De Leste Dag - Krar Sirkim - Erica

Nederland, Erica

Om zeven gaan we der uit op deze bijzondere dag.
We hebben ook nu weer best de kriebels .. gezien we vanavond weer Tuus bent.

Yanif is ook al op en we gaan lekker buiten zitten met een bak koffie.
Dan komen de dames er ook bij en er is nog appel gebak en andere koek over van gister avond.

Tis ook gek hier nog lekker dik twintig graden en straks Tuus 15 graden minder.

As we de spullen hebben ingepakt brengen ze ons richting vlieghaven… eerst nog ff langs de market voor wat eet en drink dingetjes onderweg.

We knuffelen wederom met het leuke stel ter afscheid en hopen hun ook eens te zien bij ons thuis.
De Israëlieten zijn ook reizigers dus wie weet.
Zij gaan nog lekker na het strand voor een fijne wandeling…. Net as toen we elkaar ontmoeten een maand terug.

We stappen het het incheck gebouw binnen en gaan weer door de sluis an poortjes en Loketten.

Mijn stok eist het meeste aandacht… hij moet gecontroleerd worden … ingepakt en dan richting de speciale bagage afdeling die hem opnieuw willen keuren en ik moet hem gek genoeg weer deels uitpakken.
Ik heb van binnen de grootste lol. Ze gaan er mee om as een vreemd verboden middel .
Hij word helemaal gescand.

Uiteindelijk komen we door de controles en mogen we an boort.

Het gekke is valt je gelijk op is dat de helft vd mensen Nederlands spreekt … dat klinkt gewoon weer vreumd in de oren.
Tis een handig vliegtuig en hij doet er maar vijf uur over….waar we zeven maand over hebben gedaan te voet.

Dan landen we perfect en mooi op tijd te Amstedam.

Ik weet dat mijn zoons met mijn vader ons ophalen … dus we willen vlot door de controles enzo heen.
Het loopt goed totdat ik met mijn heupbuideltje eruit word gehaald.
Een dame die hoofd is ondervraagt me wat ik precies deed in Israël en vraagt of ik een wapen heb… ik weet niet direct wat ze bedoelt en dan heeft ze het over kogels die ik bij me heb.

O denk ik ja .., het zijn wat oude en ingedeukte exemplaren.. die ik tijdens de hele reis vond en zoals andere vondsten bij me draag.

Gefascineerd door onze reis en verhalen doet ze niet moeilijk meer en ik krijg zelfs een klein zakmesje /tool weer terug.

Dan nog opzoek naar de speciale bagage cq mien stok en de tassen en we kunnen richting de poort van Nederlandse vrijheid.

Ik zag mien Pa al zwaaien achter t glas en hij staat dan ook direct voor me.
Daar achter direct mien twee zeuns.
Tot gips haar verassing is haar grote zeun er ook met vrouw en kleinkinders.
Wat een ontvangstcomité .. we knuffelen en
kussen heel wat af.
Ik heb ook gelijk een lievelings tukker biertje in de hand.

We gaan gespitst in twee auto’s richting het Drentse land.
Onderweg eerst nog ff wat Amerikaanse kipgerechtjes snel op eten en op … over de IJssel an.
Tegen Tien uur savonds kom ik int donker an achter eigen huus … Gips is er al … Er staat een groot verlicht kruus.

Er hangen allemaal vlaggen en Ik hoor muziek achter grote afdek kleden.

Vele vrienden en familie staan klaar onder de grote carport… daar waarvan vandaan we ook vertrokken 26 juni.
Het is gelijk feest en we zijn weer terug op ons eigen stee. Heerlijk!!!
Voorlopig gaan we gien kant meer op.

Nb
As slot nog een dank an ieder cq jullie die ons volgden en de warme woorden, kaartjes en soms ook nog als verassing iets leuks in de brievenbus.

Tijdens deze hele bijzondere pelgrimage hadden we vaak geen tijd om te reageren dus bij deze as nog dank!!!

Xxx van ons en God bless you al.

Bedankt voor alle prachtige verslagen en de mooie foto's, zo waren we er allemaal een beetje bij. Zal het missen! Jullie hebben geweldige herinneringen gemaakt!

Marijke 2023-02-03 20:47:30

Dank voor het delen van jullie inspirerende pelgrimage.

Nelly 2023-02-03 21:00:55

Fijn dat jullie weer lekker thuiszijn, maar wat zullen we jullie avonturen missen. God bless you

José 2023-02-03 21:01:42

geweldig, ik heb 7 maand lang iedere dag genoten. en ik vind het onvoorstelbaar knap. ik zal jullie gaan missen. bedankt voor alle verhalen.

Ad 2023-02-03 21:10:15

Och jongens wat een prachtige reis met huilen en lachen vallen en opstaan dankjulliewel voor de blessing 🙏❤️

Akkie 2023-02-03 21:20:12

Dag mooi stel, fijn dat jullie weer thuis zijn 🦋.

Thyti 2023-02-03 21:27:13

Ik ga jullie prachtige verhalen missen. Het hoorde gewoon bij de dag. Zelf hopen mijn man en ik in oktober naar het H.land te gaan. Ik heb nu al een mooi beeld gekregen. Het ga jullie goed en tot wie weet een volgende pelgrimsreis.

Ingrid Kamphuis 2023-02-03 21:29:34

Prachtig!👍❤💋😘

Alie 2023-02-03 21:31:56

Dank je wel dat ik jullie reis heb mogen volgen. Voor het delen van jullie emoties en blijheid. Jullie hebben me ontroerd en geraakt. Geniet ook van het thuis zijn.

Lidie 2023-02-03 21:39:01

Hoi heb genoten van jullie reis met al die foto’s en verhalen geweldig knap .om nooit te vergeten denk ik wel thuis

Minie Snippe 2023-02-03 21:41:49

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en dank voor de verslagen en de foto’s

Kini 2023-02-03 21:47:55

Ik kan het niet laten: nog een keer, hartelijk dank voor al die mooie verhalen! Liefs.

Berta Smilda 2023-02-03 21:50:04

Wat een ontvangst en fijn dat de kinderen en klein kinderen er waren. Mooie foto's📸 dag👍🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2023-02-03 21:55:17

Bedankt voor de vele mooie verslagen en de fantastische foto's. Heb er vele uren van genoten. Mijn 🙏dank is groot.

Annie Knol Kolthof 2023-02-03 22:04:41

Bedankt lieverds dat ik een beetje mee kon reizen met jullie.

Els Bach 2023-02-03 22:16:42

Dankjewel voor de prachtige verhalen en foto's,. Een reis met een lach en een traan,ziekte,heel veel verdriet om het verlies van lieve Maurice,maar jullie hebben het gehaald!!! Nu lekker nagenieten in jullie geliefde Erica samen met familie en vrienden. Een ding is zeker er zijn nog heel veel goede mensen op de wereld laten we dat niet vergeten.

Mariët 2023-02-03 22:18:05

Genoten van jullie belevenissen…. Fijn dat ik mee kon “lopen”! Wat een prestatie! En het zal afkicken worden dat er geen nieuwe mail is met weer een nieuw verhaal!

Monique 2023-02-03 22:23:22

één woord : Ontroerend mooi !! en een vraag : geven jullie ook lezingen.........??

aly 2023-02-03 22:36:40

Prachtig jullie zo te volgen. Wat een avontuur en avonturen. Dank dat ik een beetje mee mocht op reis via de blogs en foto's.

Jet 2023-02-03 22:40:16

Bedankt voor alle mooie verhalen en te mogen mee deelnemen aan jullie mooie reis, welkom thuis

Astrid 2023-02-03 23:26:37

De laatste keer een reactie. Ik heb geen dag gemist. Hartelijk dank dat we dit met jullie mee konden beleven. Nu begint voor jullie het gewone leven weer, maar toch nog even nagenieten. Het gaat jullie goed en hopelijke tot eens in Wildervanksterdallen. 🥰🥰

Marja L 2023-02-03 23:58:25

Barry en Monique, superbedankt voor deze speciale maanden waarin we mee konden reizen met jullie. Het zal weer afkicken zijn dat er geen “Zielsmaatjes verslag” aankondiging in de mail verschijnt.. Maar zo fijn dat alles toch uiteindelijk goed is gekomen tijdens deze toch erg turbulente reis. Nu lekker genieten van thuis en van elkaar en jullie familie. En idd.. wie weet gaat het nog weer kriebelen en lezen we mekaar op een andere pelgrimstocht weer! Groetjes uit het Groningse Winschoten :)

Tineke Smit 2023-02-04 00:27:39

Dank voor jullie verhalen en welkom thuis! Wat een reis enorme reis was dit zeg! Mooi dat jullie weer veilig terug zijn. En je pa, Barry, geen spat veranderd zoals ik hem heb gekend, vrogger. (Ok, ietwat ouder, maar er zit iets van 35 jaar tussen...😱)

Elsbeth 2023-02-04 01:18:33

weer is alles al gezegd en goed verwoord. Sluit me hier graag bij aan. Nogmaals dank voor alle mooie verslagen van jullie belevenissen. Een ding blijft onbeantwoord Barry: waarom noem je Monique "gyps of gypsy? Hopelijk ooit weer op Pelgrimage na Rome en Jeruzalem? Het ga jullie goed!!

janny ossentjuk 2023-02-04 09:25:04

Bedankt,voor de mooie stukkies,nu weer op Erica als bekende Drenten en Nederlanders,Moii

vanja 2023-02-04 09:41:34

Prachtig om jullie reis te volgen en de verslagen te lezen.

Trijnie van Dijk 2023-02-04 09:58:56

Bedankt voor de prachtige verhalen . Groetjes uit Ter-apel

Adelheid 2023-02-04 10:48:08

Dank voor het delen van jullie prachtige, soms verdrietige en ontroerende, reis. En super dat het gelukt is en jullie nu weer veilig thuis zijn.

Margré 2023-02-04 11:23:45

Wat een warm onthaal!! Welkom thuis!! 💖💖

Ton en Marion 2023-02-04 11:32:46

Bedankt voor de prachtige verhalen en welkom thuis!

Hillie 2023-02-04 12:07:26

nogmaals veel dank voor alles !!! nu heerlijk uitrusten !!!!

Lenie van Middelkoop 2023-02-04 12:39:57

Fijn dat jullie weer op Erica zijn. Wat een grootst avontuur was dit voor jullie. Respect! Bedankt voor het meelezen en vooral meegenieten. ❤️

Linda 2023-02-04 12:53:34

Welkom thuis en God bless you to

Lida 2023-02-04 13:04:11

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en wat een warm welkom. We zullen jullie verhalen missen. We waren toch een beetje mee op reis. Het is een geweldige prestatie, petje af hoor en wat een avontuur. Lieve groet uit BargerOosterveld, Wim en Margreet

Margreet 2023-02-04 16:56:12

Wat een prachtige reis hebben jullie gehad! Ik heb genoten van de foto’s en verslagen! Verschillende plekken zijn ons ook bekend. Wij hopen eind van deze maand naar Israël te gaan. Per vliegtuig 😉.

Anita uit Apeldoorn 2023-02-04 17:01:06

Perfect gedaan, congratulations!

Herman en Minie 2023-02-04 17:45:42

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn na een zeer enerverende pelgrimstocht. Op Erica is het ook goed toeven. Zal wel even wennen zijn voor jullie. Bedankt voor alle prachtige verhalen en foto's.

Chris 2023-02-04 19:15:54

you did something special. Thank you for sharing this. And all the best back in the Netherlands

Christa 2023-02-06 13:09:25

Herzlich Willkommen zu Hause,Monique und Barry. Ich freue mich sehr ,das ihr die Reise gut und gesund überstanden habt,trotz vielen Handicaps.Diese Pilgerreise ,sowie die nach Rom ,wird euch euer ganzes Leben begleiten. Ganz liebe Grüße von Kurt und Margret.

Margret 2023-02-06 16:33:18

Geweldig en mooi dat jullie zo warm weer werden ontvangen.

Helmut 2023-02-06 21:37:00

Hallo Barry en Monique, Wat een avontuur! Bijzonder. Alleen jullie weten hoe het echt was. Het uitzicht, de geuren, de geluiden, de mensen, de dieren, etc...om nooit te vergeten. Een reis met een lach en een traan. Jullie hebben het gehaald. Dankjewel voor de prachtige verhalen en foto's. Nu lekker nagenieten in Erica. Het ga jullie goed! Groet, Ada

Ada 2023-02-07 21:58:38

Hoi Monique en Barry, We missen jullie verhalen wel. Wij hebben het er nog vaak over. Hopelijk genieten jullie nog steeds na van de zeer bijzondere reis!! Groet Ton en Marion