Dag 89 La Pieve -Bibbiena 27,7 km

Italië, Bibbiena

Tegen 7 worden we wakker met op de achtergrondgeluiden van een huilende hond. De onze wordt vredig wakker op de lekkere koude voor hem tegelvloer. We hebben lekker geslapen in het grote ledikant
We schrijven een bedankbriefje en gaan stil het appartement uit gezien de man des huizes vast nog wel eem een paar uurtjes wil pitten. We gaan eerst weer naar de bar voor koffie en een zoet broodje. We gaan weer op pad over prachtige natuurwegen deels over oeroude Romeinse wegen en dorpjes. Bij een groter dorp krijgt gipsy haar favoriete eierschuimkoekjes voor niks wanneer ze horen hoe lang we al onderweg zijn. We kopen koffie en thee op een terras verderop een oude vrouw boven de bar laat een tas naar beneden zakken voor een bestelling en ik trek er even an dikke lol zo met mekaar. We gaan verder langs mooie wegen door de natuur met kleine klimmers. We komen uit het bos langs een villa met zwembad. Verderop nog meer luxehuizen. Het blijkt een luxe resort te zijn we gaan ff pauzeren bij dames v.d. receptie die graag met Maurice op de foto willen. Verder langs een landweg treffen we een vriendelijke boer die ons de hand schudt en druiven aanbiedt. We klimmen de berg op met boven op de oude stad Poppi met een oude kerk waar klassieke muziek in wordt afgespeeld. Het is een prachtige beleving. We komen in gesprek met een Hollands koppel die hier op vakantie is en veel overnachten bij zgn. apriorisme Een soort van B&B bij oude boerderijen. We gaan op pad verder richting de grote plaats met grote winkels. Bij de supermarkt de Lidl komt een man genaamd Sauro op me af en hij blijkt ook pelgrim te zijn geweest enkele jaren terug heeft hij 2700km naar Santiago de Compostella gelopen en gaat spontaan voor ons bellen voor onderdak. Eerst bij een oud klooster maar daar geen gehoor. Daarna regelt hij onderdak bij een ostario dat is een gebouw van de kerk. We wisselen onze contacten en bedanken hem vriendelijk. We gaan de plek opzoeken en na wat navragen vinden we het gebouw bij een klein sportveld. Er zit buiten al een vrouw op ons te wachten die ons gelijk de ruimtes laat zien op de 3e verdieping. Er zijn veel stapelbedden we geven an dat we willen grillen gezien we vlees hebben gekocht. Ze haalt drinken en eet graag met ons mee. Dan komen we erachter dat ze ook pelgrim is. Ik zoek wat sprokkelhout en begin op een klein vuurtje te grillen ze heet Anna en is heel blij met ons en verteld ons dat haar loop maatje is geblesseerd onderweg an haar been in het ziekenhuis ligt. Ze loopt morgen graag met ons mee. We eten gezellig bij het kleine vuurtje op de grote trappen van het gebouw. We gaan lekker douchen en Anna die pedicure is masseert ons de voeten nog voor de nacht met speciale olie. We praten wat met haar via de vertaler op de slimme telefoon en ook via onze Marie Claire uit Zwitserland. Daarna kruipen we op onze stapelbedden. Morgen gaan we dus weer s met een loop maatje op pad uut Pisa

Blijf jullie volgen Blij dat het nog steeds goed gaat Groetjes en verder een goede reis van ons beiden

Albert en Margareet 2018-09-19 13:21:44

O lieve pelgrims ! De foto's worden steeds mooier ! Jullie belevenissen ook ! Groet van mij uit Klazienaveen ! ( ik zal Erica en Zwartemeer de groeten doen !)

Annie Wolken 2018-09-19 13:28:37

Hoe dan ook en wat er nog op jullie pad komt; de zomer van 2018 is er voor jullie al één om nooit te vergeten! En dat hebben jullie voor een heel groot deel aan jezelf te danken door 'gewoon' je spullen te pakken en te gáán. Wij lezen én leven mee en wie weet waar we toe geïnspireerd raken... Nogmaals bedankt en goed goan!

Annelies 2018-09-19 13:36:38

Voetjes behandelen is goud waard!! Zij brengen jullie naar ROME!! Groet uit Groningen.

Berta Smilda 2018-09-19 14:49:56

Jullie zijn er bijna buurman even tandjes op elkaar bijten 👍

gerrit.op.expeditie 2018-09-19 15:56:09

Ja mooi he, die kerk in Poppi. Ik zie me er zo nog staan. Bij die gelateria zaten bij ons ook de nonnen lekker ijs te eten. Loop ze, omhoog en omlaag, maar jullie komen er wel.

Titia Meuwese 2018-09-19 16:30:15

Weer mooie gastvrijheid en leuke ontmoetingen!

Evelien de Ruijter 2018-09-19 21:39:04

Hoi Monigue en Barry Wat weer mooie fotos en mooie reisverslagen Het ziet er daar bij jullie heel anders uit dan bij ons in Zwartemeer of Erica Dat word weer wennen voor jullie en niet te vergeten voor Maurce Gelukkig hebben jullie veel ruimte bij huis dat komt wel weer goed Heel veel loop plezier en hou je goed lfs pap

Bertus gepken 2018-09-19 22:05:51

Wat heerlijk weer dit verhaal. En idd voeten masseren... Ben benieuwd naar jullie reactie morgen. Moet je toch voelen