Dag 1 Erica -twist 16km

Duitsland, Adorf

We werden verschillend wakker op de grote dag van vertrek. Gipsy zat nog ff achter de pc om leste dingetjes voor haar werk te doen en ik ben eerst maar wat begonnen met wat op te ruimen van ons afscheidfeest in de tuin. Het was een prachtig feest met vele vrienden en familie en ook nog live muziek van ons bijna huis country band die helemaal van uit Utrecht kwamen.

Maurice nog even laten plassen op eigen erf en op naar de kerke in BargerOosterveld de Gerardus Majella veur de pelgrims zegen.

Bijzonder want hier kregen we ook vier jaar terug de zegen toen we naar Rome liepen.

Maar vandaag was het helemaal mooi want het was ook de zondag van de processie van Gerardus En de dienst was ook nog buiten achter de kerk in parkje naast begraafplaats. Prachtig mooi weer erbij wat bijzonder.

Pastoor Stiekema en pastor Lange verzorgden de dienst ondersteund door diverse misdienaars, koor en muziekkorps.

Uit vele opliggende rk kerken werd een kaars aangeboden. Na mooie dienst kregen we de zegen en kwam er als verassing nog een pelgrimslied in het Drents gezongen door thalitha vrouw van kameraad Lex die haar instrumentaal ondersteunde samen met zien dochters en nog een vriend. Kippenvel momenten .

Aansluitend aan de dienst hebben we de processie gelopen deels door het pastoor zien bos.
We konden ook nog eten en drinken na de tijd maar gezien we moesten vertrekken en Tuus ook nog mensen wachten met koffie en brood gingen we nog even met de auto voor de leste maal naar huis Na diverse liefdevolle woorden van mensen.

Maar we kwamen niet weg want toen ik net de auto wou starten kwam Lex eraan die vast zat met zijn jeep in het bos. Hij had zich bijna zelf begraven met auto en al. Dus ik met de Landrover het bos en hem der met de lier er uit getrokken konden we op huus an.

Na koffie broodje en zelfs nog ff de bbq kon de tasse op de rug. Nog een interview van RTV Drenthe en dan vot .

Uit gezwaaid door nog wat vrienden en familie gingen we op pad. Eerst met kleinzoon Tjeerd nog an de hand langs eigen grond en omdat Jeruzalem toch nog wat te ver is voor de kleine nogmaals een knuffel en gingen de drie zielsmaatjes allent verder

Bij ingang eerste natuurgebied vlak bij huus werden we direct geconfronteerd met een scheldende buurman die het zo nodig vond ons te wijzen op niet los laten lopen met de hond. Hij ging zo tekeer dat we de wijzen woorden van pastoor over gerardus over je stil houden op zo n moment moeilijk konden bedwingen
Maar toen kwam zijn vrouw er ook nog eens scheldend erbij en dat werd het ons toch te gek. Toen ik er uit floepte dat ze hier waren komen uit het westen om ons te denken dat we nog iets moesten leren gingen ze nog meer te keer. We zijn mooi het bos ingevlucht en ff later konden we lekker in alle rust ff bijkomen van alle indrukkenden drukte.

Het pad verder over een oud pad waar vroeger het veentreintie liep op het mooi veld gebied bargerveen aan richting duutse grens.
As we vandaag de grens maar weer over bent dan is het goed.

Maar kerel wat is het weer ff wennen met de zware rugzakken en kilo’s op de rug
(En weinig slaap na het feestje)
Best vermoeiend kwamen we aan bij gasthof Brand in Twist waar we ons verwenden met dikke schnitzel en bratkarttoffeln en een groot glas cola en bier en een bak water veur Maurice. Die voor vertrek zijn vlees al had gehad.

We dachten weer te kunnen overnachten op het erf er vlak naast waar we na Rome ook hadden gestaan met de tent. Maar niemand was er De hele straat leek uitgestorven. Toen we hoorden dat er schutzenfest was en een bruiloft zijn we maar verder gegaan tot een huis waar we een grote camper bij huis zagen en licht zagen branden. De vriendelijke bewoonster Manuela en man Mattie waren gelijk zeer gastvrij en we konden een mooi plekje krijgen in hun tuin met uitzicht op een veen water vijver

We mochten ons douchen en kregen een kop thee aangeboden en na nog wat leuke reis gesprekken duiken we onze reis villa Hilleberg in. We liggen nog maar net of het begint te regenen. Onder het fijne geluid van regen op de tent sluiten we de pelgrims ogen en slapen al snel na enkele minuten.

Man wat weer een dag.

Nou mooie start! Maar gestart geniet!

Anita 2022-06-27 12:13:07

Geweldig! 🍀 succes.

Marianne Comman 2022-06-27 12:30:32

Zet em op toppers…..💪

Jacqueline 2022-06-27 12:30:52

Iedere reis begint met de eerste stap! Veel plezier en wijsheid

Peter Niemeijer 2022-06-27 12:34:47

Succes samen met deze bijzondere reis!

Mariëlle 2022-06-27 12:39:09

DE eerste 16 km zitten er op Succes

Bertus Gepken 2022-06-27 12:43:25

Wens jullie veel beleving en geluk in dit mooie avontuur ...en wie weet ligt onze camperroute deze keer wel langs jullie route ...

Hansiebeton 2022-06-27 12:45:51

Onze Tjeerd vond t maar wat mooi dat oma barrie en maurice op tv drenthe waren " kijk dat is mijn oma en Tjeerd"we hebben t 3x bekeken .ik kijk uit naar jullie verhalen, wens jullie een super tocht, pas goed op elkaar xxx Lena

Lena 2022-06-27 12:46:04

Een geweldige en gezonde reis toegewenst

Marja doek de haas 2022-06-27 12:51:34

Nu al mega trots op jullie💙❤️ En Maurice,natuurlijk! Heel veel mooie dagen "to come and share" Liefs Piet&Lia💕

Piet&Lia 2022-06-27 12:56:42

Goeie reis, en weer een mooi verslag.

Maryjanda 2022-06-27 12:57:38

Elke dag weer uitkijken naar de mail. Het begin van de reis begon wel weer goed met de mensen uit het Westen. Ik zeg altijd met deze onfrisse opmerking: ‘Zijn als een paling in een emmer snot en van je af laten glijden!’ Jakkes, hè! Manuela en Mattie hebben het gelukkig weer in balans gebracht. Gelukkig zijn er toch meer aardige mensen dan vervelende mensen op deze wereld. Goede reis en een warme groet uit Hoogeveen.

Marja 2022-06-27 13:05:15

Heerlijk weer de verslagen lezen van jullie bijzondere reis vol avonturen

Janine 2022-06-27 13:52:18

Zo het eerste verslag is binnen. Ik hoop voor jullie dat niet nog meer van dat zeikvolk tegen komt, dat kan je dag goed verpesten. De groeten en maak er wat van.

Eric 2022-06-27 14:29:56

De eerste km zitten er weer op, mooi man en wat een fijn vooruitzicht dat je nog heel veel km verder mag :). Geniet ervan en tot binnenkort. Veilige reis.

De A van A en B. 2022-06-27 14:32:06

We gaan jullie met graag weer volgen, goede reis en veel mooie ervaringen. Wim en Margreet

Margreet en Wim 2022-06-27 14:38:21

Wat een mooi verhaal zo op dag 1, ook de uitzending op tv drenthe was mooi om te zien over jullie reis. Ik vond het ook heel bijzonder om het perlgrims lied voor jullie met mijn gezin te vertolken. jullie zijn nu al onderweg op dag 2 en we gaan elkaar snel zien ergens onderweg op jullie tocht. Liefs Talitha

Talitha 2022-06-27 15:02:54

Heel veel succes en wandelplezier,geniet van al het positieve om je heen, geef Maurice een dikke knuffel. Ik kan weer uitkijken naar de verslagen die altijd weer schitterend worden beschreven.

Marja en Raijmond 2022-06-27 15:07:32

He Barry en Monique, namens Luc en mij heel veel sterkte en plezier op jullie reis. Pas goed op jullie Maurice, want voor jullie is t ver, maar voor die kleine pootjes lijkt t me ook een hele opgave... Ik ga jullie zeker weer volgen op de,e bijzondere reis. Op dit moment zijn we alweer on de richting dan jullie🤣 we zitten in de Drôme. Eind augustus zitten we in Egypte, kom maar n bakkie halen😉

Marjon Estié 2022-06-27 15:36:19

Prachtig!! Echt genieten van jullie verslagen! Heel veel succes🍀😘

Alie 2022-06-27 15:38:54

Hé toppers, weer op pad! En op afstand geniet ik mee. Liefs

Linda Rutgers 2022-06-27 15:49:40

Kep keekn noar’t program op tilleviesie keekn 🌿 mooi man/vrouw 😏 Mooi um zo te start’n, mit zoeveule Meinsen um oe hen 👍 Goed goan de koomde tied, en daj bespaard magt bliemm van ongemakn op disse reize 🍀🍀

Nahoj 2022-06-27 16:23:18

succes!

Lenie van Middelkoop 2022-06-27 16:45:26

succes

Lenie van Middelkoop-Driehuis 2022-06-27 16:45:49

Respect. Goede reis. Ik verheug me nu al bij voorbaat op de berichten. Blijf gezond.

Harry 2022-06-27 17:18:36

Prachtig verhaal, heel mooi om op deze manier van jullie tocht te mogen mee genieten. Heel veel succes en een gezegende reis. Neem vooral jullie beschermengel mee en roep zijn hulp aan.

Lida 2022-06-27 17:20:17

Leuk om jullie te volgen, heel veel succes en een goede reis!

Beja 2022-06-27 17:25:01

Eindelijk is het zover! Ik zal jullie heel erg gaan missen. Dan is het super leuk jullie reis te kunnen volgen door alle mooie verhalen! Goede reis!😘

Janet 2022-06-27 17:44:15

Heel veel succes met deze bijzondere reis. Geniet van al het moois wat jullie zien en beleven onderweg, en blijf gezond!! Groet Yvonne

Yvonne van der Lei 2022-06-27 19:11:12

Veel veilige stappen.voor jullie tweetjes! En maurice ook goed verzorgen! Wens jullie allemaal goeds voor onderweg en volg jullie verhaal! Toy toy toy

Annie Többen 2022-06-27 21:52:22

Een hele goede reis gewenst Komende tijd veel nieuwe dingen beleven Hopelijk mooie mensen ontmoeten Belangrijk Blijf Gezond Geniet ervan!!!!!

Albert en Margareet 2022-06-27 22:29:38

Een hele goede en mooie reis gewenst! Ik ga weer genieten van de leuke verhalen.

Evelien de Ruijter 2022-06-28 10:56:38

Geweldig, ik heb best wel eens aan jullie gedacht! Na die prachtige reis naar Rome. Nu naar Jeruzalem, fantastisch! Nog even over de buren: mijn opoe zei altijd, IMPORT IS DE BOAS! Moet vaak aan haar woorden denken. Wandel lekker en laat ons mee genieten.

Berta Smilda 2022-06-28 18:34:28

Ga zeker weer genieten van jullie avonturen.

Trien 2022-06-28 18:52:17

wat een prachtig begin, maar dan ff met zulke buren snel weg wezen, heb een goede reis met zijn drieën en hopelijk deze keer ook weer van die prachtige verhalen waar wij als thuisblijvers van mogen meegenieten.

akkie 2022-06-28 20:08:37

Hoi Barry en Monique. Ga genieten van dit geweldige avontuur. We lezen de verslagen met plezier. Heel veel succes en veiligheid gewenst!!!

Jan en Lea 2022-06-28 22:23:47

Geweldig dat jullie weer een reis maken met jullie 3tjes,heel veel plezier!! Ik kijk alle dagen uit naar een nieuw verhaal. Pas goed op Maurice,zo speciaal dat hij ook weer mee kan.

Mariët 2022-07-02 08:23:10

Na ons gesprek een poos terug aan de telefoon (belastingdienst) ben ik jullie natuurlijk gaan volgen! Succes met deze indrukwekkende reis!