Dag 195 Ramot / Duga Beach - Malagan 22,5 km

Israël, Emek HaYarden Regional Council

Op tijd zijn we wakker.. zo rond 6 en gaan er maar uit. We gaan langs het water en komen bij een zeer luxe resort uit met allemaal zwembaden…we nemen een pauze ernaast onder een afdak bij een bar waar geen mensen zijn.

Ik loop het buffetrestaurant binnen en krijg er koffie en heet water in de thermos bekers.

Het regent wat dus we wachten maar eem voor we verder gaan.
Een aardige schoonmaakster zwaait steeds naar ons.
Daarna verder langs het meer en bij een kreek moeten we een grote omweg maken.
Gezien gipsy nog met de knie zit kijkt ze of ze een bus kan pakken .. maar ze komt weer achter me an .. het is lastig en ze snapt het Hebreeuws niet.
We pauzeren bij een van de vele picknick plekken. We doen maar rustig an met extra pauzes.

Er zitten hier vele te vissen en te kamperen.
We gaan weer over slinger paden met stukken door riet en bamboe.
Hier vinden we mooie veren van de tropische vogels. De stok word weer steeds bonter en krijgt mooie tooi.

We lopen langs diverse resorts.
De stranden zijn van kiezelsteentjes hier.
De temperatuur loopt best wel weer op en bij een leuk strand gooien we de tassen weer af en ik spring in het meer van Galileo .. gips houdt het bij pootje baden.. deze stond ook op de te doe lijst.
Heerlijk helder ..wel een beetje fris water.
In de zon drogen we weer op en gaan dan weer bij de pad.

Het weer slaat wat om en er komen wolken opzetten . Het water in het meer veranderd ook gelijk en ik denk an de Bijbelse verhalen over de leerlingen in de boot die bang werden bij de plotselinge storm.
Het meer lig ook in een soort van vallei en dik 200 meter onder de zeespiegel.

Bij een kibboet gaan we naar binnen en bij het winkeltje halen we wat te eten en te drinken.
Het colaatje en biertje smaken weer top. Het zijn een vd mooiste geniet momenten onderweg.

We lopen door over de mooie parkachtige omgeving met huisjes aan het meer en treffen twee jonge mannen.
We willen hier wel blijven en vragen of ze wat weten.
Er is een soort van museum met afdak verderop en er moeten ook Nederlanders zijn. Althans de voorouders waren Nederlanders.
Een vrouw Ingrid is overleden … haar man moet hier wel wonen.
We gaan kijken bij het gebouw .. maar dat is niet echt wat.
Dan kunnen we beter de tent opzetten.
We vragen een jongedame en het blijkt de dochter te zijn van Ingrid.
Ze Judith wil haar vader bellen.. maar die neemt niet op. We wisselen contact en ze wil hem vragen later.
Onder een veranda zitten mensen naar ons te kijken en een aardige oudere vrouw met haar dochter spreekt ons an.
We moeten er eerst maar even bij komen zitten.
Mirjam brengt koffie en thee en wat knabbels. Amit de dochter en haar broer en kinderen zijn aardig en willen graag onze verhalen horen.
Wanneer Judith niet wat heeft willen zij ook wel wat organiseren.
Ze denken aan een ruimte hier …soort kinderopvang.
Dat valt ook niet direct mee en dan belt Mirjam met haar chef van luxe huisjesverhuur welk ernaast is en bij de kibboets hoort.
Ze is hoofd facilitaire dienst.
En even later heeft ze een grote verassing want we mogen in een zo’n huisje.

Ze loopt met haar dochter mee en een werkman komt met zijn Electra kar ons zelfs halen …de tassen kunnen achter in.
Het regent nu ook en dan zijn we nog meer blij.
Wat een mooi huisje aan het meer en ook nog nr 144 net as Tuus. Wat gebeurt er toch met ons…. Zeggen we..
Zou Maurice ons van boven steeds helpen.

We mogen ook eten met het personeel aan een kleine buffet en morgenvroeg mogen we gebruik maken van het ontbijtbuffet.
Wat een verwennerij. We knuffelen eerst de overigens nog zeer knappe vrouw.
Vanavond is er een show van salsa dansen in de grote centrale zaal en daar mogen we ook heen.

We gaan ons eerst douchen en dan naar het buffet met heerlijke kipnuggets en bouten, rijst. aardappelen en groentes.
Een aardige man begeleid ons en legt uit waar we morgenvroeg terecht kunnen.
We hadden al tijdtje niet meer zo gegeten dus eten de buikjes rond.

Savonds later gaan we nog een tijdje kijken naar de dans show en aansluitend gaat ieder de vloer op.
Het zijn allemaal geoefende mensen en we hebben mooi wat te kieken.
Na een cola en biertje houden we het voor gezien en duiken in het heerlijke bed.
Buiten een harde wind en regen … O wat zijn we weer gezegend.

Oh, Maurice helpt jullie zeker! 'ZIELS'-maatjes toch? Welnu, uit de stof, met de ziel bij jullie 🦋.

Thyti 2023-01-10 08:00:56

Wat weer een massel lekker eten en drinken en dan ook nog een luxe onderkomen Barry en Monique jullie verdienen het ook wel hoor. Groet en tot een volgende keer.🤗🤗😘🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2023-01-10 09:45:08

Maagan, prachtige plek met mooi nachtzicht op Tiberias, vaak Pelikanen en de Hop te zien hier. Mooie trip en sterkte met de knie!

Jakub Willemstein 2023-01-10 09:51:40

Dat is weer een hele mooie dag met allemaal aardige mensen. Wat een verwennerij! En... toeval bestaat niet, 144 het moet zo zijn en Maurice kijkt mee vanaf zijn wolkje, en hij laat de hemel af en toe huilen. Sterkte met de knie en goede reis verder!

Evelien de Ruijter 2023-01-10 12:00:25

wat weer een goede dag jammer dat je nog steeds last hebt van je knie en niet voluit kunt genieten, zorg goed voor jezelf

Akkie 2023-01-10 12:08:00

Prachtig weer🤗

Trijntje valke 2023-01-10 16:32:07

Wat een geweldige foto's weer! En wat een mooie kleur veten heb je je stok mee verrijkt!!! Hebben jullie je tent verkocht of zo?😅 die zie ik niet zo vaak.meer of os dat niet vertrouwd daar? Het is iig een wereld van verschil!!! Mooi om deze ervaring zo te delen😊👍

Marjon Estié 2023-01-10 22:01:49

Barry en monique...vraag me steeds af hoe jullie body t volhoud op zo weinig eten....cola ..bier...chips..af en toe gevonden ftuit!