Dag 151 -Chilandari - Olympiada 25 km

Griekenland, Olympiada

Om 7 hoor ik mijn naam .. het is de kok Draga met warme koffie en een bord vol pannenkoeken met jam ..wat een aardige kerel. Ik bedank hem hartelijk en beloof voor zij gezin te bidden.
Vannacht werd ik nog wakker van geluid bij mijn tas. Een zwarte kat zat er in te graaien. Ik kijk nu in de ochtend en ontdek dat een van de droge worsten weg is …Potverdikke die rakker had al een te pakken.

Ik ga nog even naar de jonge Nikola en drink daar ook nog een koffie voor mijn vertrek.
We lopen nog langs de bouwplaats welk een gastenhuis word. De bouw is interessant.
De volgende gasten hoeven dus niet meer in de stal.

Ik pak de weg weer op die ik deel met auto s en hij gaat deels langs de kust.
Bij een dorpje koop ik een dure koffie…De prijzen zijn verschillend en soms best hoog.

Ik ga de bergen in over natuurpaden en langs de autoweg.
Onder een afdak langs de weg pauzeer ik en maak me weer een broodtje klaar.

Af en toe krijg ik weer een prachtig uitzicht op zee. Ik ga een berg op landtong over met slingerwegen waarop allemaal dikke zandvrachtwagens rijden.
Ze gaan of hard of heeel langzaam.

Langs een baai zie ik ruïnes en het blijken delen te zijn van het oude dorp Stageira waar de filosoof Aristoteles is geboren in 384 voor Christus. De muren en stompen van de toren doen me denken aan t dorp Grebastica waar we verleden jaar op vakantie waren in Kroatië.

Een dorpje verder is Olympiade aan zee.. Daar drink ik een blikje bier en een kop koffie in de laatste zonnestralen.
Ik vraag naar de pastoor van de kleine kerk maar die is hier niet.
Een vrouw loopt voorbij met hond en ik maak een praatje met haar.
Ze geeft aan dat ik rustig mijn tent kan opzetten bij de kleine haven waar ook wel eens campertjes staan.
Ik loop erheen en zie id een camper bus staan uit Dld.
Bij een monument naast een kleine kapel zet ik mooi het tentje op een klein stukje grasveld.
Aan zee ga ik op een bankje eten uit de gekregen voorraad van de Servische orthodoxen. Het vlees uit blik smaakt best op brood.

As ik mijn bedtje klaar heb in de villa ga ik nog een bak koffie drinken in bar waar vele locale mensen zitten. Ik krijg ook wat koekjes derbij. Hier werk ik mooi weer ff mijn dagboek bij en vraag nog een bak.
Bij het afrekenen schud de eigenaresse vrolijk en ik krijg het v d zaak.
Ze wensen me een goede nacht in mijn tentje.
Ik loop nog even langs het Duitse stel in de camper maar die zitten vol te kijken naar hun tv scherm.
Ze zijn niet echt spraakzaam dus dan ga ik ook maar achter de rits.
Ik hoor de golven tegen de kade slaan en het duurt dan ook niet lang of ik ben weer in dromenland.

Elke dag is weer anders 👌❤️