Dag 8. Tecklenburg - bad Iburg 25 km

Duitsland, Bad iburg

Tegen 7 werden de herenigde drie zielsmaatjes waker door de zon verlichte ruimte.

Na alles opgeruimd te hebben en weer herschikken in de tassen, nog een bak koffie en thee en dan weer op pad. We gaven de sleutel af bij de dominee en zijn vrouw en een paar kleine klompjes as dank.

Op de weg langs een bakker veur bollegies en dan gelijk weer klimmen om de bergkam op te komen .

Onderweg op dit traject passeren we enkele steengroeven deels gesloten en deels nog open van bekende cement fabriek Dyckerhoff. Die zakjes cement kennen we wel bij ons .

Net voor weer een klimmer springt een ree met jong van ons weg. Wat mooi blijft dat toch om te zien dat loslopend wild.

Hier gaat het bos vaak over van naald naar loofbomen er is veel schade aan de naaldbomen door kever aantasting.
De beuken hebben plaatselijk het loodje moeten leggen door een storm.

Het is vandaag goed warm en bij het klimmen komt het verjaardagsbiertje er weer goed uut.

Maar we genieten weer volop en Maurice is ook weer de oude. Hij loopt weer fijn voorop.

We naderen Bad Iburg en zoeken naar een voetenbad in de bergen waar we jaren terug zijn geweest. Er lopen hier vele mensen in Reha (revalidatie) We vragen een paar keer de weg en ja hoor daar is het bad, heerlijk koud door bergwater gevuld om door te lopen en ook water bakken voor de handen om af te koelen.

We gaan het mooie stadje in met een burcht op de berg. Al lopend naar de evangelische kerk waar de priesterin naast woont en we bellen an. Ze doet los maar heeft bezoek en ze heeft niet echt plek …. Bij de Rk kerk woont niemand en ook via de slimme telefoon krijgen we geen contact.

Omdat er op zondag geen winkels open zijn zoeken we een tentje om wat te eten.
Er zitten diverse mensen die onder de indruk raken over wat we an het doen zijn en wensen ons een gezonde reis.

Het plaatsje uit treffen we een man an in zijn tuun en hij vind het oké dat we de tent opzetten achter zijn huis. De tent nog niet uut de tasse of hij komt er al an met halve liter kold bier .

We hebben weer een mooi plekje en hij zet ons wat stoelen erbij. Hij is jager en er hangen trofeeën an zijn schuurtje.
Hij verteld ook goed te zijn geholpen an hartinfarct onderweg in Tilburg.
Een hele zachtaardige kerel lijkt het ons.

Zodra het donker word doen we ook de klepjes dicht.

Wat mooi zo tussen de bomen. Fijn dat Maurice weer is opgeknapt! Goede reis verder!

Evelien de Ruijter 2022-07-04 14:38:18

Wat weer een mooi verhaal en gelukkig een slaapplek met een biertie!!

Maryjanda 2022-07-04 14:56:39

Het is weer genieten van jullie belevenissen, we reizen zo een beetje mee. We zien steeds weer uit naar de nieuwe verslagen, leuk om jullie zo te volgen. Goeie reis verder, Wim en Margreet

Margreet 2022-07-04 15:05:12

Alweer een week onderweg en met de kaart op tafel " reis" ik mee. Alle ontmoetingen en contacten lees ik in jullie verslagen, ik geniet ervan! Alle goeds gewenst.

Els Hindriks 2022-07-04 15:19:18

Wat weer een mooi verhaal. Wordt helemaal blij dat Maurice beter is en weer vrolijk voorop loopt. Groet en tot wederhoren.

Annie Kolthof 2022-07-04 15:38:10

Met veel plezier volg ik jullie verslagen. Toch even een vraagje, bereid je elke dag de voorliggende etappe voor en stippel je de weg uit en gebruik je daarbij de slimme telefoon? Hoe doe je dat, ik verdwaal al bij het minste geringste en ben helemaal verslaafd aan route programma's

Peter Niemeijer 2022-07-04 15:40:09

Ha ha ha Ja...herkenbaar "Door het voeten bad moet je voor de juiste bloedtoevoer net as een reiger telkens een been optrekkend lopen door de waterbak. Tis wel lachwekkend maar ook zeer fijn." Dit hebben wij ook eens meegemaakt bij de "Rothaarsteig" , Groet Hans en Margaret Jorna

Hans en Margaret Jorna 2022-07-04 15:55:07

Dank jullie wel voor de prachtige foto's! Wat weer een.verslag ! Mooi hoor. Wandel ze ! Poot voor Maurice !

Annie Wolken . 2022-07-04 16:20:19

Wat een prachtige natuur daar.Dat is echt genieten.

Will 2022-07-04 17:12:57

Goed gedaan Neem op tijd een rust pause en blijf gezond Geniet maar lekker van deze lange voet tocht Jullie kunnen het gr pap

Bertus Gepken 2022-07-04 19:10:50

Heel veel succes en geluk,toppie

Trijntje 2022-07-04 19:40:28

Wat mooi, zo een eenheid zijn met moeder natuur. En wat fijn dat Maurice weer de oude is👍

Marjon Estié 2022-07-04 20:33:26

Wij hebben ongeveer uitgestippeld waar we langs willen en gebruiken Komoot en Wikiloc

zielsmaatjes.onderweg 2022-07-04 20:42:25

heel veel succes .wens jullie een mooie reis.

leny 2022-07-04 21:15:47

weer fijn dat Maurice weer voorop loopt en jij als een reiger, ga zo door met zijn drieën

Akkie 2022-07-04 22:51:09

Mooi al die fije ontmoetingen onderweg. Ik geniet op afstand mee!