Dag 55 Weyregg Am Attersee - Kreutern /Bad ischl 29,2 km

Oostenrijk, Bad Ischl

Kwart voor zeven word ik wakker naast de eettafel. De spullen weer inpakken en na een kop koffie en paar plakken donker brood met jam ga ik weer op pad. Eerst afscheid nemen van Priester Simon en hij heeft ook de blog gekregen.

Tis wat regenachtig en ik loop langs het mooie meer over klein fietspad of tegen verkeer in. Dan kom ik langs een camping en hier kan ik mooi wat brood inkopen en een bak koffie. Zo loop ik door tot einde van de meer en ik zit al goed tussen de hoge bergen in.

Ik ga mooi voor de middag en voordat ik de natuur paden in duik nog even zwemmen in het super heldere water. Het is ook wat droger geworden.
Ik moet nog zon kleine twintig km tot volgende grote plaats en ik neem de wandel weg via Komoot. Het eerste stuk wil nog wel maar dan word het serieuzer klimmen.

Het gaat maar door en ik kijk op de slimme telefoon waar ik heen ga. Oef dat word best klimmen
Het gaat maar door .. het zijn van de echte berggeit paden. Ik zie een bordjes met nog 2,5 uur klimmen naar Leonsberg. Die ligt op 1700 m hoogte dus totaal moet ik zo’n 1200 m klimmen.

Dat vind ik niet zo erg als maar een beetje normale paden zijn. Nu soms via takken omhoog trekken en handen en voeten werk.
Dan begint het ook nog eens te regenen. Je zit al sowieso in de wolken snel hier. Ik klim verder met mijn regenjas aan en hoes over de tas. De aanduiding rood wit rood zit soms op een steen.

Dan verlies ik het pad maar zie op slimme telefoon dat vlak bij een groter pad loopt. Daar kom ik uit en ik loop nu wat vlakker richting alp waar ook koeien rond lopen. Zo ineens springen een partij berggeiten voor mij weg,
Er staan ook enkele mooie oude schuren hier boven en een kapel waar ik ff schuil.
Mooi verder op pad tussen de koeien door met bellen.
De lucht klaart wat op en ik moet nog verder de berg op. Weer flink steil op, ook hier weer geitenbokken

Om mij heen steeds mooiere uitzichten op het meer.
Ik moet er nog behoorlijk even aan trekken en heb inmiddels al gien shirt meer an. Dan kom ik boven op de top. Wat een geweldig uitzicht. Ik sta naast het grote ijzeren kruis.

De wolken passeren me en rondom kan ik de wereld van hieruit aanschouwen. Dan word het tijd dat ik afzak want ik heb er veel langer over gedaan dan op de bordjes staat dit door mijn 20 kg op de rugge.
Berg afwaarts is ook knap stijl en je moet goed oppassen waar je de voeten zet. Ik bel Gipsy ook steeds omdat ik ook hier allent ben en dus voor de zekerheid.
Ik bespreek ook met haar de route dat we die moeten aanpassen .. dit soort alpine strekken moeten we niet te veel hebben. Vooral met de zware bepakking. Maar dan word de reis wel erg lang.

Ik moet nu ook wel weer 1200 m zakken in totaal. Ik zie in de verte in het dal de stad Bad ischl wel liggen. Het is nog een hele tour om daar te komen en ik wil wel voor donker de berg af zijn.

Dan passeer ik een leuke waterval die naar beneden stroomt en een beekje vormt. Wanneer ik er bij ben kan ik eerst lekker even koelen. Verder over bruggetjes en paden tot ik uitkom op groter pad. Ik zie dat die naar de eerste huizen voert op slimme telefoon en daar ben ik blij mee.
Net voor schemer kom ik aan in de gewone wereld. Ik had vanuit de bergen al geprobeerd een kerk te bereiken die hier wel genoeg bent. Maar allemaal weer antwoord apparaten. Een pastoor nam op maar die woonde een eind verderop.

Dan tref ik een vrouw tussen de huizen. Ze is niet meer zo bekend hier en er is ook nog een vrouw met kind die we er bij vragen. Tis lastig met het bereiken van iemand v/d kerk en als ik uitleg dat ik dan ook wel in tent slaap kan dat ook wel bij een van hun zeggen ze.

Gezien ik vlakbij de ene vrouw haar huis ben en het al mooi donker word ga ik daar me mee. We zoeken een vlak plekje op t gras. Dan komt haar man er ook an die nogal wat verbolgen is over dat er zo maar een vreumde kerel in de tuun staat. Ik verneem wel dat ze het niet eens zijn. Als ik zeg dat ik wel weer vertrek en dat ze er onderling gien gezeik over moeten krijgen bindt hij wat in.

Ik zet mijn kleine villa maar op en hij brengt ook nog een fles water. Stroom kan ik ook gebruiken. Zij komt even later nog vragen of ik verder iets moet hebben .. maar ik red me wel. En wil ook niet teveel storen denk ik.

Ik hoor veder op een bult volks muziek Het klinkt van dat Tiroler. Maar nog even kijken het is een verjaardag feestje onder een afdak.
Ik klets even met de muziek mannen wanneer ze pauze maken aan de straat.

Onder het geluid van volksmuziek kruip ik de tent in. T was me het dagje wel .

Nou zeg dat, het dagje wel! Veilig en weltevree.

Thyti 2022-08-20 22:36:21

Poeh...lijkt me idd zware dag voor je Barry....je bent zelfs vergeten foto's te nemen? Of allen niet geplaatst? Ik heb bewondering voor je!!!

Marjon Estié 2022-08-20 22:37:45

Wat heb ik een bewondering voor je doorzettingsvermogen. Geweldig. Met je mooie verhalen kunnen we het voor ons zien, de foto's showen de rest. Wel grappig dat je steeds meer volgers krijgt. Groetjes aan Monique en pas goed op jezelf, Wim en Margreet

Margreet 2022-08-20 22:44:30

Poehwat een tocht kan me voorstellen dat je moe bent en graag wilt liggen..groeten aan Monique en jou en een knuffel voor Maurice.

Annie Knol Kolthof 2022-08-20 23:20:44

Wauw das niet niks zo met die smalle paadjes op de bergen goed dat je steeds contact houd met Monique, want een ongeluk zit in een klein hoekje en je bent allenig op pad zo, hopelijk een goede nacht en geen ruzie

Akkie 2022-08-20 23:37:33

Barry, dat zut d’r al behoorlijk afgetraind uut Maotje, in top conditie. Kiek uut in de bergn, ut is verraodelijk loopm die smalle gravel paatjes. Veul succes en veilige kilometers gewenst.😀😀🤜🤛

Jans Strating 2022-08-21 08:33:04

Moi Blinders mooi man, as die barggeitn mar zo veur oe uut vliegt. Doar stoi wel eempies vrumd van te kiekn, aj zo allent op de barg rond banjert. En dat ut zo veroeste zwoar is kaank mij ök wel veursteln, steil de barg op mit 20 kilo’s pakkelage op de rögge. Giet ut goed mit de bloare op de hakke?, of irriteert ut nog steeds. Allemoale ontberingen, mar ak oen verhaal zo leese, dan Hebbie een instelling van, de kop dur veur.👍 Da’s slim, daj die slimme tillefoon gebruukt um verbiending te holn mit ut thuusfront Monique. Ie weet mar nooit, uutglisn op de die steile padties zit in een klein hoekie. Jammer dat die man een beetie knorrig deed, mar ik kan’t mij wel veursteln, as bij mij an de deure iene zul vroagn of ik een sloapplekkie veur hum zul hemm, zul ik de katte ök eempies uut de boom kiekn, veurdat ik ja zul zengn. 😉 Mar as ut ies breuken is, komp alles toch weer veur mekoar, en dreit de man viemzeumtig groadn umme, en kuj oen sloapplekkie veur de nacht in orde maakn , 👍 En op de top kuj lekker genietn van het bjoetifoele uutzicht, dan binnie alle aandere strubbelingn gauw vergeetn. Pluumpie veur Monique dat ze de roete waar aj langes mut hulpt uutzetn 👍 Top 👍 Moi mar weer Tot een vollungd krabbeltie

N. Ahoj 2022-08-21 09:16:01

Oh oh oh, wat een zware tocht door de bergen. Bij het lezen alleen al voel ik die vermoeidheid. Net als de anderen was ik ook wel een beetje bezorgd. Jij alleen in de bergen aan het klimmen en dalen. Doe alsjeblieft voorzichtig!! Je neemt me wel mee in je verhaal, hoor! Pffff! Blij dat je weer veilig en wel in je villa kon kruipen.

Marja L 2022-08-21 09:17:18

Heerlijk om elke morgen jouw verhaal te lezen. Doe voorzichtig in de bergen. Goeie tocht verder, hopelijk gauw weer samen met Monique en Maurice. Hartelijke groet, Henny

Henny 2022-08-21 09:35:15

Zeker respect voor je ! Altijd uitkijken veel succes nog!🍀🍀🍀

Liane 2022-08-21 12:50:26

Wat een barre tocht. Je bent een sterke stoere kerel/man. Wees voorzichtig, O ja die boze man geen klompies geven. Groetjes uit Groningen

Berta Smilda 2022-08-21 15:32:00

Dat was een zware dag Barry Doe voorzichtig aan Hou je koppie er bij Hopen dat de volgende dag er beter uitziet voor jou