Dag 37 Waldershof - Falkenberg 25 km

Duitsland, Vohenstrauß

Het regende in de nacht dus de tent weer nat. Zo rond zeven eruit en eerst fijn gedoucht en daarna fruhstucken met elkaar.
Dan de tassen weer inpakken en een stempel zetten van onze leuke onderkomen.
De eigenaar helpt mij ook nog met water en geeft mij koffie in de thermobeker en een borrel voor een moeilijk moment.
Hij wil ook nog graag op de foto met ons en wil gaat de blog. Maurice speelt nog met de hond van de kok.

Dan vertrekken we weer en Gipsy loopt een stukje mee naar een grote uit stenen gebouwde burcht, wij klimmen met elkaar naar boven en bovenin is een vlaggenmast
Dr anders E en ik zien als ridder op deze burcht en hijsen daarom de Drentse vlag.

Gipsy loopt dan terug naar de auto om vervolgens op de route weer aan te sluiten. Zo maakt ze toch wat km’s maar niet te zwaar.

We gaan weer over glooiende wegen richting Friedenfelsen waar weer een burcht staat met een grote bierbrouwerij.
Bij een winkeltje waar je lokale producten kunt kopen ook van de brouwerij gaan we pauzeren.

Verder door de bossen en langs een oud begraafplaats met ook een Maria beeld in een grote uitgehakte fels cw kei.

Verderop treffen we gipsy weer met lekkere koeken. Het giet wel mooi zo met een verzorgende mede pelgrim. Ze is wel al wat beter te pas, want ze heeft een afspraak kunnen maken bij een rugkliniek en daar helpen ze haar vast goed.

We gaan weer verder Dr anders E en Marlies met Tommie hebben er ook nog dik zin in. Ook zo fijn zijn de mooie paden en frambozen en brummels onderweg als snoepjes uit de natuur.

Nu lopen we langs vele kleine meren die trapsgewijs met elkaar zijn verbonden als spaarbekken waar ook veel vis in zit.

Je hebt hier ook in de dorpjes vis restaurants maar allemaal zu.

Langs een spoorlijn komt Gipsy ons al weer tegemoet. We passeren de overgang met een grappig oud systeem.

En een stuk verderop lekker weer pauzeren met de voetjes in het water.
Dan samen naar de auto en we besluiten om nog wat te eten en dan uitelkaar te gaan ..

Iets eten te vinden valt niet mee maar dan vinden we een leuke dönertent. Ze brengen me terug op de Goldsteig en we nemen innig afscheid.
T waren mooie dagen met elkaar en Gipsy en Maurice kunnen mooi mee.
Maar het is wel ff hard voor de zielsmaatjes zo uitelkaar. Gelukkig hebben we de volste vertrouwen in dat we weer samen komen.

Uit zwaaiend ga ik dan maar verder op pad. Nog een 7 km tot volgend plaatsje Falkenberg.
Tis nog een leuke tocht door het bos en als ik het plaatsje binnen wandel zie ik de kerk al met een mooie burcht boven op van die reus felsen.

De RK Pancratiuskerk is dicht maar het bijgebouw staat open. Er is niemand behalve een ooievaars echtpaar op t’dak dus klingel ik bij de buren aan.
Een vrouw komt aan fietsen en helpt me gelijk Ik moet maar in haar tuin gaan zitten en krijg eerst een koud biertje.
Ze heeft gebeld met iemand v/h bestuur die er al snel op fietse aan komt.
Hij leidt me rond en ik kan slapen en ik heb een wc.
Weer mooi veur mekaar.

Savonds komt er nog een boerin die spullen haalt. Ze hadden een burger feest en ze zegt dat ik net te laat ben. Ze verteld nog over het sociale leventje hier. Leuk dat Bayers.
Ik blaas de matras weer op maak mijn laatste aantekeningen in mijn dagboek en als ik mijn Gipsy met vrienden heb gebeld ben ik ook wel uitgeteld.

Zal wel wennen zijn alleen verder. Maar hopelijk gauw weer samen. Sterkte!

Evelien de Ruijter 2022-08-02 23:13:19

Och.....wat triest om zó tijdens je tocht te moeten scheiden.....sneu allemaal, ik kan t dan ook een beetje moelijk volgen....maar ik hoop dat t ieder goed gast en de wegen ergens weer bij elkaar gaan komen.

Marjon Estié 2022-08-02 23:30:34

Daar ga je dan weer in je uppie. Maar ik zag op de foto geen flinke haardos meer. Die is wel karakteristiek voor jou. Overigens houd je me aardig bezig.

Henricus Kortmann 2022-08-02 23:40:03

Lieve Barry en Monique, dit hadden jullie je niet kunnen voorstellen bij het begin van jullie reis dat jullie nu gescheiden verder moeten gaan. Monique, een voorspoedig en snel herstel zodat je je weer kan voegen bij je zielsmaatje. Barry, heel veel sterkte nu je alleen verder gaat. Dat je maar veel lieve gastvrije mensen mag blijven ontmoeten.

Marja L 2022-08-02 23:43:38

Monique, van harte beterschap en hopelijk verbeterd je gezondheid en kun je weer met Barry mee lopen. Barry veel succes op je eenzame kilometers. In gedachten zul je bij Monique zijn (en andersom) Ik ben heel verbaasd en verwonderd/dankbaar over de vele hulp die jullie krijgen. Lieve gastvrije mensen op jullie pad. En de foto's zijn ook prachtig en geven en mooi beeld van je tocht. Ik zie uit naar het volgende bericht.

Tineke 2022-08-03 07:50:20

Nou Monique beterschap meid en Barry zet um op. Hopelijk kunnen jullie snel weer samen op pad.

Alita Groenwold 2022-08-03 09:04:17

Dapper Voorwaarts! Ieder op zijn / haar manier nu even. Top! Shine 🦋

Thyti 2022-08-03 09:18:21

En door ook al zal het met een zwaar onderbuikgevoel zijn Monique gaat hard aan het werk met haar rug en jij aan de wandel zo is ieder op zijn eigen wijze aan de gang 👍🍀👌💪🦋🙏

Akkie 2022-08-03 10:53:03

Ohh lieve Monique en Barry zo mooi om jullie prachtige avontuur te volgen. Ik geniet van jullie schrijven. Ik voel jullie pijn van ongewild even uit elkaar zijn en leef met jullie mee. Monique ik hoop dat je goed herstelt en jullie elkaar gauw weer in de armen kunnen sluiten! Beterschap en Barry, zet m op!

Wendy 2022-08-03 16:31:20

Allebei heel veel sterkte , nu op jullie eigen manier verder, hopelijk spoedig weer samen. Succes Barry en een voorspoedig herstel Monique Groetjes Ben en Willy