Dag 108. Acquaviva -La Cinquina -Bufalota 36km

Italië, Rome

En weer zo rond 7 gaan we van de planken ik ruim de gril buiten op en Maurice de botten. Dan de tassen weer inpakken en we gaan weer löss. Bij het kleine dorpswinkel kopen we weer wat in en gaan dan weer de via francigena Franciscus Roma bordjes op zoeken. We gaan weer door landelijke wegen met kleine afgeronde bergen. Deze bergen zijn heel oud gezien ze niet meer spits lopen. Af en toe een ruïne en een klein dorp. Bij het volgende dorp met kruising pakken we weer een bar. Gips gaat nog ff de strijd an over een kop koffie waar we bijna het dubbele voor moeten betalen. Ze ziet het verschil op het bonnetje bij de Italiaan naast haar. Ja ook hier willen ze verdienen an de toerist. En dan komen de 2 Amerikaanse vrouwlui der weer an met hun privé reisleidster. Ze smokken ons en we lopen daarna een stuk samen. Gips loopt met Rita en al snel is er een grote afstand tussen ons. Ik moet de Amerikanen weer laten gaan na leuke gesprekken over van alles. We denken veel hetzelfde over de kernwaarden van het leven. Rita haal ik weer in en we wisselen weer as reisleider en pelgrim na Rome. Van Rita krijg ik nog een grote stekel van een stekelvarken die hier veel zijn in de natuur. Gekruiste stekels is ook het teken van gaan naar Rome net as de schelp naar Santiago de Compostella. We gaan deels over asfalt en graffel wegen.
We gaan rusten in een boomgaard de eigenaar stopt en geeft ons appels en pruimen. We gaan over de weg verder en in stad Monterotondo drinken we wat bij een bar. De stad weer uit komen we langs schaapskuddes die weer worden bewaakt door grote blaffende honden. In een bos zien we opeens een vos die er even later vandoor get met een grote vogel in de bek. We lopen door een gehucht en treffen een hele lieve hond aan op de straat. Hij blaft niet en gips haar hart is weer van slag. Ze geeft hem wat eten en hij volgt ons een stuk tot uit de bebouwing. We hebben ook weer contact met de Friezenkerk en morgen is er een grote jeugd manifestatie bij de paus en het wordt megadruk we doen mooi kalm an dan en zien wel hoe laat we aankomen. Zondag is er een dienst in de Friezenkerk en kun je daar ook je testimonium krijgen Om 12:00 is er dan nog een Angelus op het plein met de paus. We lopen door een stuk natuur waar ze langs de weg in een diepe greppel allemaal afval en auto-onderdelen storten. En weer blaffende grote berghonden die ook nog eens een stuk dreigend achter ons aankomen. Dan ben je bliede met de stok. We komen aan in een voorstadje van Rome la Cinquinq en gaan eerst bij een bar een biertje en cola pakken. Er zit een jongeman uit Amerika naast ons die hier studeert en natuurlijk ook Amsterdam kent. Ik bel met de kerk verderop en hij helpt me om te praten met de pastoor. We zijn welkom dus we gaan richting de kerk die vrij modern is en er hangt overal feestverlichting. Er staan ook overal borden met verboden toegang voor honden maar we lopen de pastorie binnen twee vriendelijke mannen waarvan 1 Engels kan die helpen ons en we laten het document ook zien. Ze geven ons een plek in een jeugdlokaal. Ook krijgen we wen stempel. We maken de matrassen en bedden op een aantal grote tafels zodat we niet op de stenen vloer liggen. Verder op zit een kebab zaak waar we nog even eten en dan nog even een paar blogjes tikken en maken we ons op voor de laatste nacht voor Rome. Het get morgen gebeuren. Nog 15 km

Vandaag dus❤️ EINDELIJK🙌🏻💪🏼💪🏼

Janine 2018-10-03 12:05:57

Het is nu 3.10 12.07u. Als het goed is zijn jullie gearriveerd: CHAPEAU!

Kina Boelens 2018-10-03 12:08:31

Wat een prestatie! En wat een prachtige reis! Veel plezier en genieten deze laatste dag Rome in lopend!

Claudia Eisenburger 2018-10-03 12:13:28

Ik denk ook dat jullie inmiddels de laatste 15km wel hebben afgelegd. Wat ontzettend knap, dapper, goed, etc. Hopelijk genieten jullie met volle teugen!

Gea 2018-10-03 12:16:26

Wat een geweldige prestatie van jullie drieën en geniet vandaag van de eerste indrukken van Rome een geweldige stad

Yvonne Heijne 2018-10-03 12:17:36

Nou zie ik als landkaartje bij dit verslag ineens een plaats in de Verenigde Staten. Hebben jullie een afslag gemist?? Hoe dan ook, geniet van Rome !!!

Albert Buter 2018-10-03 12:19:27

Geweldig,wat een prestatie. Een diepe buiging voor jullie drieën.

Janny 2018-10-03 12:43:00

Nog even ... top !

Annie Wolken 2018-10-03 12:43:29

Yeh, het is jullie gelukt! Vandaag hetneinddoel bereikt. Wat een afstand, helemaal te voet. En wat en ervaringen en indrukken. Bedankt dat we over de digitale weg met jullie mochten meelopen. Ik heb genoten van de verhalen, van jullie en vooral van Maurice. Wat een schat van een hond.

Carin 2018-10-03 12:49:27

Super....jullie hebben het gehaald. Wat een prestatie. Alle belevenissen van onderweg heb ik meegelezen. Zal het straks missen. Gefeliciteerd jullie beide en geniet van Rome!

Ria Wessel 2018-10-03 13:04:44

Doel bereikt!! Geweldig!! Ik hoop en wens jullie toe dat je dát in Rome vind wat jullie ervan verwachtte!! Lang naar toe gelopen. Ik/ wij mochten allemaal " meelopen" meelezen! Super!! Alvast DANK daarvoor! Fijn verblijf in Rome gewenst.

Els 2018-10-03 13:16:41

Het is bijna jammer dat jullie nu in Rome zijn, voor ons bloglezers tenminste. We hebben zo mee kunnen genieten van jullie avonturen en daar komt nu een eind aan. Ik zal jullie verhalen beslist missen. Fijne dag, geniet van Rome, het is zo'n prachtige stad.

Anneke Pieters 2018-10-03 13:28:14

Wat een mooie reactie dat we jullie mochten volgen via de digitale weg. Zo voelt het echt of ik er bij was. Ook ik zal dit missen om elke dag in de mailbox te kijken of er weer een mail is van jullie. En ook ik maak een diepe buiging voor jullie. Ik ben benieuwd hoe het was om Rome binnen te lopen.

Marja 2018-10-03 13:29:48

Wauw, wat gaaf! Was het een emotioneel moment bij het binnenwandelen van Rome? Jeetje man, wat een ervaring en wat een prestatie. Ik heb genoten van het ‘meereizen’ met jullie.

Alice 2018-10-03 13:30:48

Wát een symboliek; morgen 4 oktober gedenkdag van Fransiscus v Assisi, jullie hebben net volgens zijn pad gelopen én in Rome bij paus Franciscus!!

Els 2018-10-03 13:33:37

Top!! Alle respect

Helen 2018-10-03 14:42:52

Gefeliciteerd met deze geweldige opdracht die jullie je zelf hebben opgedragen. Neem aan dat jullie aan gekomen zijn. Groet van ons beiden.

Annie Knol Kolthof 2018-10-03 14:57:53

Tante auguri in het Italiaans, of van harte gefeliciteerd in het Nederlands. Geniet van Rome, het is een prachtige stad,

Harry Klein 2018-10-03 15:07:54

Fantastisch, geniet van jullie aankomst in Rome, Monique is gelukkig ook weer opgeknapt. Fijne dagen in Rome!

Marijke 2018-10-03 15:12:59

Oh wat gaaf nog 15 kilometer wat zullen die goed voelen om te lopen. Een dikke diepe buiging voor alledrie

Marieke Schaafsma 2018-10-03 17:34:18

Gefeliciteerd wat een super prestatie en heel veel respect voor jullie alle 3 ennu nog lekker genieten van Rome 👍👍👍

Yvonne 2018-10-03 17:56:13

Gefeliciteerd toppers zijn jullie.😘

Saskia Knol 2018-10-03 18:57:26

Chapeau! Een bijzondere prestatie. Veel respect voor jullie drieën. Zal de blog missen. Een dagelijks stukje (ont)spanning. Fijne dagen toegewenst.

Gerrie 2018-10-03 21:01:32

Wat fantastisch dat jullie nu bijna bij jullie einddoel zijn. Wat zal dat een goed en spannend gevoel geven. Chapeau voor jullie en zeker voor jullie trouwe viervoeter! Ik ga jullie verhalen en foto's missen!

Evelien de Ruijter 2018-10-03 22:49:26

Respect . Zal jullie verhalen en de mooie foto.s missen. Elke dag keek ik uit naar jullie verhalen. Wat een mooie mensen zijn jullie tegen gekomen. Geniet nog eventjes van t mooie rome. En een goede terug reis

Joke duinkerken 2018-10-04 00:05:50

Gefeliciteerd knap van jullie, ik heb de hele reis gevolgd. Ga jullie verhalen missen. Heel veel plezier in Rome en een goede terugreis.