Dag 74 Chiaravelle-cicco Monto 25,5 km

Italië, Medesano

Nachts worden we wat wakker door de wat muffe geur van de grond vlakbij de voordeur. De matjes op de harde ondergrond zijn ook niet altijd een succes veur de rugge en tegen 7:30 staan we op. Een uurtje later vertrekken we, we zien niemand van het klooster verder. Vervolgens lekker koffiedrinken bij een barretje dichtbij.
S morgens is het best wel gezellig zo op zo n terrasje de oudjes drinken een bakkie samen bij een winkeltje halen we nog eem broodjes en lopen dan weer langs het fraaie klooster de agrarische gebieden in. Ook veel langs de weg en over de snelweg richting Milaan. We worden ingehaald door een stel Nederlanders per fiets die ook richting Rome gaan slechts een aantal weken ze komen uit Utrecht
We gaan langs boeren die druk zijn met hooien dat doen ze met hun Italiaanse fiat trekkers. We lopen over een graffel pad en net as we bellen met kameraad Cor die in ons huis woont en vragen of hij de koffie ook klaar heeft. Lopen we langs een huis c.q. oud boerderijtje met een gastvrije man die ons uitnodigt voor een bakkie bij hem in de tuin. Hij blijkt leraar te zijn in geschiedenis en nu met pensioen te zijn op zijn 55e. Hij kent Nederland vrij goed en zelfs ons Drenthe. Hij woont hier mooi rustig en hij heeft ook nog eens een stempel voor ons in ons paspoort. Hij laat ook een oud boek zien van een reiziger die vanuit Nederland door Oost-Europa reisde.
We gaan verder en bellen nog ff met Cor. Dan komt de aardige man achter ons aan op de fiets met mijn stok die ik was vergeten Op zo n vlak stuk ben ik ook eigenlijk geen stok nodig maar hij hoort er inmiddels wel bij. Het is vandaag weer knap benauwd met het weer drukkend en half bewolkt.
Onderweg zag ik een stukje gras naast de weg en dacht dat loopt wat lekkerder maar terwijl ik daarnaartoe stapte was er ook nog een met onkruid begroeide kleine sloot waardoor ik al knielend voor Monique op het mooie grasveld kwam
Even uitrusten onder een grote boom op ons kleedje we naderen de grote stad Fidenza en lopen weer over de A1 de auto s en vrachtwagens toeteren naar ons. In de stad naderen we een plein met fonteinen met waterbakken. Omdat de voeten weer behoorlijk warm zijn gelopen koelen we ze lekker even. Maar er komt gelijk een vrouw aan dat dat niet mag en even later komt er een politiewagen an met twee vrouwelijke agenten. We leggen uit wat we zijn en dat in Duitsland overal speciale voetbaden zijn. Ze willen onze paspoorten zien en we krijgen een waarschuwing dat het niet mag. Ze zijn verder heel vriendelijk en vooral gek van Maurice.
We gaan richting supermarkt waar we met name koud drinken kopen. De stad uit komen we gelijk in een ander landschap terecht met heuvels. Stukken mooier hier. We lopen langs een kasteel. Ook een zitbankje. De eerste die we zien op de via francenica. We vervolgen onze weg langs een groot agri toeristisch landgoed. Verderop is een klein dorpje met leuk kerkje en toren. Er is niemand bij maar per telefoon en hulp van Marta kunnen we in de tuin gaan tenten. Er is een leuke kleine fruithof en BBQ-plek dat ons goed uitkomt want we hadden hamburgers gekocht dus mooi een paar broodjes hamburger grillen. Met as toetje fruit uut pastoor zien tuun. We zetten de tent op een vlak stukje gras naast de oude toren. Er is ook een bron tappunt en ik ontdek nog een Maria grotje verstopt achter bosschage. Avonds gaan de nep kaarsjes an wel een leuk gezicht. We krijgen ook nog bezoek van vrijwilligers die de planten water geven en ons toegang tot toiletruimte en ook een stroompunt voor de extra accu van de slimme telefoons aanwijzen.
Na het eten nog een beetje water koken op een klein vuurtje en zo genieten we nog van de laatste lichtmomenten van dizze dag met bakje warme koffie en thee in de hand. We gaan lekker de villa in en de ogen vallen op tijd dicht. Maurice lig ook weer op zien vertrouwde plekkie in de voortent. Truste

Lekker pootje baden Dat mocht wel van de politie.? Weer een leuk verslag Dat word weer wennen als jullie weer thuis zijn Maar dit is iets wat je niet weer vergeet Wat een uitdaging Maar jullie kunnen het Veel loop plezier en hou je goed gr pap