Dag 1 Erica-Twist 15,5km

Nederland, Emmen

Wat een dag!!

Vanochtend moesten we om 9.00 in de RK Gerardus kerk te Barger-Oosterveld zijn voor de generale repetitie van de kerkdienst. Dit omdat er opnames gemaakt werden door de KRO voor de tv.

Gek hoor; de zegen al van tevoren repeteren. Toen koffiedrinken, de hond ff uitlaten in de pastoor zien bossie en toen, ja toen ging het gebeuren. De kerkdienst waarin we gezegend werden. Wat een spanning en wat was het bijzonder!! We zaten vooraan met Maurice, de tassen en omringd door onze familie en vrienden.

De pelgrims zegen kregen we aan het eind van de dienst (incl. Maurice) en pastoor Buter had zelf ook nog een pelgrims begeleidende brief in drie talen voor ons gemaakt. Aan het einde van de kerkdienst had ik nog een verrassing voor Gypsy in de kerk opgehangen! Een doosje met ringen die aan een touwtje door de misdienaar naar beneden kwam.

Na de dienst gingen we nog ff naar het graf van mijn moeder en toen koffie en broodjes op de veranda van ons huis met naaste familie, vrienden en buurtjes. Wat een emoties bij het afscheid....

Bij het vertrek; gepaard gaande met wegschietende vuurpijlen een fraai spandoek en eerste stappen in bak met zand verzorgd door doodle (mammoet kameraad) en vrouw, gingen we dan echt op pad rond 14:30 uur.

Op naar het zandgat in bossen tussen Erica en Weiteveen. Daar konden we eerst ff lekker tot rust komen bij een kampvuurplek in de zon. Verder over het oude smalspoorlijntraject welke doorloopt tot aan het zandpad en de gruppe, de grens met Duitsland.

Net over de grens rusten in een, zo voor Duitsland typerende, bank met dak. Dit was eigenlijk ons doel voor vandaag: de gruppe over. Weg uit Nederland!
Even op Maps gekeken of we dicht in de buurt zaten bij een voor ons zo bekend wegrestaurant en ja hoor er liep een landweg tussen de windmolens door en die eindigde vlak nabij Essen und salencentrum Brand in het dorpje Twist.

Monique werd direct aangehouden door Nederlanders die ons hadden gezien op de KRO-uitzending; echt wel vreemde situatie. Voordat we aan de grote schnitzels begonnen ben ik eerst de buurt in gegaan voor een plek in de tuin voor onszelf en onze villa Hillenberg.

En na enkele dichte deuren kwam ik aan de bel van Fam. Muter die ons de tuin aanbood en ook nog eens familie was van vriend Muter waar ik de eerste Rome tocht inspiratie had opgedaan!! Wat weer een toeval of niet... Meant to be!!

Nu fijn in de tent nog even verhaaltje tikken en dan oogjes toe. Gypsy en Maurice slapen en dromen reeds van een onvergetelijke dag. Wat realiseren we nu al wat bijzonder dit is en hoeveel lieve familie, mensen en vrienden we hebben. De berichtjes blijven maar komen van alle kanten op de slimme telefoon.

Wij wensen jullie inspirerende kilometers en mooie ontmoetingen (dat lukte de eerste avond al las ik) veilige reis🙏🏻

Henri en Janine Niewold 2018-06-18 10:49:38

Jullie zijn te gek super Jouw buurman

gerrit.op.expeditie 2018-06-18 12:15:52

Heel, heel veel succes. En de groeten van abt Emo.

Gerhard &Toos 2018-06-18 13:21:32

Heel veel succes! en plezier :-)

Harrald en Marielle 2018-06-18 13:31:10

💋💋💋

Jacqueline 2018-06-18 15:57:15

Wat een gaaf avontuur gaan jullie aan. Mooi stuk in DvhN. Het heeft mij geïnspireerd in elk geval. Ik ga ook weer lopen, kijken of ik dat hoofd leegkrijg 😉. Morgen over de Dwingelose hei. Heel veel plezier en geniet met volle teugen.

Alice Boertien 2018-06-18 18:22:45

Wat een top idee en vandaag zo in de buurt! Veel succes op jullie geweldige trip!

Ronaldo 2018-06-18 19:20:20

Zet'm op. Geweldig avontuur. Ik lees met jullie mee. Geniet en kijk goed uit❤

Betsy 2018-06-18 19:47:14

Wauh wat een belevenis zo'n mooie tocht ga jullie zeker volgen en wat al mooie verhalen en foto's succes

Hilda adema 2018-06-18 19:48:48

Toppers, zet hem op. Lees met jullie mee. Spannend!!!

Ellen vonder 2018-06-18 20:35:41

Kwam toevallig jullie verhaal tegen, heel bijzonder!! We gaan jullie tocht volgen... heel veel succes gewenst!

Marianne en Henk Hooikammer 2018-06-18 21:34:04

Wauw wat mooi! Heel veel succes TOPPERS❤

Alie Wisman 2018-06-18 21:38:34

Heel veel succes op jullie bijzondere reis!

Albert Buter 2018-06-18 22:47:48

Ik ga jullie zeker volgen! Nu al een mooi verhaal en weer hele mooie foto's. Heel veel succes voor jullie 3 🐶

Silvia Kievit 2018-06-18 23:29:04

Leuk om lezen! Geniet ervan jullie!

Marieke 2018-06-18 23:29:44

Heel veel plezier en succes! Genieten!!!

Mieny 2018-06-19 01:20:49

Wij volgen jullie ook veel succes en liefde toegewenst .

Anita wever 2018-06-19 06:23:48

Met veel plezier volg ik jullie verhalen Maurice was dan ook m'n lieveling 😍Groetjes van monsieur Walter 😉Enen baasjes , Succes !!!

Annick 2018-06-19 07:16:15

Goede reis we blijven jullie volgen.

Gea Suurd 2018-06-19 08:14:48

Heel veel succes, ik ga jullie reis volgen!

Yvonne van der Lei 2018-06-19 21:35:57

Harm en Lidy blijven jullie volgen tijdens de voettocht naar Rome.Heel veel succes!

Harm Biemold. 2018-06-20 20:31:15

Geweldig ,dat beloofd nog wat voor deze bijzondere reis. zei zijn tijdens de reis vast en zeker bij jullie.succes . groetjes brenda

brenda 2018-06-20 23:23:02

Tijdens onze verhuizing naar Erica zocht ik op het internet naar informatie over Erica. Wat een verrassing dat ik juist op jullie blog terecht kwam....Niet echt over Erica maar wel over haar inwoners. Leuk om te lezen, leuk om mee te leven tussen het in- en uitpakken door. Sukses met jullie loop! We blijven jullie volgen!

Margriet van Dijken 2018-06-22 10:12:28

HEEL VEEL GELUK EN GEZONDHEID OP JULLIE REIS.