Rome oefentocht 1 met volle bepakking

Duitsland, Uelsen

Gipsy was onverwachts een paar dagen vrij van haar werk en omdat het mooi weer was en bleef en omdat we der aan toe waren gingen we dan op pad voor testen van onze uitrusting en onze lichamen! We prikten voor ons inmiddels bekend terrein de tocht in Twente en grenzend Duitsland. Dit gebied heeft onze harten gestolen gezien het heuvelachtige landschap fraaie natuur cultuur en folk. We starten bij de fraaie zandstenen kerk an de markt te Uelsen Dld. Gipsy had de tocht al voorbereid in de app wikiloc welk ons ook digitaal zal gaan begeleiden bij de tocht der tochten naar Rome. We hadden de grote rugzakken tuus volgepakt. Met bijna de kilo’s voor rome. En man dat valt wel ff tegen gipsy rond de 10 en ik rond de 12kg. En ook Maurice uitegrust met zijn zijreistassen voor zijn eigen eten en drinken
We hadden deze tocht al vaker gewandeld en spraken af deze eerste dag niet te veel hooi op de vork..Dus ca 15 km. Ook gezien Monique haar herstellende knie en mijn toch wel zwakke rug. Ik was ook net behandeld aan de issias zenuw Maar goed vol volle moed begonnen we dus rond drie uur richting de Hollandse kant. Echt wel ff spannend zo te gaan en we wilden ook gewoon zien waar we stranden met onze op te zetten tent onze” villa Hilleberg”!
Toen we in de bossen liepen stapte ik op een Beukentak die op wipte waarna gipsy strompelde en vervolgens een bijna salto maakte en door het gewicht van de rugzak kwam het wicht op de bodem terecht. De eerste valpartij! Gelukkig lachte ze direct zodat ik mooi ff tijd had om het vast te leggen en er kwam ook nog spontaan een zonnestraal uit de hemel terecht zo ik zei kiek je werd geholpen door Maria.
Het ging verder best mooi en na de fraaie Galgenberg voor dorpje Mander troffen we spontaan twee frauwelijke wandelaars die ons vroegen wat we deden zo vol bepakt in hun gebied . Toen we uitleg gaven van ons testtocht en dat we graag ergens wilden eten en daarna een plekje zochten voor onze tent bood de ene vrouw ons spontaan haar tuin an. En het plekje lag naast watermolen de Bells waarin nu een restaurant was gevestigt Hoe mooi kan het op ons pad komen. De watermolen had altijd al een aantrekkingskracht op mij gezien ik ook molenenaar ben (voor mijn werk in het Erfgoed cq monumentenzorg). En na gips ff gebeld had dat de keuken nog niet moest sluiten kwamen we daar aan tegen acht uur Een idyllisch plekkie op bevrijdingsdag heerlijk eten en een grote cola voor gipsy en natuurlijk grote pot Grolsch voor mij. Tegen schemer kwamen we bij de vriendelijke buren aan om onze tent in de tuin te zetten.. wat een gastvrijheid! Toen de tent stond binnen tien minuten hadden we ook al een haspel voor stroom en kregen we de uitnodiging om ander daags koffie te drinken voor dat we vertrokken. Moe en voldaan sloten we de ogen en Maurice in het tentvoorhuus.