Feld am see / Radenthein 34,7 km

Oostenrijk, Radenthein

De wekker gaat na lange tijd af om 6.00 en ik ga er uut want Sussane moet naar haar werk en zet me af.
We ontbijten met een bak koffie en dan neem ik afscheid van Michael die vandaag bomen gaat zagen.

We slingeren weer in de auto de berg af en komen weer bij het punt bij de Spar. Waar ik afscheid neem van Sussane.

Ik koop direct wat broodjes als ik het dorpje uitloop roept Ottie me toe hij neemt zijn chef mee om kennis te maken.
Weer langs de straat en door dorpjes
Een vrouw tref ik bij een moderne Rk kerk met bijzondere dakvorm.

Weer verderop op pad ga ik naar een koffiebar voor een bak koffie. Er is een treffen van bijzondere auto’s, aardige mensen bij elkaar die mijn reis ook mooi vinden. Ik krijg de koffie van de eigenaar.

Dan op pad een berg op en bij leuk plekje met kleine vijver even pauze maken. Man wat is die gerookte spek nog lekker.
Verder via forst cq bospad de berg op tot weer zo n 1700-1800 m en ook weer na beneden .
Ik rust op een hekwerk wat uit.

Petrus uut Coevorden meld zich ook met vrouw José ze willen me even opzoeken na vakantie uit Corsica. Ze bent nog wel even onderweg en ik ook want ik wil graag uitkomen bij een leuk klein meertje met dorpje Feld am see waar ook een kerk is. Lekker eem zwemmen.

Ik bel zo wat onder het lopen vaak met familie of vrienden dat is fijn.
Gipsy heeft de hele morgen aan de telefoon gezeten dat ze eerder terrecht kan en in België mogelijk de kleine operatie of grote operatie aan haar hernia. Aanstaande dinsdag gaat ze al voor gesprek .

Ik pauzeer even bij een sterk stromende beek en geliek mij wassen. Dan weer stuk klimmen en een pad die zo slecht is onderhouden. Ik moet weer kruipen onder omgevallen bomen door .

Dan zie ik in het dal voor me het meertje en dorpjes met kerk Een vrouw wijst me de juiste weg en wil natuurlijk weer weten waar de wandel reis heen gaat. Ze wijst op de hoge berg in de verte welk de grens met Slovenië is.
Ik ga slingerend berg afwaarts en loop over weide en paden. Een man is met kleine zoon druk bezig met oude munten zoeken met een detector .

Ik bereik het leuke plaatsje Feld am See en ga eerst proberen een plek te vinden bij de oude evangelische kerk. Er is niemand ook niet bij parochie huis. Ik bel meerdere malen te bellen en via antwoordapparaat meerdere gegeven nummers. Het is lastig en ik zie mensen lopen met badjassen en ik denk eerst maar een der lekker in duiken.

Ik mag bij een boot verhuurders terrein aan het water mijn spullen leggen en dan heerlijk er in plonsen. Het water is super lekker fris .

Als ik me weer aankleedt zijn de mensen al weg.. ik wou ze net vragen of mijn tent hier niet mag opzetten. Ik probeer te bellen via nummers op plakkaat maar word niet wat.

Dan krijg ik wel een pastoor aan de lijn maar die woont een paar dorpen terug en heeft geen vervoer om bij me te komen. Ik mag er wel heen maar das ook niet wat 5 km terug en morgen weer 5 extra.

Dan zie ook op de slimme telefoon nog een Rk kerkje hoger op en ga daar maar s heen.
Bij de kerk is niemand. Dan maar bij de buren informeren. De grove kerel met grondbedrijf belt gelijk met de pastoor van het district en ik hoor hem zeggen dat er wel plek is bij hem. Dan breng ik hem wel zegt hij. Het is wel een stuk terug maar ik denk dan morgen maar weer wat extra km. Hij brengt me in zien dikke pick up en vraagt me vol verbazing de oren van de kop.

We komen aan in Radenthein bij de Rk Sint Nicolaas kerk en de vrij jonge pastoor met staartje komt al aan de deur. Ik moet gelijk maar in de tuun waar meerdere mensen zitten wat te drinken. Ik krijg ook een bak koffie.
Hij wil graag alle papieren zien en voor kopie en heeft ook direct een stempel. Dan neemt hij me mee naar boven waar op een grote zolder meerdere bedden staan en ik kan me douchen Er is ook nog een kleine keuken bij. Helemaal top.

Ondertussen heeft Petrus zich gemeld dat ze vertraging hebben. Ze hebben wel al iets geboekt in dorp hoger op.

Ik ga me eerst lekker douchen en doe mijn vaste dingen zoals dagboek en blog tikken.

Dan ga ik maar eens in het plaatsje een leuk tentje zoeken waar we kunnen drinken en bij praten.

Ik vind een druk bistro café en ga eerst op terras zitten. Ik klets al even met wat mannen uit de streek en dan komt ons peter der an met zien vrouw José.

Leuk man zo spontaan en we kunnen mooi even in onze Nedersaksische moedertaal bij praoten. Na eerste biertje gaan we naar binnen omdat het frisser word. Als we aan een tafeltje zitten gaat op eens de grote tv aan bij ons aan de want en begint een grappig uitziend manneke karaoke te zingen althans dat probeert hij.
Tis gelijk feest in de tent en wat vrouwlu begint ook al wat te dansen. We zitten er midden in en dikke lol.
Tis wel heel bijzonder volkje dus we hebt heel wat te kieken. We doet ook mee met wat nummers. José gooit er ook een nummer in dan giet loss. Wat een skik
Een lange vent heet ook nog Frans. Dus we moeten lachen om lange Frans.
De mensen vinden het ook prachtig dat we mee doen. Petrus gooit er ook nog een geheime zender nummer in die goed bevalt.
Op gegeven moment in de polonaise de trap op en terug valt ook nog een meid in de kant. Die zal wel goed last kriegen morgen

De avond vliegt voorbij en voor we het in de gaten hebben is het al nacht werk.
Dan word het ook hoog tijd om naar de kamers te gaan. Petrus met José naar hotel en ik naar de pastorie.

Mooi zo stil mogelijk de zware dik houten toch krakende trap op. Ik voel me net alas vroeger jong toen ik uit de disco de boogie bar in de nacht wonend bij mijn ouders.

E

Marja L 2022-08-27 20:42:09

Een mooi verslag Ik had ook wel op dat feestje willen zijn Prachtig Ga zo door het komt altijd weer goed gr

Bertus 2022-08-27 20:44:09

Dat ging even verkeerd. Behoorlijk wat kilometertjes gelopen. Maar een mooi eind van de dag. Karaoke en dansen. En dan ook nog een bed om in te slapen. Hopelijk zit het Monique nu ook eens mee en wordt ze spoedig geopereerd in België.

Marja L 2022-08-27 20:45:51

Jaaa de boogie bar. Ken ik ook nog. Geweldige tijd gehad

Trea 2022-08-27 22:09:27

Haha, mooi geschreven Barry, dat was echt lachen met de plaatselijke bevolking en onze karaoke kunsten ! Heel veel succes de komende dagen nu het weer wat om lijkt te slaan, hopelijk is het snel weer droog. Groetjes Peter en José

José 2022-08-27 22:21:07

man wat weer een prachtige dag heb je er op zitten niet te praten over de zeer gezellige avond, lekker slapen maar weer op een lekker bed

Akkie 2022-08-28 00:23:31

Wel grappig... op de kaart ben je ook in Erica en Emmen (Radentheim en kremsbrucke) Dat schiet niet op zo haha... .

Geke 2022-08-28 19:23:46

terug van vakantie ..... het gaat je goed, hopelijk komt het vrouwtje snel bij je ....!