Dag 49 Zenting - Fürsteneck 27.1 km

Duitsland, Fürsteneck

Ik word wakker na een goede nacht rond half achte.
Eerst kalm aan een kop koffie zetten en de was nog laten drogen in ochtend zunne.

Ik eet ook eerst wat fruit van de pastoor. Lekker de eerste geplukte druiven deze reis.

Ingepakt eerst langs een kleine winkel voor weer wat bollegies en langs glooiende paden het bos in en uit.
Ik kom langs een oude wat vervallen watermolen en als ik uit wil rusten tref ik de molenaar uit functie.

Hij geeft me een rondleiding nadat ik vertel ook molenaar te zijn voor mijn werk.
Er zitten nog drie koppels stenen in die stilstaan nadat het waterrad stuk is gegaan. Ook nog een apart lopend zaagdeel wat af en toe werkt alw er genoeg water komt.
Mooi man. Er staat een oude bakoven welk ook niet veel is gebruikt wordt aangezien ze met maar een paar mensen hier zijn.

Ik ga weer verder de bossen in en het is warm. Ik tref het er is een zwemweiher / vijver tegen kom. Lekker zwemmen en een koude douche erna.

Dan weer wat klimmen alhoewel ik het meeste loop richting Donau dal.
Langs oude boeren dorpjes en langs een beek waar ik de voeten lekker kan laat afkoelen.
Bij een oude molen een gasthaus met serveersters in didl jurken waar ik me zelf trakteer op curry wurst mit pommes en een radler.
Eerst zou ik André treffen vanavond met zijn gezin, maar die hebben wat vertraging vanaf het Gardameer veel filewerk en ik zie hun morgen.

Ik praat met een man die hier op fietse is en hij verteld dat er boven op een bergje verderop langs het stroompje een kerk is bij een burcht.
Ik vervolg mijn weg en kom op plek waar ik nog 500 meter omhoog moet.
Toch nog ff zweten op t laatst en dan zie ik de burcht met grote deuren al.

De mooie barokke kerk staat ook open maar er is verder niemand behalve een paar toeristen. Een deur verder woont de forst die chef is van de burcht. Hij geeft aan dat het parochie huis hier niet is, en overnachten bij of in de kerk niet kan.

Dan maar weer de bult af en halverwege zie ik nog enkele huizen staan. De eerste is wat vervallen en de tweede lijkt netjes met mooie tuun.
Er is een vrouw druk doende met de planten. Ik roep haar en ze hoort mijn verhaal aan en overlegd even met haar schoonzoon die op het balcon staat. Het allemaal oké en ik moet maar kijken waar ik de tent heen zet.
Ze verteld dat ze wel een slang in de tuin hebben maar niet giftig. Oké dat hoor je niet vaak en ik denk maar goed dat ik Gipsy niet bij me heb nu.
De dochter komt er ook aan en ze nemen me mee naar het riviertje waar je zo door loopt om te pootje baden. Heerlijk! Er zit ook een bever verderop, ze laten me de burcht zien.

Ze vragen of ik wat wil eten en ik krijg even later van alles voorgezet. De schoonzoon bakt nog broodjes en maakt een kom vol met currywurst. We zitten in het prieeltje waar ik ook wel mag slapen.
Maar de dochter zegt even later dat ze wel een logeerbed hebben. Dat klinkt helemaal goed.
Een echt matras’s weer.
Tis nog heel gezellig en de vrouw blijkt te werken met Hollandse blumen
Haar chef is ook een Nederlander.
De dochter zit ook te denken aan een pelgrimage en ik geef haar info en tips.

Dan ist mooi west en ze brengt zelfs mijn tasse de trap op.
Fijn slapen bij zulks goed volk.

Wat tref jij het toch iedere keer met die liebe mensen, en lekker eten en drinken. Top.

Maryjanda 2022-08-14 21:42:10

Mooi verhaal. Fijn dat je weer lieve mensen getroffen hebt die je helpen. ❤️

Linda 2022-08-14 22:24:21

Bofkont

Janine 2022-08-14 22:45:52

Barry, het klinkt weer lekker. Maar toch hoop ik dat jullie weer snel bij en met elkaar zijn!

Els Bach 2022-08-14 23:07:24

Arme jij!! 500 meter klimmen en dan ook nog voor niet en weer 500m naar beneden. Waarschijnlijk zag je er zo uitgeput uit 🤪 dat de mensen medelijden met je kregen en je trakteerden op al dat lekkers en een heerlijk bed. Inderdaad een bofkont, maar zo gegund!!

Marja L 2022-08-14 23:39:34

Het geluk is ook gewoon met jou maar het is je gegund hoor. Fijne tocht morgen en hoop dat je morgen weer fijne mensen tegen komt.