Dag 5 Spelle -Riessenbeck 21 Km

Duitsland, Hörstel

Rond zeven worden we wakker en onder klokkengeluid komen we de pelgrimsreis villa uit.
Om 7:30 komt onze aardige vrouw Vd de kerk er alweer aan fietsen en kunnen we toilet maken en thee en koffie zetten.
Gips haalt wat broodjes en ik ruim Vila Hilleberg weer op. Na nog leuk gesprek over de belangrijkste dingen in het leven nemen we afscheid van onze kerk vrouwe en vertrekken we op pad richting teotoburgerwald

Omdat het weer knap warm word krijgt Maurice zijn koelpak ook weer aan .

Gips heeft ook nog ijsblokjes gekocht voor in de waterzakken, lekker kold op de rugge.

Vandaag veel langs de straat en over fietspad. We stoppen bij een kruising met weer een mooi kruis met Jezus en spreuk In het dorp Dreierwalde .

Onderweg weer langs de straat zijn ze drok bezig met hoogwerker en al om de processierups weg te zuigen van de vele eikenbomen.
Een paar jaar terug zat ik ook onder de naalden en nadat de kleding was gewassen gips ook Vreselijke jeuk.

Even een mooi bospad langs oude boerderijen met eigen kapel.

Langs de weg is het mak zweten. We treffen weer verschillende plekken met dodenkruizen van jonge mannen die zijn gestorven op deze plek.

Op naar Hörstel daar begint die Hermanshöhen. De mooie natuurwet over bergkam. Als we het dorp binnenlopen zijn we weer blij en zoeken eerst een winkel voor wat drinken, broodjes en bak ijs en blik hondenvoer.

Over de Hermansweg gaan we verder tot dorp Riessenbeck. Hier wacht vriend André ons op die ff een paar daagjes wil mee lopen. Ook moet gips nog ff na huis gezien ze as trouw fotografe een bruiloft had beloofd een paar jaar terug en we toen nog niet wisten dat we nu al onderweg zouden zijn.

André loopt ons al tegemoet en we lopen naar het centrum. We drinken eerst een blikje hertog jan bij het gemeente huis. Waar een politie man ons verwijst naar heimathaus verderop waar we waarschijnlijk de tent wel op kunnen zetten.

Daar aangekomen blijkt er een groot voetbal kamp te zijn. We treffen een aardige man die bij de oude boerderij een Bakhuis runde.

We lopen langs een schuttersclub die net een vrouwen feestje hebben. Een aardige vrouw die alles regelt .. regelt ook en plek voor ons bij haar broer bij een oude boerderij uit 1400. Daar aangekomen kunnen we de tent mooi opzetten in de tuin. Er komen stoelen an en twee koude biertjes . Ze hebben verjaardag van een zoon. We lopen het stadtje in en eten gyros bij een Griek. Onderweg komt de aardige zus eraan op fietse met nog wat borrels in rugzakje voor ons.

Bij de Griek komt er een hele dikke bui an en blijven we nog even een extra biertje drinken en we krijgen nog een ouzo.

Na de hevige regenval weer na de tent die gelukkig goed droog is van binnen en we hadden de spullen mooi droog in de boerderij gezet.

De drie mannen in de tent en slaapzak en de ogen kunnen weer dicht na weer en mooie dag.

Terwijl hier de ballen op Wimbledon rollen ,maken jullie spierballen aan ( nou de kuiten !!) Mooie verslagen het is genieten van jullie avontuur .Groet en poot voor Maurice

Annje Wolken 2022-07-01 13:17:48

Ik schrok al! Bovenaan stond: Emmen. Maar gelukkig is alleen de vrouwe even terug, niks aan de hand. Fijn door wandelen. Shine 🦋

Thyti 2022-07-01 13:43:04

echt weer genieten zo elke dag , groet