Dag 155 Eleftheroupoli - Kavala 21,6 km

Griekenland, Kavála

Even voor zeven ga ik eruit en zet mooi nog een keer eigen filter koffie. Dan de boel ingepakt en de langs de bakker waar ik een grote choco croissant koop.

Doordat ik gisteren een behoorlijke afstand over de straat heb afgelegd heb ik wat last onder een v d voeten. De rouwigheid wat extra ingesmeerd met zalf hoop ik dat het niet minder word.
Vandaag hoef ik gelukkig niet zo veel meer .. dik twintig en ik ben bij de haven.

Tis best fris en ik heb mijn lange broek maar s an. Ik bel nog even over mijn stok maar hij is niet meer gesignaleerd in het dorp.

In een groot dorp drink ik een bak koffie waar alleen maar mannen zitten.
Een oudere man spreekt me aan en ff later komt de barvrouw eraan met een tosti van hem voor mij.
Verder bij de pad moet ik een berg nog ronden langs de grote weg en dan krijg komt er weer zeezicht en een eerste blik op de oude stad Kavala.
Hier kwam de Apostol Paulus ook aan wal en begon vanuit hier met het dopen van de eerste christenen op Europese bodem.

Ik zie mijn geboekte grote blauw met witte boot ook al liggen voor de kade. Tis zo n echte joekel van een schip.
Gezien ik mooi op tijd ben kan ik nog mooi genieten van de oude stad met een rijk verleden.
Eerst bezoek ik het Aquaduct uit Romeinse tijd en dan an de linker zijde omhoog de berg op langs de vestingmuren en burcht .
En aan t eind met prachtig uitzicht een kerk.

De stad weer in haal ik bij een druk kippenafhaal tentje een paar kippenpoten met patat en eet die op in een parkje bij een leeuw op een sokkel. Fijn lekker in de zunne.

Dan op naar de ticket en info centra voor de boot om mijn gekochte ticket te laten printen.
Er werkt een aardige dame die me ook wat uitleg geeft voor mijn volgende boottochten en mogelijkheden. Ook blijkt dat ik een paar tientjes teveel heb betaald via internet en ik dus beter bij de boot zelf kan kopen. Ik krijg haar nummer zodat ze me kan helpen in mijn reis en ik bestel alvast een ticket naar Patmos over drie dagen .. de rest zie ik dan later wel.

Er is nog wat tijd dus ga ik nog ff richting de stad voor wat eten want ik hoorde al dat het aan boord extra duur is.

Dan wachten in de vertrekhal en ja we kunnen de boot op.
Binnen dragen ze allemaal weer mondkapjes en ik krijg ook eentje en word begeleid tot mijn plekje.
Het is een twee persoons cabine .. dus er kan nog eentje bijkomen… maar gezien het niet druk is hoop ik dat van niet en kan ik mooi wat slaap pakken.

As de boot vertrekt zoek ik eerst maar s een plekje in t lounge gedeelte waar ik met mijn dagboek an de slag ga. Het valt niet mee want de boot gaat best wel heen en weer en ik word beroerd onder t schrijven.
Dan maar mooi plat in de cabine en later nog even naar buiten op t dek voor een frisse neus. Het is goed onstuimig op zee en ik ben blij dat ik niet in een klein bootje zit. Weer terug in de cabine lekker op bed en geen andere reiziger.
Schommelend /wiegend val ik vlot in slaap.

das weer wat anders schommelend in slaap vallen, laat het maar gebeuren de komende tijd