Dag 94 rustdag 1 Medugorje

Bosnië en Herzegovina, Međugorje

Ondanks een vrije dag toch weer vroeg op en ik ga er uit om uur of zeven.

Tis namelijk droog en later zal het gaan regenen.
Ik ga naar een kleine bakker aan de straat en drink koffie in een bar.
Hier meldt Gipsy ook dat ik roaming uit moet zetten ivm hoge kosten van reeds gemaakt op de slimme telefoon. Dus puur op WiFi nu

Ik ga de berg met groot wit kruis Krizevac beklimmen. Er zijn meerdere groepen en onderweg omhoog bronzen plakkaten van de Kruisweg staties.
Tis een ruig pad en mensen maken gebruik van een stok en sommige zijn op blote voeten.

Er dreigen wolken boven ons en er komt hier en daar wat regen uit de lucht.
Ik bereik de top en ben een tijd helemaal alleen wat mooi is.

Ik bid in mezelf en dan breekt de zon wat flauw door een wolk. Tis een bijzonder gevoel. In de verte achter mij vormt zich een regenboog. Het is een teken van hoop.
Dan komt er een groep aan en ik daal weer af na deze mooie moment.

De kruis is in jaren dertig vorige eeuw geplaatst met name door een belangrijke pastoor.

Terug van de afdaling geniet ik nog van een kop koffie en ga langs de winkel voor brood en yoghurt. Ik tref in het pension een Chinese vrouw aan die hier graag een Chinees restaurantje wil beginnen. Ik wil wel wat bij haar eten dus bestel al wat voor de avond.
Ik heb zin in eieren en ik koop wat en zei wil ze wel voor me bakken voor een klein bedrag van een euro.

Ik ga na de fijne omelet nog mooi even het dorp verkennen en ik zie een bijzonder bouwsel in aanbouw… het is een soort kasteeltje en zal wel luxe hotel worden denk ik.

Dan zoek ik een adres voor WiFi verbindingen omdat ze me willen bellen van Npo
Ik zie een vlag hangen bij een gebouw van Maria vision en ik kan daar op hun WiFi.
Het blijkt een soort van Maria tv uitzending station te zijn die is gestart in Mexico en nu ook op meerdere plekken in Europa. Das ook weer stom toeval

Na de interview met radio npo 5 komen ze bij me of ze me mogen interviewen eerst in hun studio en dan op paar plekken waar de verschijningen plaats vinden.

Na mijn verhaal zijn ze ook nieuwsgierig naar mijn andere zielsmaatjes die onderweg zijn.

Monique 🤭

Vandaag sta ik in alle vroegte op niet omdat ik dat wil maar omdat ik niet meer kan slapen de hele nacht een beetje draaien en draaien.
De gedachte hoe ga ik die 1800 km doorstaan want zitten is slechter voor de rug dan lopen dat geeft me wel een beetje zorgen.

Alex onze goede vriend zou met me mee maar is helaas ziek geworden en kan dus niet mee, met de voornemen elke drie kwartier er een kwartier eruit te gaan en te lopen en met die gedachte ga ik dus om kwart over 6 op pad.

Eerst nog langs Zwartemeer iets lekker voor Dielle mijn dochter achter te laten en dan de grens over en ineens denk ik hè de bakker is volgens mij al om 6 uur open en inderdaad ik kan er terecht en bestel twee broodjes met met en uien (dat is een soort file amarican) en wat extra bolletjes, als ik bij de kassa sta zie ik krombacher blikjes bier en besluit er twee mee te nemen voor Barry deze vindt hij namelijk lekker. Ondertussen moet ik lachen wie neemt er om half 7 twee van die grote blikken bier mee. Pfff

Ik houdt me netjes aan de driekwartier en zodra ik een parkeerplaats zie ga ik eraf en ga ook lopen, maar het is wel een beetje vreemd zo’n gek mens met hond die alleen maar op en neer loopt een kwartier lang haha, gelukkig loopt Maurice mee en zullen ze wel denken die hond moet beweging hebben.

Ik had me voorgenomen om de reis in drie dagen te doen elke dag dus 600 km.

Maar door deze manier van reizen gaat alles zo snel dat ik op een gegeven moment al 400 km heb afgelegd en nergens hinder van heb en bedenk me dit is ook een goed manier van reizen, normaal hang je een paar uur in de auto en of je nu een goede of slechte rug heb daarna kom je er stijf uit en daar had ik totaal geen last van dus echt een aanrader.

Ik boek een hotel in Passau deze is net op de grens van Oostenrijk en ik kom daar eind van de middag aan en ga nog even lekker genieten van een boswandeling.

Na lekker te hebben gegeten besluit ik heel vroeg te gaan slapen zodat ik weer op tijd op pad ga en vooral voor de spits bij Passau vertrek.

Op dit moment heb ik dus een dikke 800 afgelegd

Ha Monique en Barry ! Stiekem zou ik mee willen.lopen ,je beschrijft het bijna beeldend ! Tot de koffie aan toe . Voor jou Monique nog even en jullie zien elkaar weer terug ! Doe kalmpjes aan ! Groet voor beiden en poot voor Maurice !

Annie Wolken . 2022-09-30 10:15:44

Heerlijk Barry even een vrije dag! Heel bijzonder de regenboog net nadat je in jezelf had gebeden. ‘God is met je!’ Heel hoopvol!! Wat ook heel fijn is dat je skatties onderweg zijn naar jou!! Monique wat stoer van je om die lange reis aan te durven samen met Maurice. Jammer dat mijn SchoneZoon niet met je mee kon reizen. Luister naar je lichaam en ik wens je een voorspoedige reis verder!!

Marja L 2022-09-30 10:22:09

Ha Monique, wat goed dat je weer op weg kan samen met Maurice. Zo,n eind alleen met auto. Knap hoor. Geniet van de leuke verhalen van Barry, of je er zelf bij bent. Het weerzien wordt natuurlijk geweldig en ik wens jullie verder weer prachtige reis toe en dat alles veilig zal verlopen. ToI TOI ToI. Groetjes, Will.

Will van Leeuwen 2022-09-30 10:31:12

Monique Goede reis maar ook een goede aankomst 👍 En dan weer lekker samen de lange reis vervolgen 🌴🍀🌴

N. Ahoj 2022-09-30 10:32:06

Ik geniet altijd enorm van jullie verslagen. Fijn dat jullie straks weer samen zijn. Ook met Maurice ( ik ben indertijd bij jullie blog terecht gekomen via een bordercollie - site, en sindsdien verslaafd aan de verslagen) Heel mooie reis verder, samen!

Atie van den Berge 2022-09-30 11:07:48

Wat fijn om zo met jullie mee te reizen, stoer hoor van jullie allebei. Heel veel succes, en nog even dan genieten wij er ook weer van dat jullie weer bijelkaar zijn. Lieve groet, Wim en Margreet

Margreet 2022-09-30 11:11:48

Goede reis! Fijn dat jullie weer samen verder kunnen!

Evelien de Ruijter 2022-09-30 11:46:35

Prachtig de Kruisberg en ik zie dat je ook al op de verschijningsberg bent geweest, waar Maria nog steeds verschijnt. Gezegende tijd nog. Monique gezegende reis, je zult er nu misschien wel al zijn. Pas goed op je zelf

Lida 2022-09-30 13:55:45

De regenboog 🌈 🤩 altijd een speciaal teken van boven. Fijn dat jullie inmiddels weer herenigd zijn!! Monique, succes met je rug! 🙏🏻 En geniet samen van de rest van jullie pelgrimstocht. Het is superleuk om jullie verhalen te lezen.

Wendy 2022-09-30 21:50:11

Wat mooi dit te lezen, en wetende dat jull hoe straks weer samen zijn. Want Facebook loopt wél op tijd en ik heb de mooie foto v aan jullie drieën al gezien! Wat machtig Monique, dat je weer aansluit. Volgens mij heb je de kriebels in je buik gevoeld, als een puber, op weg naar haar grote liefde! Ik wens je heel veel succes met je g verliefde en jullie machtige beestje💕