Dag 23: Leun - Graveneck. 28 km

Duitsland, Graveneck

Rond 6 uur gingen de ogen weer open en anderhalf uur later waren wel klaar voor vertrek.

Snel even een broodje en op naar het volgende dorp door de bergen naar Braunfelds. Onderweg nog even gesproken met een man die bulten winterzout strooide tegen onkruid. Bij de Rewe weer lekkere broodjes en koffiedrinken met Gipsy.

Fijn eem zitten op zakken turfstrooisel uut Nedersaksen; dat voelt wel eem weer goed; veen onder de kont.
Ook voelen mijn voeten goed aan in de oude schoenen ...wat is dat een zegen!

We volgen deze dagen de route langs de rivier de Lahn met prachtige kastelen onderweg en ruïnes. Onderweg door een dorp zagen we een echt verzamelaarshuis waarbij zijn spullen dwars door de ruiten heen barsten. Ook de stank kon je op straat ruiken! Wat bezielt een mens!

Even verderop een mooi achtkantige Hirsch(hert)kerkje
Daarna langs een dierenpark en een mooie technische grote school academie in Weilburg.

We treffen zo onderweg verschijnende keren wegwerkers op ons pad. Nu ook weer en zelfs een man die diep in de put zit, gelukkig letterlijk....

Langs een fraaie natuursteen kunstenaar. Laatste stukje door het bos verdwaalden we wat door bosarbeiders die de bomen aan het opruimen waren door de laatste Frederieks storm uit januari. Een vluchtend hert wees ons de goede richting.

In het dorpje Graveneck aangekomen zijn we bij de evangelische kerk opgevangen door pastor Martin die ook een mooie bordercollie heeft. We konden weer terecht in het gemeenschapshuis naast de brandweer.
Monique mocht nog even boodschappen doen samen met de pastoor.

Er was die avond ook door de brandweer een oefenavond waar wij middenin kwamen te zitten.
Ook staken ze een boomstam in de brand met daarboven een driepoot voor de barbecue.

Wij brachten ons vlees er ook erbij en het was weer gezellig met de mannen en 1 brandweervrouw.

Met de buuk vol vlees konden we onze ogen weer dicht doen op onze, ook nog door de brandweer gegeven, veldbedden

Tot morgen x

Prachtige foto's . Tis net of we echt meegaan met jullie reis. Top.

Trea 2018-07-10 16:08:03

Volgen jullie nu weer Zijn vanwege vakantie even zonder internetverbinding geweest Blijven mooie momenten zoals jullie die meemaken Ben blij voor je dat het lopen nu weer wat beter gaat Om te wandelen moet je goeie voeten hebben Succes en geniet ze

albert en margareet 2018-07-10 16:21:18

Heerlijk om jullie verhalen te mogen lezen !! Xx

Maryjanda Peters 2018-07-10 17:26:02

Jullie kunnen volgens mij straks een mooi boek samenstellen....bist een top verteller...

Marjon 2018-07-10 19:26:45

Foto’s is een aanvulling op het verhaal. Prachtig! Gelukkig gaat het beter met de voetjes maar wel iedere avond lekker in smeren met vaseline.

Berta Smilda Groningen. 2018-07-10 20:30:42

Succes morgen.👍👍

Sieny. 2018-07-10 21:34:22

Verheug me elke dag weer op jullie verhalen. Heel veel succes maar ben ervan overtuigd dat dit gaat lukken

Linda uit erica 2018-07-10 21:47:37

Weer mooje verhalen Zo zie je maar weer dat je oude schoenen niet zomaar weg moet doen Gelukkig kon Cor ze even na brengen TopNu gaat het weer wat beter Het is ook niet niets wat jullie ondernemen succes Bertus