Dag 60 Sankt Michael - Kremmsbrücke 20 km

Oostenrijk, Kremsbrücke

Zo even na zeven word ik wakker na een goede nacht in een kamer vol voetbal posters.
Ik ga eruit en tref in de keuken de vrouw des huizes aan met direct een glimlach. Het is een grappige situatie en ze vond en vindt het oké dat ik er ben en ik krijg gelijk een kop koffie dan komt Wolfgang er even later ook aan. Hij snijd me plakjes van zijn eigen gerookte spek wat niet verkeerd smaakt,

We praten de vorige avond nog even door
Dan komt hij aan met nog een groot ingepakt stuk spek voor mij voor onderweg, wat eigenlijk te gek is maar ik moet het mee nemen. Als we het over voorzieningen krijgen onderweg met stroom enzo voor de slimme telefoon komt hij eraan met een grappig multi functioneel apparaatje welk radio lamp en lader is voor usb en je op kunt winden en ook werkt op zonne energie. Doe krijg ik ook nog eens van hem. Wat een man.

Natuurlijk laat ik behalve contact en een uitnodiging bij ons ook klompjes achter en dan nemen we toch weer afscheid. Ze wijzen met de kortste route richting de berg Karstberg. Ik steek een stroompje over en kom al snel weer aan het klimmen langs skihellingen.

Halverwege even rust en dan op naar de top. Mooi bezweet zodat de biertjes der wel weer uut bent kom ik aan in het drukke gebiedje. Ik pauzeer even tussen de toeristen op een leuk bankje en snij me eens even wat van de fijne spek.

Dan langs de grote straat weer tegen het verkeer in naar beneden. Ik ga in een tunnel onder de grote weg door en pauzeer bij een voetbalveld en clubgebouw die wel vaak aan een beek of rivier liggen gezien daar nog een beetje vlak terrein is .

Ik ga weer over grote weg waar ze druk mee bezig zijn. Das makkelijker met lopen en geen file ik loop er zo wat tussen door .

Dan kom ik aan bij een plaats met kleine sparwinkel bij tankstation en ik koop wat koek yoghurt en een bak koffie. Als ik druk met mijn dagboek bezig ben begint het te regenen .
Ik zit mooi onder grote parasol dus niks an de hand. Een oudere vrouw zit naast me te wachten op haar man die met zien oldtimer met pech de bergen uit moet komen.

Een timmerman Otie genaamd zegt tegen me dat het met een half uurtje wel beter is met de regen. Hij had mij deze week al een paar keer zien lopen en herkende de mooie gedraaide stok.
Een paar dorpen verderop zijn nog kerken weet hij me ook te vertellen.

Er komen meer mensen bij staan zo uit de buurt van hun werk. Omdat het toch nog langer duurt dan gedacht met de regen en wil ik ook wel een biertje halen. Dan komt de timmerman achter mij aan en betaald hem voor mij .

Een aardig stel schuift ook aan de sta tafel en tis gezellig. Ze vragen me ook van alles en ik geef de blog af.
Het blijft maar regenen … dat hey hier het blijft hangen.
Als het slecht weer blijft mag ik ook met het stel mee Michael en Sussane die net weer zijn van vakantie met hum Daktent die Gipsy en ik ook hebben.
Ze wonen boven in de bergen en Sussane moet morgen toch vroeg naar haar werk en kan ze me zo weer afzetten.

Ottie gaat weg een paar biertjes halen rn later geeft hij me nog een drie pakken chocola voor onderweg zegt ie. Beste kerel .
Dan wat later ga ik mee de bergen in per auto. Das gewoon raar weer zo snel.

Ze wonen prachtig in een kleine boeren dorpje van vroeger uit. Ze hebben zelf ook nog een stuk of tien koeien die nu op de alp zijn.
Ook runnen ze samen een bouwplan bureau en we kletsen er mooi even over in het leuke huis.
Michael moeder leeft nog onderin.
Ik krijg een mooi groot logeerbed toegewezen en kan me douchen.
Dan eten we nog samen een pan vol eier van eigen kippen met spekkies.

We drinken nog een biertje van uit de buurt en een borrel en dan word weer tied.

Hallo.Barry ! Tjonge zeg weer een mooi verslag ! @ ik geniet van.je taalgebruik !! Echt ! Wat een aardige mensen die Oostenrijkers! Ze slepen je zelfs door de regen heen ! Tussen.jouw regels door voel ik het gemis van Gibsy . Het wordt tijd dat jullie weer samen zijn ! Groetjes voor beiden ,poot voor Maurice !

Annie Wolken . 2022-08-26 18:41:33

Weer genoten van je verhaal. Hoop dat je lekker geslapen hebt en vandaag weer om hebt kunnen maken

Linda 2022-08-26 19:01:51

Weer geboft dus, heerlijk toch bedje en douchen🥰

Janine 2022-08-26 19:09:42

Ik lees elke dag je verslag hou de moet erin je reismaatje is er zo weer bij komt goed gr Jan h

Jan heller boveld 2022-08-26 19:15:16

Wat ontmoet jij leuke mensen.

Trea 2022-08-26 19:24:48

wat weer een prachtige dag ondanks de regen en wat weer een mooie ontmoetingen, maar dat jij Monique ne Gipsy weer gaat ontmoeten binnenkort is ook wel een wens om te hopen, fijn zo lekker te slapen in een bed is fijn voor je rug

Akkie 2022-08-26 22:18:45

Iedere dag toch weer een verrassing wat er op je pad gaat gebeuren, wie je tegen komt en waar je uiteindelijk weer zult overnachten Tot nu lukt dat iedere keer weer!! Toppie👍🏻👍🏻👍🏻

Albert Margareet 2022-08-27 12:03:27

Weer veel mooie ontmoetingen en lieve mensen!