Oberhof - Neustad 30km 537hm

Duitsland, Neustadt am Rennsteig

Na een onrustige nacht met regen buien en harde wind gaan we er weer tegen zeven uut.

Gelukkig is de tent niet stront nat omdat we onder een grote boom staan.

Gipsy gaat eerst opzoek naar de dokter. De oude vrouw komt kijken of we de nacht hebben overleefd en zet stroom haspel aan voor nog verder op te laden accuutjes en onze telefoon.

Ik ruim de reis villa weer op met de bedden en even later komt Gipsy er aan met glimlach dat het gelukt is bij een vriendelijke vrouwelijke arts. Ze heeft andere pijnstillers gekregen.
Na broodjes en de tassen weer inpakken en op pad. We bedanken de vrouw des huizes en gaan langs het giga huis de bossen weer in.

Vanuit hier kun je ook een paarden huifkar tocht maken. Zo als rijmaaran in Schoonoord of zo als bij ons in Orvelte .

We hebben nu weer gelukkig goede temperaturen en de paden zijn leuk op dit stuk. Soms wel langs een grote weg wat vroeger de handels weg was. We drinken wat bij een mooie hoog gelegen berghut en eten een bockworst.

Even later op pad komen we nog op de radio RTV uitzending. Nu lukt het wel met Thomas.
Door de mooie bossen passeren we een kleine wiesse (weiland) waar vroeger de dieren konden drinken uit een bron. Dat hebben ze mooi gemaakt van uitgeholde boomstammen trapsgewijs onder elkaar.

Weer verderop een leuk restaurant met tafels en stoelen op oude treinstellen.
We praten met mensen die geïnteresseerd zijn en eentje is Gravin (denken wij, nadat we verder lopen en haar woorden die ze sprak bespraken ) en woont op een burcht.
We vervolgen het pad dat vroeger deels spoor was en na een tijd stoppen we bij een hutte die reeds dicht is. We moeten nog een stuk verder als we een dorpje willen bereiken.
Het is al 20.30 als we het dorpje Neustad en
Rennsteig zien liggen prachtig tussen de velden. Er staat aan de rand een prachtige reuze boomstam huis.

De vrij jonge eigenaar en ondernemer die landbouwmachines heeft staan en dit huis zelf heeft gebouwd! hij verteld nadat we hebben gevraagd of hier een pastoor bij de kerk woont dat er gelegenheid tot slapen is bij de kerk in het dorp, dat klinkt hoopvol en hij zegt dat we het beste naar gasthof Hubertus kunnen gaan die de juiste mensen kennen.

As we aankomen struikeld Gipsy over een kleine stoeprand en ze valt als een dominosteen voorover op haar handen en hoofd. Ik schrik me te pletter maar ze zegt direct dat het goed is. Maar ik zie wel gelijk een grote schaafwond op haar voorhoofd dus ik ga snel de bar in voor een koude lap met water. Ze helpen gelijk en gelukkig heeft ze verder geen grote dingen.
We drinken wat en er zijn diverse kerels binnen die zeer geïnteresseerd zijn en steeds maar zeggen. Das ist ja die hammer.

We vragen naar de mensen van de kerk en de kelnerin verteld dat er al twee slapen in de kerk en die zitten buiten. De twee zijn onderweg te fiets en vinden het geen probleem als we er ook slapen.
De dame belt en ze zegt dat er wat wordt georganiseerd, we gaan dan mee en er wacht een oudere dame ons op die woont in het pfarrerhause. De twee gaan in de kerk en wij mogen mee naar boven waar in het grote huis nog plaats is.
We krijgen een twee persoons bed toegewezen met dikke grote kussens en dekbedden. Heerlijk!!
We mogen ons ook douchen en ze verzorgt ons een stempel.

Wat weer een geluk na zo’n ongeluk.

Als we gedoucht het bed in kruipen duurt het ook niet lang of we zijn in dromenland.

Monique, je bent wel pechvogel hoor. Hoop dat dit jullie verder bespaard blijft. Vallen en weer opstaan, is het niet? Beterschap. Gr. Verder en maar weer succes samen met die lieve Maurice ook.

Will 2022-07-22 15:08:00

Het is wel met vallen opstaan. Hebben de uitzending van jullie geluisterd bij Thomas.Leuk even je stem te horen. We genieten volop en reizen met jullie mee. Ga verder met goede moed en natuurlijk een poot voor Maurice, dappere hond. Groeten.

willy lunshof 2022-07-22 15:19:31

Dag wandelmaatjes Dat is me een verslag !! Na de belevenissen van de dag gaat Gibsy ook nog rollebollen! Gelukkig met een redelijk goede afloop.Wel heel blijven!! Wandel ze ! Groetjes poot voor Maurice !

Annie Wolken 2022-07-22 15:32:57

Hoi zielsmaatjes Wat een pech krijg er de rillingen van. Hoop dat verder de pech weg blijft hoor jullie hebben nu wel je portie wel gehad.wens jullie een heel goede tocht toe en nu een beetje meer geluk🍀🍀😘en knuffel voor Maurice🙋‍♀️🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-07-22 16:55:14

Hoffe, es geht nach dem Unfall wieder gut. Das Lesen der Berichte macht großen Spaß! Viele Grüße von der "Gräfin" vom Schloss 🏰😁die als ganz normaler Urlauber dort gewohnt hat😉🤣

Gabi 2022-07-22 17:35:06

Wel weer een bijzondere dag vandaag Lees net na terugkomst van een terras bezoek op vrijdagavond jullie dagverslag en sta er bij stil dat het hard werken is om zo’n reis te ondernemen. Dat realiseer ik mij als ik thuiskom na met vrienden een vleesplankje te nuttigen in de Hoofdstraat van ons (dorp) en daarna nog een portie bitterballen te nuttigen en dat alles onder het genot van enkele glazen koel helder bier, om onze kelen te spoelen, om af te sluiten met een kop sterke koffie. Maar dat jullie elke dag maar weer afwachten hoe de dag verlopen mag/zal en welke maaltijd en slaapplaats jullie zullen vinden. En of het weer jullie gezind mag zijn, felle zon, of een dikke donderbui met de volgende morgen een kletsnatte tent. En er geen onverwachte dingen gebeuren zoals vandaag, dan schrik je toch even, en blij bent dat het niet te erg is en jullie hopelijk met goede moed de reis mogen vervolgen Dat noem ik ontberingen en vind daarom dat jullie kanjers zijn, nee Bikkels en doorzetters, SJAPOO!! Petje af voor jullie allebei 👍 En de viervoeter Maurice natuurlijk ook, maar die zal dat anders ervaren denk ik, en jullie onvoorwaardelijk volgen zal op elke dagtocht keer op keer . Goede reis samen en tot een volgend krabbeltje

Nahoj 2022-07-22 19:56:14

Hallo ihr Drei Wanderer, ihr habt ja schon sehr viel erlebt . Schade,das Monique soviele Schmerzen ertragen muss. Hoffe ,das es bald besser wird. Super schöne Fotos habt ihr gemacht. Ich wünsche euch noch viel Glück auf eurer Reise. Liebe Grüße Margret

Margret 2022-07-22 20:22:09

Nouwat weer een schrik, dat je valt bah hopelijk blijft het bij de schaafwond en heb je niet al teveel last van je rug door deze val,maar wel lekker slapen in een fijn bed 😴🥱❤️

Akkie 2022-07-22 22:52:34

Nou Monique de benen wel optillen, en goed uitkijken. Heel veel beterschap met je rug. Gr Trijntje valke

Trijntje 2022-07-23 08:47:29

Wel heel fijn dat je na zo'n dag lekker in een bed kan kruipen! Monique, beterschap! Groetjes!