Dag 40 Döllnitz -Wildstein 25 km

Duitsland, Wildstein

Om 6:45 gaat het van Hallo hallo en maakt de gastheer me wakker. Ik mag mee frustucken. Vooraf was ik me en breek de tent weer af. Alles opruimen en inpakken kost best altijd wel tijd en doe ik liever voor t'ontbijt.
Heerlijk weer zo'n gastvrij ontbijt met zelfgemaakte jam. De man moet voor controle naar het ziekenhuis hij had ook de verkeerde ziekte .. ik tref best veel mensen met kanker. Onderweg maar een extra gebed of kaarsje opsteken denk ik dan.
Ik neem afscheid en loop gelijk de bossen in langs een beek. Heerlijk geluid met kleine stroom versnellingen. Ook veel klim en klauter werk over stenen en boomwortels.

In een plaats met burcht kan ik bij een klein dorpswinkeltje zitten voor koffie en een koek.
Ik vergis me en drink in plaats van yogurt een beker slagroom. Nou ja beetje extra vet ook goed.
Weer verder met slingerwegen de bossen in ook deels langs gewone wegen wat saaier is en tis ook erg heet zo'n 34 graden.
In het stadje Tannesberg ga ik bij een bakker naar binnen, lekker bijkomen met een radler en een broodje.

Ik pak een kleine siësta en schrijf weer wat.
Verder over glooiende wegen en bospaden, eindelijk een beekje waar ik de voeten in kan afkoelen. Dan richting dorpje Wildstein waar ik wel wil verblijven. Er daar een kleine kapel /kerk aan de weg. De buurman verwijst me naar een zgn heer Max die verder op woont en druk bezig is met bloemen water geven. Zijn vrouw komt er ook bij als ik mijn verhaal doe. Het is gelijk goed ik mag wel overnachten in de kapel.

Ik ben er nog niet of ze brengt me al lekkere koeken met haar kleinkind. Even later brengt de dochter een kan met koffie.
Wat een vriendelijk volk.
Ze wijst me ook op de zwemvijver van het dorp waar ik dan ook mooi heen ga.
Heerlijk ff zwemmen en afkoelen in een bestrate kuil met water uit de beek.
Ik praat gezellig met een vrouw uit het stadje.

Zo onderweg geven ik de blog nog wel eensnaf die geïnteresseerd zijn om me te volgen.
Lekker met kold water douchen en gelijk weer wat kleren spoelen en terug naar mijn overnachting kapel van de heilige Michaël.

Als ik de koffiekan terug breng kom ik weer met de familie aan de praat en de schoonzoon er ook.
Ik mag er bij zitten en krijg weer zo n heerlijk kold biertje. Dat is zo fijn even en we hebben mooie gesprekken over het geloof en cultuur.
De kleine meid loopt met haar papa mee en ze mag een mini klompen paar uitzoeken.

Mijn bedje ligt al klaar achter de banken en ik ga er weer bij liggen. Morgen weer een warme dag en de klokken zijn weer op tied.

Een mooie tocht Barry maar schoot wel in de lach toen ik las van de slagroom. Je loopt het er wel weer af moet je maar denken. En wat fijne mensen weer je treft het wel hé. Groet van mij ook voor Moniqu een Maurice als je ze spreekt.👍👍🙋‍♀️🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-08-05 16:14:56

Wat een lekkere dreugewort en dat in duutslaand.

Annie Knol Kolthof 2022-08-05 16:17:24

Mooie tocht en mooi verhaal. Monique met jou ook aan de beterende hand? ❤️

Lindarutgers 2022-08-05 16:46:28

Moi doar Terug naar de natuur Er was een man Ik zeg niet wie, hij is die houd van de natuur. Althans dat dacht hij Want hij had gehoord. Dat daar zoveel te vinden was De stilte , vrijheid blijheid en jezelf En zo, genoeg om Daar eens heen te gaan Maar toch hoopt hij spoedig Met zijn tweeën weer nieuwe Groene wegen in te kunnen slaan. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd. Goed goan op die hobbelige pattie’s Moed houden Allebei 🍀🍀

N. Ahoj 2022-08-05 19:42:08

wat weer een gastvrijheid en dan die slagroom iiieeeeuuuwww maar ja jij zal het wel doorgeslikt hebben :-)

Akkie 2022-08-05 20:17:53

Hallo Barry, schön dass wir Dich kennenlernen durften. Unsere Tochter Josefa hat eine große Freude mit den kleinen Holzschuhen. Wir wünschen Dir weiterhin alles Gute für Deinen noch weiten Weg. Liebe Grüße aus Wildstein

Tobias 2022-08-05 22:05:09

Super Tobias das Ihre Tochter soviel spass von den kleine Holzschuhen hat. #kleinesgluck 🍀🍀