Dag 44 Zell - Weihern 32.4 km

Duitsland, Wörth an der Donau

Om tien over zeven word ik wakker gemaakt door de poetsvrouw die ineens in jeugdverblijf staat en verast is dat door een vreumde op de bank ligt.
We hebben gelijk dikke lol. We raken wat aan de praat en ze verteld dat ze dit werk doet nadat haar man is gestorven met 53 jaar. Ik vraag haar later bij vertrek of dat ik wat mee moet nemen naar Jeruzalem en dan krijgt ze tranen in de ogen. Ik krijg later een foto van het bidprentje.

De tas op de rug en eerst maar naar de winkel voor koffie en broodjes. Daar tref ik Margot die bij me komt zitten. Ze vindt het zo mooi wat ik doe en de familie wil me geld doen voor onderweg, Ik wil dat niet maar het moet en ze laat 50 euro achter. Ik weet niet best wat ik er mee aan moet en zeg dat ik er kaarsjes voor aansteek en vraag of ze ook iets heeft voor nagedachtenis en wat ik mee kan nemen.
Ze stuurt me later foto’s van overleden dierbaren.

Op pad het bos weer in met allemaal dikke felsen deels bemost en weer glooiende akkers. Bij Mariastein drink ik een bakkie bij een gasthof die
dicht heeft met mooi uitzicht op het gele Maria kerkje. Twee jochies spelen jager met holten geweren en vinden mij knap interssant.

Verder langs verschillende mooie steenformaties en flink steil op klimmen. Boven op een platte joekel op top van berg liggen twee wandel vrouwen uit te rusten. Ik ga er mooi ff bij pauzeren. Ze komen uit de stad Regensburg.
In Falkenstein koop ik bij een winkeltje vanwege de warmte een bak ijs en smul die op bij een terrasje van een benzine station.
Om mij heen zitten motorrijders.

Weer over verschillende wegen richting dorpje waar een gasthof zit en een kapel en ik denk hier kan ik wel blijven dan zit het tegen. De Wirt is er niet en de kapel is ook dicht .. bij de achter buren klop ik aan en een stugge man verteld dat de kapel gespert is en blijft gespert.

Ik denk dan maar weer dorpje verder. Wel kan ik wat water regelen bij een oudere man verderop want de waterzak is leeg. Ik krijg ook nog een handvol appels mee.

Weer wat heuvels en bergjes verder kom ik aan in het kleine boeren dorpje Weihern waar ik direct vraag bij binnenkomst wie er over de kapel gaat. Das mevr Grosse die woont wat achteruut bij de kapel.
Ik vind haar uiteindelijk in een schuur ze zijn met de hele familie druk bezig met brandhout.
Ik mag best de tent opzetten achter de kapel. Even later komt de schoondochter met een bord met brood en vlees en de zoon met een koud biertje.

De kinderen zijn er ook bij en ik krijg ook een rondleiding in de kleine kerk die als schoolkerkje is gebouwd. De kleindochter haalt nog een biertje voor me en laat het beeldje van de zwarte Madonna zien van bedevaart in Altötingen.

De oma komt ook nog eem kieken en vraagt hoe laat ik morgenvroeg koffie wil. Dat klinkt weer als muziek in de oren en ik zeg wanneer de ochtend klokken luiden sta ik op.
Het word al snel wat kolder als de zon zakt en wanneer de aardige mensen vertrekken duuk il
Villa Hilleberg mooi in.

Veel succes vandaag.

Tineke 2022-08-09 09:31:46

mooi weer zo'n dag je hebt weer flink wat km gemaakt, top bezig

Akkie 2022-08-09 21:36:29

Wir wünschen Ihnen weiterhin Alles Gute auf ihren Weg nach Jerusalem! Schön dass wir sie kennenlernen durften... Viele Grüße aus Weihern

Familie Gross, Weihern 2022-08-09 21:46:57

* Schön das wir Sie kennenlernen durften...

Familie Gross, Weihern 2022-08-09 21:51:48

Wat zijn er toch nog veel vriendelijke en gastvrije mensen in de wereld!!! Wandel met je hart en je voeten zullen volgen!! Geniet ervan ....groetjes de buurtgenootjes Mosweg!

marionzinnemers@hotmail.com 2022-08-09 22:04:34

Nou, er wordt goed voor jou gezorgd lees ik!!

Maryjanda 2022-08-09 22:06:30

Geweldig om te volgen kan de mail bijna niet afwachten. Hoop voor ja Barry dat Monique snel weer aansluit.

Rolf Bakker 2022-08-09 22:08:06

Dag Barry ,even voor de nacht in gaat ,weer een goede reis kalmpjes aan met de warmte .Groetjes ook voor Monique . ( mooie foto's)

Annie Wolken . 2022-08-09 22:37:13

Dat was een beste bak met ijs Barry..😉 Welverdiend natuurlijk💪Goeie reis en heurn 't wel weer!

Evelien Tenfelde-Lippold 2022-08-09 23:12:29

Hoi Barry, ik sprak net met Monique, je bent super bezig. Ik volg je vanaf nu ook. Hopelijk zijn jullie snel weer met z’n allen onderweg. Liefs van Chris