Dag 43: Zuflucht/Alexanderschans - Hark. 17 km

Duitsland, Oberharmersbach

Om 6:30 uur worden we idyllisch wakker met de zonsopgang vanuit onze villa. De VW-bewoners moesten eerst een duw hebben voordat de ogen losgingen. We ontbijten met een lekker bakkie koffie en natuurlijk thee voor Gips en bak water en daarna eten voor Maurice, die er alweer een stuk beter uitziet. Dus we gaan eens weer lekker een stukkie wandelen. Erik en Marlies zijn ook voorbereid met dag rugzakken. We gaan nog ff langs het hotel om toilet te maken en ik praat ff met de vrouw in klederdracht achter de bar. Ze blijkt de eigenaresse te zijn van het complex en ze is weg van onze weg naar Rome. Ze zegt dat ze zo wel mee wil nadat ik onze motto vertel “arm in rijk dom “wat we zijn.

Ze vertelt haar geschiedenis; dat ze twee jaar terug met een heftige kankerstrijd zich ook had bezonnen. Ze biedt ons spontaan koffie aan met een croissant en de dames mogen ook douchen. Gipsy vraagt of als we mogelijk terugkomen dat het ook nog mag en dat wil ze juist graag. Bijzonder aardige vrouw die Melanie.

We pakken de draad weer op bij Alexanderschans. Een verlaten groot hotel uit vervlogen goede jaren. Het get weer mooi; ook zo met mekaar. De viervoeter met ook nog s aanpassingen in de schoenen dut het ook gelukkig weer goed. We komen langs mooie hutten en plekjes met lopende bronwater toppunten. Het is vandaag een vrij glooiende route. We stranden na 17km bij een waldhotel dat tevens ook nog boerderij is. Mooi met eigengemaakte producten en zelfs een borrel van recept van oma.

We bestellen een taxibusje om weer terug te gaan naar VW bus. Onze Melanie is gelukkig nog bij het hotel, maar ze moet wel direct weg. We kunnen ons douchen en ook nog chillen in de relaxruimte. Ook mogen we kamperen in de grote weide. Nadat we melden dat we het jammer vinden, besluit ze de afspraken af te zeggen om de avond bij ons te blijven. Wat mooi! De sauna gaat ook nog aan speciaal voor ons. Heerlijk eten, douchen en ook nog s sauna. Wat een fijne dag.

We drinken en proosten op het leven zonder stress. De nieuwe directeur komt der ook nog bij die ook nog s jarig is. We gaan heel fijn te bed en morgen gaan we mooi samen ontbijten.

Tot morgen

Mooie verhalen

Trijntje valke 2018-08-01 07:59:23

Nog een goeie morrung Hoeft Maurice zijn eigen rugzakje niet meer te dragen nu hij een beetje in de lappenmand zit ? Vient ie vast wel fijn veur een paar daggie's Hoop dat ut pootie weer gauw geneesn is Ie bint zeker bliede Daj van die schoeggies mit neum hebt ? Moi mar weer

N.a.h.o.j. 2018-08-01 08:45:37

Wunderschöne faszinierende Geschichten.. ..schön dass es Maurice besser geht. Lieber mal 1 Tag Pause damit ihr Rom gesund erreichen könnt. Wir beten jeden Tag für euch und verfolgen euch mit den Herzen. DEIN Tagebuch ist sehr schön und es gibt doch viele Menschen die reich im Herzen sind wie ihr drei. Wir drücken euch die Daumen und hoffen dass ihr gesund bleibt und die Füße euch gut weitertragen. Liebe GRÜßE Marion und Inge

Marion Moritz 2018-08-01 09:41:58

Hoi hoi, Het is en blijft geweldig om jullie te volgen, zowel via de verscheidenheid aan foto's als ook het super mooi 'schriemen'. En ja hoor, ik snap best dat, elke dag, een 'verhaaltie schriemen' niet meer zo lukt. Het is zo wie zo al bijzonder wat jullie doen. Maar de boodschap van jullie reis is oohh zoooo duidelijk. Wat is het super om het bijzondere, het speciale, het unieke van Ons Leven, hier, op deze manier te kunnen volgen..... maw weer bevestiging te krijgen...…… menigeen zetten jullie aan het denken. Top. En de trouwe hondenogen laten de traantjes rollen:-)) Voor nu eerst, alle plezier, rust en gezondheid. Doegggg, Hartegroet Willy

Willy(vr) Emmen 2018-08-01 13:30:46

Mooje foto van Barry enMaurice lekker even bij komen Ook leuk dat Erik en vriedin langs kwamen lekker even bij kletsenDat hoort er ook bij Geniet er lekker van gr

Bertus gepken 2018-08-01 14:02:40

Hallo pelgrims,ik kijk alle dagen uit naar een verhaaltje had jullie al gemist. Zorg goed voor die lieve trouwe Maurice,hij kan het niet aan geven als hij moe is of pijn heeft. Veel wandel plezier ik blijf jullie volgen.

Mariët 2018-08-01 20:22:49

Hallo Barry en Monique heb nog steeds zeer grote bewondering voor jullie dag in dag uit km.lopen wat je hebt uit gestippelt Jullie hebben wel goed doorzettings vermogen.Hou vol ik👍👍voorjullie en kijk alle dagen naar het reisverslag (loop).groeten.