Dag 57: Bad Ragaz - Pfafers (Taminaschlucht). 6km

Zwitserland, Pfafers

We slapen de zondag uit tot 8:22 uur en besluiten een kalm an dag ervan te maken. De aardige gastheer en vrouw willen ook wel kijken bij de bijzondere omgeving van de Taminaschlucht bij Bad Ragaz. We gaan er mooi met mekaar heen en Maurice neemt ook een fijne rustdag in huis op de koude natuurstenen bodem in het fraaie huus bij zoontje Luca. Hij heeft ook nog een oudere broer, die ook al zijn eigen fitnesstudio heeft. Bovendien is hij net as wat zijn vader was een bodybuilder en doet mee an de wereldcup.

We rijden eerst naar de plek waar we gisteren zijn opgehaald door Ricardo, dan rijden we de bergen in maar komen niet aan op de plek van de bijzondere kloof. Ricardo belt zijn broer op die er ook is geweest en zo horen we dat we met een bus de bergen in moeten. Terug kunnen we lopen. Het is een hele toeristische onderneming, maar het is echt de moeite waard. Wat een wonder der natuur. Je loopt een soort van natuurlijke tunnel in, welke is ontstaan door een warm waterstroom die ook richting kuurbadhuizen gaat. De kloof is deels van boven open en je kijkt dan naar de blauwe lucht en een paar bomen. Heel bijzonder mooi; dat je er stil van wordt. Jammer dat het best wel druk is hier met toeristen. Een jager heeft het eeuwen terug ontdekt en het heilzame water is dik 36graad warm. We lopen door de kloof tot boven an toe. 's Avonds is hier ook nog een bijzondere lichtshow met muziek. Ik spreek af met Ricardo dat we hiervoor nog eens terugkomen. Heel bijzonder ook dat zij er nog nooit geweest zijn.

We lopen terug en bekijken het oude badhuis met echt nog een paar oude baden. Het is hier ook een geopark. Net as bij ons de Hondsrug. We lopen het stuk terug naar het stadje en naar de auto en rijden terug. We gaan dan ff fijn een tukkie doen. Daarna nodigt het lieve stel ons nog uit om te gaan eten bij een Chinees (de grens over in Oostenrijk). We eten heel gezellig en stellen vast dat we elkaar echt vaker moeten bezoeken.

Als we terugkomen gaan we voldaan weer slapen de derde nacht in dit vriendelijk luxehuis.

Morgen motten we echt weer an de slag.

Die rust hebben jullie ook nodig! Goede reis verder!

Evelien de Ruijter 2018-08-15 21:36:49

Goed zo rusten hoort er ook bij net zoals genieten!! Nu kan Maurice ook lekker uitrusten is ook wel eens fijn. Wat weer een leuk verslag,op naar de volgende.

Mariët 2018-08-15 22:13:57

Was für schöne Bilder 😊. Gut das ihr mal eine Pause macht und euch ausruht. Das tut euch dreien sehr gut. Und es macht doppelt Spaß,wieder auf Tour zu gehen! Viel Glück 😀

Margret 2018-08-15 22:24:50

Prachtige kloof zeg. Het worden bijna "echte vakantie-kiekjes" 🤣 vooral door de 3 fijne nachten in een echt bed. Maar even lekker opladen! Oh en jullie hebben veel fanmail zeg, voor al die post te poseren....

Marjon en Luc 2018-08-15 23:06:40

Wat maken jullie veel mee op deze reis Elke dag maar weer afwachten wat je nu weer op jullie pad (letterlijk en figuurlijk) tegenkomt. Jullie maken nu in zo"n korte tijd al zoveel mee, daar waar anderen jaren voor nodig zouden hebben. Ongelofelijk Houd de moed er in en geniet ervan

Albert en Margareet 2018-08-16 09:59:51

Wat geweldig mooje fotos Deze reportage spant wel de kroon En wat mooj van die mensen die jullie 3 dagen hebben begeleid Petje af