Dag 97 rustdag 4 Medugorje

Bosnië en Herzegovina, Medugorje

7:45 der uut op ons laatste rustdag.
Tis gelukkig nog droog dus eerst op een terrasje koffie, thee en een koek.
Maurice is al even flink uit de broek geweest achter waar ook de paarden lopen.

We gaan vandaag naar de Maria verschijningsberg met een groot beeld van Maria tis niet zo’n grote klim als op de berg met het grote kruis maar toch wel weer op ruig terrein.
Dat maakt het ook wel bijzonder. Ik hou der wel van dat het niet allemaal zo netjes is aangelegd.
Bij ons is de natuur te netjes, alles aan geharkt en keurige paden.

We treffen weer allerlei nationaliteiten.
Bij Maria hoor je ook verschillende gezangen en gebeden wat mooi is.
Ieder doet het op zijn manier.

We gaan terug en drinken weer wat en kopen natuurlijk wat leuke herinnering dingetjes.

We eten wat en gaan de koopkar nader bekijken en even voor de grap testen en nemen hem mee naar de kamer om in te pakken.
Gipsy neemt ook haar nog verplichte rust door op de rug te liggen.

We sorteren de spullen zo van wat kan in de tas om te starten voor Gipsy. Wat moet in de kar en wat laten we achter in de tas.

Vanuit de kar willen we dan beetje bij beetje de tas van gipsy vullen zodra het kan. De eerste weken moet ze eerst maar weer wennen aan het lopen en haar tas met wat kilo’s. En ook ik zal moeten wennen an de kar achter de kont an.

Ik ga naar onze gastvrouwe Nada voor een stempel in onze paspoorten en ook moet ik met haar afrekenen. Ze geeft flinke korting gezien we naar Jeruzalem gaan. Het zijn al geen dikke bedragen hier.
Als ik vraag of er nog iets van haar moeten mee nemen richting de heilige stad komt ze met een paar foto’s aan van haar net overleden man en zoon.

Savonds gaan we nog eens lekker uit eten bij mijn favoriete restaurantje en krijgen nog een krapa als afsluiter.

Dan weer te bed en morgen begint het pelgrims avontuur weer zoals we zijn begonnen met z’n drieën… De 3 zielsmaatjes.

Heel veel plezier weer met z'n drieën, de 3 zielsmaatjes weer compleet!!!! Pas goed op elkaar, zet 'm op!!

Marjon 2022-10-01 21:48:27

Ik wens jullie ontzettend veel succes en zonder haperingen en Monique hou je haaks ik hoop dat het verder goed gaat, groetjes

Willy Rohling 2022-10-01 21:48:36

Bijzondere kar. Ook dat komt goed! 🦋

Thyti 2022-10-01 22:07:12

Sinds wanneer heeft Maurice en broek aan? 😊

Maryjanda 2022-10-01 22:17:20

nou ik wens jullie een geweldige voortzetting van de pelgrimstocht toe,

Akkie 2022-10-01 22:41:16

Heel veel succes!

Evelien de Ruijter 2022-10-01 23:12:30

Barry, Monique, Maurice......samen een goede, mooie voortzetting van de tocht.

Els Hindriks 2022-10-01 23:31:52

Heel veel succes de komendetijd met jullie 3en en rustig aan.🐕🚶‍♀️🚶‍♂️👍🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-10-02 00:55:58

Heerlijk weer met z'n drieën!!

Els Bach 2022-10-02 01:08:28

Rustdagen zijn voorbij en samen als vanouds weer op pad. Het staat je goed Barry die kar achter je. Wel handig, zeg! Monique, fijn dat je er weer bij bent en wel blijven luisteren naar je lichaam! Succes met z’n 3-tjes en op naar het Beloofde Land.

Marja L 2022-10-02 08:53:38

Wat fijn dat jullie weer compleet zijn! Heel veel succes en natuurlijk ook loopplezier.

Truus Wierda 2022-10-02 08:57:17

Heel veel sukses met z'n drieen. Hou jullie taai en hopen dat het goed gaat met de rug van Monique. We lezen, luisteren en kijken met jullie mee. Op naar het beloofde land!. Groeten uit het verre Anreep.

roelof en willy lunshof, Anreep 2022-10-02 11:35:28

Nog even een aanvulling. Ik was net in de kerk en vertelde de vrouw die naast mij zat over jullie voettocht naar Jeruzalem en vlak daarna zingen we dit lied. 1. Ik spring van blijdschap op wanneer vrienden mij vragen mee te gaan – Jeruzalem, ik kom eraan; ik sta al klaar, huis van de HEER! Vol vrolijkheid ga ik op pad. Mijn lied zwelt aan als ik de stad met eigen ogen kan bekijken. We gaan verheugd de poorten door. De lofzang van het pelgrimskoor weerklinkt tot wij Gods huis bereiken. Wilde ik toch even met jullie delen.

Marja L 2022-10-02 11:53:37

Met zijn drieën nu weer op weg. Samen en verbonden. Prachtig hoe jullie dit weer oppakken en verdergaan. Pas goed op jullie zelf en Maurice, rustig aan en vooral genieten van deze bijzondere tocht. Ik ben nu weer even uit de roulatie (operatie morgen) maar volg jullie zsm weer! Heel veel liefs uut Eext...

Geke 2022-10-02 13:43:01

Heeeeeeeeel veel succes en plezier weer met z'n drietjes!!

Ton en Marion 2022-10-02 21:32:45

Dag alledrie, Heel veel succes en we hopen dat jullie reis heel voorspoedig verder zal gaan. Fijn om weer bij elkaar te zijn. Weer compleet! Lieve groet van Hans en Marion.