrijvingen . Nu nog wachten op je zielsmaatje ,Voor morgen kop der veur en wandel ze ! Groetjes voor beiden .poot voor Maurice .

Annie Wolken . 2022-08-11 13:56:37

Route plannen,Bloed, zweet, hitte, klimmen, dalen, slaapplaats zoeken, kleren wassen, zorgen voor inwendige mens, motertje moet blijven draaien, enz enz enz enz ,ontberingen, knap hoor, je hebt het er druk mee, daar sta je als buitenstaander niet bij stil wat er elke dag allemaal weer op je af komt. Je zult blij zijn als Monique weer van de partij mag en kan zijn ๐Ÿ†๐Ÿ† Sjapoo ๐Ÿ‘๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ‘

N.Ahoj 2022-08-11 14:06:04

Weer prachtige belevenissen. Blij dat Monique ook weer wat in de benen is. Keep on going

Linda 2022-08-11 14:10:08

Mooi dat je onderweg toch nog veel aanspraak hebt. Gut dat had ook anders kunnen lopen, jochies en een maakte avonturier๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ Enne, blijf ijdel he? Voordat Monique weer terug is; blijven knippen!๐Ÿ˜‰

Marjon Estiรฉ 2022-08-11 15:50:53

Eem een barbiertje opzoeken die je sponsoren wil๐Ÿ˜œ

Janine 2022-08-11 16:09:55

Barry, diep respect hoe jij deze tocht loopt.Prachtige plaatjes en hoop dat Monique weer snel bij je is. Dat maakt het toch gezelliger en natuurlijk Maurice. Groetjes van mij.

Will 2022-08-11 17:00:59

Geweldig wat weer mooi zo en dat ff niks um het lief, de jongens heben tuus straks een mooi verhaal ๐Ÿ˜…๐Ÿ‘Œ๐Ÿ€ ga zo door

Akkie 2022-08-11 19:48:36

Doordat je alleen loopt moet je ook alles in je eentje regelen Buiten het alleen maar wandelen moet er nog heel wat gebeuren Met Monique erbij zou dat wat gemakkeler gaan Kun je de taken wat verdelen Maar ik lees en zie dat je het er tot nu toe goed van afbrengt Volhouden zo Petje af voor waar je/jullie mee bezig zijn Hoop voor je dat Monique ook snel weer bij jullie reis aansluit!!!!

Albert en Margareet 2022-08-11 20:06:59

Langzaam maar zeker worden er km. bijgelopen. Het was wel weer vroeg dag en een dag vol belevenis. Het is wel spannend wat je iedere keer tegenkomt. Monique loopt er ook al weer aardig wat aan af en is goed bezig. Groet en tot een volgende keer.