Dag 29 Neuhaus - Steinbach am Wald 23,5 km 286hm

Duitsland, Steinbach am Wald

We zijn op zich weer vroeg maar doen kalm an met spullen inpakken want we gaan ontbijten bij Henri en Janine die dat geregeld hebben bij hun hotel.

Fijn zo’n uitgebreid lopen buffet ontbijt met eieren en spek en zo. Wat kuj daar dan van genieten.
Ze hebben ook een nieuwe rugzak voor mij meegenomen aangezien ik problemen heb met het verstelstuk op de rugge en ook nog steeds last heb van dat bovenkant van mijn lichaam.
Gipsy had zich voor de reis al een nieuwe aan schaft maar dat vond ik niet nodig…
En ja alles past er ook nog weer in. Nog wat nieuwe spulletjes en we kunt weer ervandoor.
Ik spring ook nog even snel onder de douche en dan fris op pad.

We nemen eerst uitgebreid afscheid met knuffel en smok van onze vrienden en dan giet het weer loss.
Alles met elkaar is het al 11:11 en al knap warm. Zo n dertig graden dus direct weer zweten.
Bij Gipsy speelt een knie weer wat op en bij mij een blaar.
We doen maar niet te gek vandaag zeggen we tegen elkaar en nemen met regelmatiger een pauze.
Ook zorgen we dat Maurice zijn koelpak met regelmaat word besprenkeld met water.

Hier ook weer een kaalslag van de kever en de droogte aan de naaldbossen.

We lopen soms op paden vol met groene naalden doordat stervende bomen die massaal laten vallen.
Het ziet er niet te best uut as dat zo door gaat.

We komen op een mooi kruispunt uit met kleine wiesse en drink bij een eettentje waar het al gezellig druk is op de zitplekjes.
We gaan er ook lekker bij zitten en gezien het zondag is en we weten dat er weinig open is eten we hier lekker een dikke curry wurst mit pommes.

Bij een volgend klein dorpje krijgen we water van wat oudere mensen die bezig zijn in de tuin water te sproeien en water voor Maurice en zijn koelpak.
De man verteld ook al door zijn regenwatervoorraad van 5000 liter te zijn.

We gaan ook deels nu over fietspad wat vervelend is op heet asfalt, je kweekt blaren op deze manier.
Hier knappen ze ook langs ons heen op dikke motoren. Mooi zo met die lussen.

Dan naderen we het dorp van bestemming Steinbach am Wald, welk al in Bayern ligt.
En gelijk vooraan naast een beeldentuin van dode bomen een leuk evangelisch christelijk kerkje.
Er staan telefoonnummers op de deur dus Gipsy pakt de telefoon. En via via komt het voor elkaar. Er is een vrouw onderweg naar ons en we kunnen waarschijnlijk in het gebouw an de kerk.

Ik loop het dorp nog in voor wat koud drinken. Maar vind alleen nog een hotelletje open en die heeft geen koude cola in fles en alleen kold donker bier wat ik niet graag mag en koop het dus ook maar niet.
Onderweg zit ik te prakkedenken hoe mooi het was west als Jesus meer van bier had gehouden en dat dat toen al er was geweest.
En als het zo moest wezen de deur van de kerk aanbouw stond inmiddels open en er stonden kisten vol bier.

Gipsy was in gesprek in de kerk met een aardige vrouw v/d kerk die ons rondleide en zich zeer gastvrij opstelde.
We mochten overal gebruik van maken en ik mocht drinken wat ik wilde😀. Ik zette gelijk wat cola en bier koud voor de avond.
Toen we druk bezig waren met onze matrassen en bleven kletsen met de vrouw, kwam ze ineens met het idee dat we toch maar met haar mee moesten naar huis.
We zeiden dat hoeft niet we zijn hier al heel blij mee, maar toen ze het had over een lekker bed en een douche keken we elkaar aan en waren we snel om.

De spullen weer ingepakt en wat drinken mee richting haar huis dat aan de rennsteig ligt.

Haar man inmiddels ingelicht en deed de deur open en was ook een en al vriendelijkheid.
We konden de kelder etage in en daar was een compleet appartement.

Ze hielp ons met de bedden en liet ons ook gelijk met rust. Wat een aardig mensen. Even later zette ze door de kier van de deur nog een fles water en knabbel nootjes neer.
Gedouched en al kropen we weer in zo’n lekker Duuts bed.

Heerlijk toch, er zijn nog wel liebe mensen op de wereld. Dikke smok!

Maryjanda 2022-07-25 21:35:58

Dik in orde Een mooi plekje met onderdak en een goed bed Daar knap je van op Slaap lekker pap

Bertus Gepken 2022-07-25 21:53:10

Wat toch weer lief om jullie mee te nemen naar haar huis en jullie opnieuw weer heerlijk in een bed kunnen slapen. Waarschijnlijk omdat jullie ook zo lief zijn. 😜

Marja L 2022-07-25 22:22:59

Ha Wandelmaatjes ! Wat een zegen, ondanks de blaren en de hitte . Dit keer de zegen van op aarde al die aardige mensen ,en het koule bier . Gipsy je regelt het maar mooi .Barry met de pen en zo genieten wij mee . Wandel ze weer hopelijk zonder pijn .Groetjes poot voor de kanjer Maurice .

Annie Wolken . 2022-07-25 22:39:13

Zag er allemaal geweldig uit. Lekkere pommes met bockworst. En een geweldige mevr.die jullie een rondl.gaf in kerk en dan ophet laatst nog meeneemt naar huis en je het ben.app.mag gebruiken super een compliment waard. Groetenfijne tocht verder.

Annie Knol Kolthof 2022-07-25 22:40:14

Altijd fijn, een heerlijk bed en douche :)