Dag 29: Wiesbaden - Nauheim. 26 km

Duitsland, Nauheim

Ik werd rond zes uur wakker en liet mijn medepelgrim nog ff lekker liggen. Eerst moest ik nog 2 verslagen in mijn slimme telefoon tikken. Omdat we door alles wat we onderweg meemaken wat achter geraakt zijn met onze blog.

Er zijn zoveel indrukken en mooie dingen die op ons pad komen, dat we dat wel elke dag moeten bijhouden. We vertrokken weer langs de Rhein en rivier Mainz. Rond tien uur hebben we bij de bakker fijn ff op het terras an de koffie en thee en versgebakken koek gezeten, terwijl de kerkklokken hun best deden folk te trekken in het godshuis.

We gingen de brug over, die was geschonken van de firma Dyckerhof (ja…. Van die cement zakken en waarvan we onderweg al in de bergen voor weken terug hun steenafgraving hadden gepasseerd). Grappig; nu dus langs hun grote fabrieksterrein langs de Mainz.

Verderop volkstuunties en mooie spoorbruggen. De brughoofden van rode zandsteen en bruggen van zwaar gruun geklonken staal. Hier ook lekker eem an de kant mooi een broodje metworst mit zwiebeln eten en booties kieken. We liepen hier over een lange dijk en er passeerden vele grote vliegtuigen boven ons en over de bruggen veel treinen en auto’s. Een stadspark was omgevormd als Kletter Und Klimpark.

In het dorp Nauheim vroegen we bij een huis naast de evangelische kerk de weg richting de pastoor. We werden op weg gebracht door een lieve roomse grote vrouw. Gelukkig was de priesteres er en ze bood ons gelijk onderdak aan. We konden zelfs kiezen welk gemeinschafshaus we wilden. Ik was direct gecharmeerd van het oude vakwerkhuis.

We plaatsten onze rugzakken en konden gelijk met de jonge vrouw Steffi mee voetbal kijken. Leuk om ff weer op een huisbank te zitten en de finale te kijken van Frankrijk tegen Kroatië. Jammer; de leste verloor. We hadden hier gezamenlijk met de priesteres een beetje meer gevoel mee, ook omdat we hier ook zelf graag op vakantie gaan. Mijn zus is er momenteel ook met haar gezin.

Na de wedstrijd hebben we kebab gehaald en gaf Steffi nog lekker ijsjes as toetje. Na nog even leuk te hebben nagebabbeld over van alles en nog wat hebben we ons fijn gedoucht en onze matrasjes geplaatst in de kinderspeelruimte.

We voelden ons wel weer thuis en de ogen konden weer dicht. Op naar een volgende dag avontuur.

Het is ook niet niks elke dag zo'n verhaal te "moeten" schrijven. Wij lezen het met veel Plezier en wachten er echt op😁

Janine 2018-07-17 12:13:32

Wat zijn we verwend geweest door elke dag een verslag te kunnen lezen. We mogen nu van jou leren om geduld te hebben en rustig af te wachten. Maar fijn dat we nu weer verder kunnen lezen wat een ontiegelijke bofkonten jullie zijn. Een nieuw onderkomen, zittend op de bank voetbal kijken!! Maar het is jullie gegund, hoor!!

Marja 2018-07-17 12:18:49

Toch vreemd, je hoort door heel Europa dat er zoveel afstand is tussen de mensen, maar als je dan echt, zoals jullie, met de mensen in kontakt komt, is er steeds weer dat samenzijn, zusammen gefuhl heet dat geloof ik in het Duits. Je hoort over de afkeer van buitenlanders, maar als jullie als niet-Duitsers een dorpje binnekomen zijn er altijd mensen die metteen in de weer gaan, mensen bellen om onderdak te regelen, eten te verzorgen, interesse hebben in wat en waar. Wellicht moeten we die nieuwsberichten maar eens een keer wat minder gaan geloven! De dagelijkse werkelijkheid is anders dan ons verteld wordt! Elke dag genieten van jullie drieën en jullie reisverhaal op weg naar Rome!

Ad 2018-07-17 12:19:59

Moi saamm De veierdaagse is hier ök weer begunt, een oemezeggertie van oons, dút ök mit. Kreege net een appie van heur, en ze zéé, de Bienn doet mij zeer, en De heupm !!!😩 K'musse drekt an jullie deinkn, wat een ontberingen, en gien geknarrup of geneuzel oaver ongemakn Elleke dag mar weer plusminus dartig kilometer sjouwn, mit volle bepakking op de rogge, en moeten nog alderbarstens varre De koomde tied 💥👍💥 K'ep heur een beriggie trögge stuurt, dat ze nog eempies vol mus holdn, mar drei daagn meer ! ( vunt ze nie grappig) Ie hept makluk proatn schreef ze .... en dat klopt, k'zitte lekker op Mien stoeltie op Mien aaipettie een beriggie te tiepm. Woj heeeelemoale nie meuij van P.S. Heel veule grote vliegtuigen zag ie doar, was dat een vliegshow vieleight Groetn mar weer Nahoj

Nahoj 2018-07-17 14:07:00

Mooi dat jullie zo mooi het blog bijhouden. De Drentse woorden tussendoor doen mij aan mijn moeder denken. Zij was Drentse en sprak Nederlands zoals jullie schrijven. Prachtig. Fijne voortzetting van de reis. Toy,toy.

Wil Wöhlken 2018-07-17 16:50:00

Weer mooi verhaal.helaas door omstandigheden achter geraakt op de blogs.als er effe tied is mooi weer lezen.veul plezier weer voor de komende dagen.

Brenda 2018-07-17 18:00:42

Mooi om langs de Rijn en de Main te lopen Wij waren er vorig jaar maar dan op de fiets richting Rome. Ieder jaar een stuk. Zo zijn we ook al naar Santiago de Compostela gefietst. Prachtig en zet 'm op. Groet uit Weerdinge

Gerrit Schieving 2018-07-17 19:13:22

Was weer een mooie dag met mooie lieve mensen hoop dat ze Emmen ook eens zo worden moet nog veel gebeuren dan mooie mensen moet je zeuken als naald in een hooiberg tenminste in emmermeer denken alleen aan hun zelf waar komt dat weg ☹️

Agnes muter 2018-07-17 21:18:10

Weer met veel plezier gelezen!