Rust Dag 134 Florina

Griekenland, Florina

Tis zundag het regent …en omdat ik der ook nog niet uut ben waarheen mijn pad gaat maak ik een rustdag van.

Ik mag hier vast nog wel een nachtje slapen.
Ik ga me wassen en dan hoor ik vreemd genoeg mijn naam steeds.. het is voor mij een onbekende man vd kerk…hij had over mij gehoord en kwam me opzoeken. Hij George is geïnteresseerd en verteld me ook waar ik echt heen moet as pelgrim.
Het is de heilige berg Athos op een schiereiland in het oosten.
Er zijn allemaal monniken in wel 20 kloosters en het moet er echt heel sereen zijn.
Der mogen alleen mannen komen en je bent er papieren cq een visum voor nodig.
Het maakt me nieuwsgierig en ik ga me er in verdiepen via de slimme telefoon.

As ik met de koster heb overlegd dat ik een dag extra blijf zoek ik me eerst een koffie bar op. Het is een vrij moderne tent waar vele jonge mensen komen

Ast een beetje droog is beklim ik een berg met daarboven op resten van de oude stad.

Wanneer ik terug loop ben ik er wel uit. Ik ga naar de heilige berg.
De E4 is meer wat voor de zomer maanden. Ik voel er niet zo veel voor om weer bergen te pakken van dik 2/3 duizend meter hoogte en daar de kans te hebben te slapen in mijn tent. Bovendien is dit mijn kans eens te gaan op dat mannen schiereiland… nu ik door de omstandigheden allent ben.

George belt voor me ivm toegang tot het schiereiland. Ik krijg het nummer en moet morgen bellen. Ik hoop echt dat het me gaat lukken.

Ik ga richting de bar s en restaurants en bij een kebab eettent werk ik ook mijn dagboek en wat blog s bij.
Lekker eem zo n dagje bijkomen.

Ik zoek mijn slaaptafel weer op en pak een middag dutje.
Daarna zoek ik nog een koffie tent op en eet nog wat.

Ook zo n rustdag gaat snel en ik ga weer terug na mijn slaapplek en was nog wat kleren.
Na nog wat meer te hebben gelezen over de heilige plek op slimme telefoon val ik voor de derde keer in slaap op de tafelbed.

das wel goed zo een rustdag, ik wens jou morgen een fijne en inspirerende dag toe op dat manneneiland

Akkie 2022-11-11 22:43:07

Goed van je om even een rustdag te pakken! En volgens mij is de zondag ook een rustdag. Ik hoop voor je dat je naar de heilige berg kan, want dan kunnen wij ook mee genieten. Wat een uitkomst trouwens, slapen op een tafelbed.

Marja L 2022-11-11 22:48:10

Pas op dat je niet met slaapzak en al van de tafel rold Dat moet je niet hebben Zoo op de stenen vloer Hopen dat het goed gaat gr

Pa Gepken 2022-11-11 22:56:23

Florian naar Athos is aprox 300 km Da’s nog een hééle tippel. Is wel heel bijzonder als je dat zo leest Kan me voorstellen dat je dat wel graag wil beobachten😏 Je bent toch in de buurt zul je denken Anyway, viel spass

N. Ahoj 2022-11-12 12:29:29

Oen Va hef groot geliek, pas mar op daj nie van de toafel of sodemieterd, want dan kuj de Bottn wel breekn . Dan is’t pilgern de eerste tied van de baane en da zul zunde weesn !!. Jeruzalem, da’s ut eind doel 👍🎵

N. Ahoj 2022-11-12 12:36:29

Op 3 oktober jl heeft Bioscoop Slieker in Leeuwarden een documentaire van dit klooster laten zien. Er is 10 jaar overgedaan om die film te maken. Het was heel bijzonder. Mooi als je daar kunt kijken.

Marianne Hoveijn 2022-11-12 22:05:26

Er staat geschreven: zes dagen zult gij arbeiden en de zevende dag (dat is de Shabat) ruste gij😊👍