Dag 58 Goslau- Filzmoos 25 km

Oostenrijk, Forstau

Ik ben al op tijd wakker en om 7 uur ga ik naar boven richting kapel van de drie zusters. Het is zo leuk om ze samen ook te horen zingen in gebed. Deels kan ik mee doen vanuit een bundel. Deels ook gezien ik wat herken. Dan gaan we frustucken met ei en al. Ik mag ook wat extra plakken klaar maken voor onderweg. Ze begeleiden me tot ik weg ga en we nemen hartelijk afscheid.

Ik klim direct weer richting Calvarie kapel waar vandaan een toer gaat.

Na een tijd loopt het pad teneinde behalve de smalle paadjes .. ik neem er maar een van en het is weer rimboe werk over takken en bomen tot ik mezelf omhoogwerk en op normaal pad kom.
Als ik hoger op bij een ander pad kom tref ik 7 Hollandse kerels die hier enkele dagen hutten tocht doen .

Ik ga bergopwaarts tot een mooie hutte waar spaghetti bolognese de dagschotel is en die neem ik met een groot glas frisse melk. Dan komen de mannen er ook an puffen en ze hebben de dag er al op zitten

Ik niet dus, ik ga verder hoger op mooie paden tussen en op de bergen. Bij een volgende hut laat ik mij informeren voor de juiste tocht onder een radler.

Verder op tref ik een vrouw die ook allent wandeld en we trekken zo samen wat op.

Ze heet Maria en komt uit haag am hausruck waar ik was. Ze loopt normaal met vriendinnen. Tis weer ff leuk zo samen, we moeten flink klimmen en klauteren en treffen veel koeien en ook een groep gemsbokken. Geweldige uitzichten en dan moeten we zigzag naar een top. Ook deels met staalkabel om aan vast te houden.

Bovenaan gekomen op een rigel schudden we elkaar de hand van zo dat hebben we mooi gefikst .
Veder op het pad komt in het dal de plaatst in zicht waar ik heen ga en we zien de grote berghut waar zei heen gaat.
Bij de afslag nemen we afscheid en wisselen contacten voor de foto’s en de blog.

Ik daal af langs de koeien en weides en losse stenen.
Dan kom ik het grote luxe ski-oord binnen en ga richting Rk kerk.
Het licht brand dus das mooi.
Voor in de kerk tref ik een vrouw die meisner cq koster is en doe mijn verhaal.

Ze zegt dat ze niks kan beslissen en haalt haar slimme telefoon om de secretaresse te bellen. Ik moet maar even wachten.
Ik zit mooi in de kerk en werk mijn dagboek bij als een vrouw komt die me wenkt. Ze loopt naar buiten waar ze me direct meldt dat ze me niet kan helpen. De pastorie is onbewoond. Ook als ik uitleg dat ik meer in gebouwen alleen heb geslapen en een brief van de pastoor heb en blog blef de deure dicht.

Ik zeg dat ik dan maar een plek moet zoeken voor mijn tent en vraag of er een stukje vlak grond is om de rk gebouwen. Ik mag dat wel en er is onder aan de straat nog een vlak plekje in het gras.

Het is inmiddels weer donker aan worden dus tent weer snel in de benen.
Ik zoek nog even een andere tent op voor een biertje en kop koffie en de blog intikken in slimme telefoon.

Dan de tent weer in op naar nieuwe dag met vriendelijker volk.

Tijdje niet kunnen vanwege slecht (vakantie) internet, maat probeer nu weer te volgen. Lees ik het goed dat je nu alleen loopt?

Arie 2022-08-23 21:38:06

Mooi verhaal en mooie foto's.

Annie Knol Kolthof 2022-08-23 22:22:35

gelukkig tref je meestal prima en vriendelijke mensen, dan maar de tent in bijzonder mooi dat je andere wandelaars treft ff samen oplopen tegen de berg op

Akkie 2022-08-23 22:27:56

Het is weer een mooi verhaal, fijn dat je ook heel aardige mensen tegenkomt, zelf een stukje mee op kunt lopen. We volgen je weer graag, zien alweer uit naar je verhaal van morgen, Wim en Margreet