Dag 101 San Sabino-Ceselli 24km

Italië, Secelli

Tegen 7 gaan we der uit en maken ons weer klaar voor vertrek. We eten as ontbijt een paar stukken meloen. We gaan het mooie oude stadje Spoleto in om naar de winkel te gaan voor wat eten. Op dat zelfde moment rijd Cor er ook met de camper We zoeken een bar met terras in de zon voor koffie. En daar komen ook weer na een tijdje de twee Italiaanse vrienden. Mario en George. Het blijft gezellig zo. Maar we besluiten verder te gaan de bergen in. Judith blijft een dag in de mooie stad. Ook Cor wil de stad zien en de Italianen gaan niet zover vandaag richting een soort B&B in de bergen. We vinden het heel gezellig maar willen ook graag onze reis voortzetten as we deden. Ieders zijn camino ..
We gaan langs een kerk en verderop zien we een oude Romeinse aquaduct. Het is weer flink steigen op natuurpaden over wortels en losse stenen. Het zijn prachtige vergezichten maar daar moet je flink eerst weer voor in het zweet komen. Er is een grote kloof die wel wat van America heeft. Tis ook goed oppassen soms smalle paden langs een diepe afgrond. We naderen uiteindelijk een dorpje in het dal welk we al een tijd van boven zagen. We komen uit op een gewone straat en gips maakt zich wat zorgen voor de nacht gezien er weinig is en ook niet is aangegeven in de reisboekjes van de andere wandelaars. Voor ons loopt een oudere vrouw met kinderen en hun moeder. We lopen op hun in en komen in gesprek. De oude vrouw komt uit Dld en woont hier al zo n veertig jaar. De jongere vrouw met kleine kinders komt uit Skri lanka en woont hier met haar man. Dan komt er ook nog een jonge dame met moeder aan wandelen. Ik geef de kleintjes weer een gelukspoppetje. De jonge vrouw spreekt goed Engels en ze wil ons helpen voor onderdak of plek voor de tent. Ze belt met de moeder wat rond en we kunnen slapen in een gemeenschap gebouw verderop. Het is een leuk houten gebouw waar we heel blij mee zijn gezien het kouder word in de nachten en er staat ook een flinke wind. We hebben gelukkig ook weer de luchtbedden klaar en we vinden wat extra dekens in het toiletgebouw erbij. Er blijkt ook een kleine winkel te zijn die speciaal voor ons open gaat. De twee vrouwen blijven steeds nog bij ons om te begeleiden. We kopen wat eten om pasta te maken met houtvuurtje maar de moeder wil het ook wel voor ons bereiden. Wat weer een mazzel. We gaan mooi in het gebouw en een half uur later word ons eten gebracht. We wisselen ook weer onze contacten dan hebben we contact met George en Mario die problemen hebben met hun onderkomen en willen slapen in de bergen. We loodsen hun richting ons en een paar uur later komen ze kapot bij ons aan. Ze zijn heel blij dat ze het zonder kleerscheuren bij ons zijn gekomen we hebben de helft van ons eten bewaard voor hun. Wat mooi om weer te delen. In een soort van kleine bar halen we nog wat te drinken met zelfbediening je moet het geld in een kistje leggen. Het is weer heel gezellig we verdelen de dekens wat op de stenen vloer en zoeken onze rust.

Wat zien jullie toch prachtige natuur onderweg. En wat een geweldige mensen op jullie tocht. Zie elke dag uit naar jullie verslag. De H.Mis vanmorgen weer op tv. Indrukwekkende preek van Albert. Nog mooie tocht samen. Begint op te schieten nu.

Will van Leeuwen 2018-09-30 17:59:34

Nog steeds lees ik jullie verslagen en na het lezen van dit verslag met ik ontroerd en blij voor George en Mario die julie met met

Diete Kits uit Bovensmilde 2018-09-30 18:37:17

Foutje! Nu verder: met de slimme telefoon naar jullie onderkomen hebben kunnen leiden!! Geweldig! Wat zullen ze blij geweest zijn.

Diete 2018-09-30 18:38:54

Wat zijn jullie toch kanjers!! Het was wel een beetje gevaarlijk zo langs een berghelling. Weer lieve mensen in een dorpje ontmoet en ze zijn zo behulpzaam. GEWELDIG! Ik denk dagelijks aan jullie en kijk uit naar de blog, kan bijna niet wachten. Zet hem op het zijn de laatste lootjes. Lieve groeten van mij.

Berta Smilda 2018-09-30 19:59:04

Goh Barry, je wordt nu wel echt zo'n wildeman hoor. Ik mis de bordjes wat, van ... km naar Rome! Het is hier vandaag zondag 30 september, bij jullie ook natuurlijk maar we lezen berichten van maandag 24 sept. En elke dag bij t lezen denknik: zullen zecer nu zijn of nog niet? Nog een fijne slotparade!

Marjon en Luc 2018-09-30 20:35:03

Weer een groet voor zoveel moed !! En wij genieten mee ( met al die mooie afbeeldingen ) Top !

Annie Wolken 2018-09-30 21:10:43

Geweldig om jullie pelgrimsverhalen te lezen. We hebben jullie ontmoet in Assissi, en intussen zitten we weer in Nederland. Wij houden van wandelen, maar jullie tochten zijn zo stoer, zo veelzijdig, zo uitputtend maar gelijk ook zo inspirerend. Chapeau aan jullie "zijn". Wij genieten van jullie verhalen. En ....hop naar Rome.

Anne de Moor 2018-09-30 21:41:26

Super!

Thyti 2018-09-30 21:57:44

Wat een mooje foto van je dat je daar die trap oploopt met maurice geweldig Ook die van Monigue met die vrouw Denk dat jullie de afgelopen 3 maanden iets moois hebben mee gemaakt wat je niet weer vergeet Dat word zeker wennen bij thuiskomst En Barry den mag je weer wat meer kleren aandoen want hier word het kouder Geniet lekker deze laatste dagen gr pap

Bertus gepken 2018-09-30 22:07:29

Fijn dat de dag weer zo goed afliep!

Evelien de Ruijter 2018-09-30 23:05:44

Mooi verslag steeds wat een gave reis