Dag 140 Pella - Thesaloniki 48 km

Griekenland, Thessaloniki

Na een goede nacht sta ik weer op rond uur of zeven… een uurtje later ben ik bij de pad.

De aardige buren werken of slapen nog.
Ik had gisterenavond ook al afscheid genomen en we houden digitaal contact.

Tis bewolkt en wat regenachtig dus eerst maar langs koffie bar en market voor brood.
Vandaag voel ik me wat minder fit en wat beroerd maar misschien loop ik het er wel uut.

Eerst over de autoweg en langs akkers en verschillende wegen vervolg ik mijn weg.
In een dorp zie ik een arrestatie van bruine mannen door een politie team.
Er hangt hiero een andere sfeer .. wat rommelig ..Ik koop me een bak yoghurt voor de buik en ga weer verder.

Ik moet lopen langs twee cq vierbaans wegen en zet weer mooi muziek op.
Zo as vaker tref ik weer een paar dode katten en honden aan. Af en toe werk ik ze van de drukke weg af.
Vreselijk as ze zo plat worden gereden.

Rond de middag moet ik vaak mijn telefoon bij laden via accu en dan kom ik er achter dat ik mijn i phone laadkabel kwijt ben.
Ik zoek en zoek en vind hem niet en stuur een bericht an Alexander of hij daar is blijven liggen. Later geeft hij an dat het id het geval is.

Ik heb geluk ik loop richting een tankstation en daar is een shop waar ik een multifunctionele kabel kan kopen en hij laad weer op.
Ik kan weer verder met de slimme telefoon.

Ook al tracht ik zoveel mogelijk basis te lopen as vrogger. De moderne slimme telefoon is toch verrrkte handig.
Ik bel eem met mien zuster hoe bijzonder is het om zo in de bergen in de vreumde te praten met je familie en vrienden. Ze geven me ook vaak veel steun.

De lucht betrekt en er komt regen an. Ik loop op de grote havenstad Thessaloniki an en hoop in het voor gebied een plekje te vinden.

In het buitengebied loop ik weer langs archeologisch monument en ik zie er een auto staan.
Het hek van het terrein is open en ik loop naar binnen. Bij de ingang doet een jonge man mij de deur los.
Hij geeft tekst en uitleg en hij is vrijwilliger. Weer zo n mooie tombe van paar duuzend jaar old. Deze is van een hoge officier geweest. Ze vonden er een sabel. De ingang heeft nog originele kleuren.
De ingang is met modern materiaal overdekt en het geheel ziet er netjes uit .
Ik praat nog een tijdtje over mijn en zijn werk en ga dan weer verder.

Ik pak een pad achterlangs en moet een groot hek over. Dan begint het te regenen en doe de poncho an die gips had mee genomen. Hij gaat een paar keer uit en weer an
Het is wisselvallig met het weer en waneer het niet regent klappert hij aardig in de wind. Ik krijg hem ook slecht over mijn rugzak…, ook niet met de stok.

In de voorstad ga ik opzoek naar een kerk.
Bij een banketbakker vraag ik een man met kind naar de pastoor. Hij is aardig en gaat via via proberen te bellen. Ik krijg een choco bekertje en hij gaat weg .. er zal iemand terugbellen naar de bakker dus ik wacht daar af.
Na een tijd bellen ze maar helaas zonder succes dus ik ga maar verder.
Het is onderhand donker en ik moet maar door richting de grote stad waar meer kerken zijn.
Op zich hebben we altijd een hekel an de stad gezien je er slecht onderdak vind. De mensen kennen elkaar niet zo goed as op een dorp …wat ook vaak socialer in elkaar steekt.

Na heel wat straat km verder kom ik bij een hele mooie grote kerk in de oude stad maar die is al gesloten. De mensen in de bar of winkeltjes eromheen weten ook de pastoor s niet te wonen.
Een stuk verderop weer een leuke kerk met mooi terrein. Er zitten wat jongeren maar die weten ook weinig.

Ik ga terug en zoek me eerst een bar op.
Eerst maar s een biertje en mijn schoenen uit. De voeten doen zeer.
Ik vraag wat leuke mensen van mijn leeftijd om hulp voor een plekje maar het is lastig. Een sportcentrum zit verderop dus daar maar op an.
Daar tref ik weer wat jonge mensen maar ze kunnen weinig helpen.
Via de slimme telefoon zoek ik naar plekjes met groen voor de tent en ik ga op de baai an richting de oude witte toren.
Bij een net gerestaureerd gebouw zit een leuk grasveldje en ik besluit daar de tent maar op te zetten.
Eerst eet ik nog een kebab bij een Snack wagen verderop …en dan rol ik de tent uit mooi achter een haag.
Ik ben nog maar net bezig of heb al een stadswacht op mijn dak en een politie man die wel vriendelijk is verteld dat het niet mag.. hij weet ook geen andere plek .. mogelijk bij een huis voor daklozen verderop.

Dan de boel maar weer in de tasse en opzoek naar dat huis. Ik vind het niet en zie wel een motel waar ik aanbel. Mogelijk kan ik iets versieren gezien ik er wel an toe ben onderhand. Maar ook hier is niemand..

Zo loop ik verder door een park waar ik een jonge meid met een heel leuk hondje tref. Ik vertel over ons Maurice en de reis. Ze reist ook graag en dan vraag ik haar om hulp voor een plekje.
Ze zegt dat ik misschien kan liggen in de hal van hun flatcomplex.
Ik vind alles best en ga mee. Haar vriend komt ook ff praten en ze laten me in de entreehal Ze weten niet hoe de andere bewoners zullen reageren.. ik zie later een deur die van t slot is en het is richting verwarmingketel kelder. Daar ga ik heen. Ik kan er net liggen er is stroom en tis er redelijk warm.

Onder het luchtbed doe ik eerst mijn zijl.

Tis onderhand 1:30 as ik lig. Wat een dag.

Dat was een lange dag! Gelukkig uiteindelijk toch een slaapplaats!

Evelien de Ruijter 2022-11-18 19:09:09

Wat een dag!! Heb best een beetje medelijden met je. Het leven van een pelgrim gaat niet altijd over rozen. Hoop dat je lekker geslapen hebt! Lieve groet uit Groningen hier een koude nacht -3

Berta Smilda 2022-11-18 19:10:46

Oh je, wat een km's!! Dan ben je toch wat aan de late kant om een redelijke plek te zoeken...en wordt t steeds lastiger. Getsie, in een portieken...zo heb ik in mijn vak ook al talloze zwervers verwijderd. Want zo wordt er dan ook nasr je gekeken lijkt me, al lig jij daar met geel andere insteek/ gedachten. Pas goed op jezelf en zoek op tijd plek. ( want vol=vol😉)

Marjon Estié 2022-11-18 19:19:25

Wat weer een afstand Barry….

Hans Jorna 2022-11-18 19:26:57

Jonkie toch! Wat een dag. Heel veel iefde, licht, kracht en veiligheid voor je 🦋.

Thyti 2022-11-18 20:28:08

Jeetje dat was afzien,moe en niet fit en dan ook nog geen slaapplek kunnen vinden. Diep respect wat je doet!

Mariët 2022-11-18 20:31:14

Even wat eerder op zoek, dit is natuurlijk niet even wat rustiger… maar uiteindelijk 💤💤💤

Janine 2022-11-18 20:43:57

Dag Barry stoer en sterk ondanks de ontberingen,! Dan ook nog de verslagen met bewondering! Ongetwijfeld gaan de gedachten ,heen en weer naar huis . Houdt moed ! Met groeten .👍

Annie Wolken 2022-11-18 20:50:20

WOW!! Wat heb je een afstand gelopen. Fantastisch en dat ondanks dat je je niet zo lekker voelde. PETJE AF!! Ik hoop dat je goed hebt kunnen slapen en je wat bent opgeknapt.

Marja L 2022-11-18 21:06:31

och ik schrok van het aantal km die je deze dag hebt afgelegd, en dan ook nog geen slaapplaats kunnen vinden en dan maar in het kolenhok eh verwarmingshok, sterkte met je voeten vd volgende dag pppfff

Akkie 2022-11-18 23:36:53

Jeetje wat een km. Maar uit eindelijk toch nog een slaapplekje🛏en vooral beterschap

Trijntje valke 2022-11-19 08:48:47

Wat een km. en een lange dag. Wat zal je moe geweest zijn.