Dag 21 Datterode-Creuzburg 23 km 170hm

Duitsland, Cruezburg

Dag 21 Datterode-Creuzburg 23 km

Na veel heen en weer gedraai worden we wakker uiteindelijk om 7:45. Best wel laat voor ons doen.
We maken nog koffie en thee en gaan dan eerst weer naar de winkel van gisteren waar we broodjes kopen. Daar treffen we ook nog de aardige Heidi.

Vandaag gaan we langs de straat het Elizabeth pad volgen.
Het is een mooi glooiend gebied en het is goed wandelweer zo rond de twintig graden. De komende week melden ze warm weer. Dan moeten we zorgen dat we weer hoog komen en in de bossen.

We passeren verschillende dorpjes.
Rond de middag staat een groepje vrouwen en een man bij een winkeltje een eier likeur te drinken uit een grappig ijsbreker koekje.

We worden ook uitgenodigd wanneer we er om moeten lachen. Na de ene e volgt de tweede en het is heel gezellig. Wanneer ze horen wat wij doen vertellen ze het an ieder uit het dorp die langs komt.

Zo ook een vlotte oude vrouw waar we nog leuke gesprekken mee hebben .
Dan geeft Gilsy aan de vrouw met borrel een paar klompjes en we zijn vrienden voor het leven. Ze willen ons volgen.
Eigenlijk konden we blijven voor douchen slapen maar we willen toch graag nog wat km maken .

We rusten nog wel uit en kopen broodjes in de winkel

Weer verder vinden we langs rand van de weg een doodgereden slang en even verderop een blauwe dode hagedis.

Dan passeert een auto met twee vrouwen die ons al eerder hadden gezien en ze stappen uit voor een praatje. Na uitleg van onze reis vertellen ze dat ze rond kijken waar ze het beste kunnen zijn in Duitsland wanneer er een grote tsunami komt vanuit New Orleans waar ze stellig van overtuigt zijn. De verwoestende golf moet zo over een half jaar komen. En waarschuwen ze dan is heel Nederland ook weg maar hier in de buurt niet.

Verderop weer een dorpje met een leuke oude kerk met snoepjes voor de gasten. Jammer genoeg heeft niet iedere kerk een stempel.

We gaan naar het stadtje Creuzburg met burcht op het hoogste punt.

De vrouwelijke EV pastoor cq dominee is op vakantie, jammer want die had bedden hoorden we.

Dan terug bij een winkeltje en daar zien we een vlak stukje gras naast een mooi houten huis met fisiobedrijf. De eigenaar wil net vertrekken maar geeft ons toegang tot zijn tuun.

Mooi de tent opzetten en as Gips vlees heeft gehaald pak ik mijn kleine grill die ik opstel boven een klein vuur op een dakpan.

Weer heerlijk genieten zo.

Maurice krijgt ook weer extra eten.

Er gaan allemaal mensen naar de burcht waar een populaire band speelt uit tijd van onze jeugd zeggen ze. Het giet loss om 8.00 en eindigt al om 10.00.
Daarna is het snel rustig en kruipen wij na extra colaatje en biertje in de reisvilla. Na een paar uur zo na midden nacht worden we wakker doordat de band een vrachtwagen vult met apparatuur wat wel doorgaat tot 2:30.
De vrachtwagen staat vlakbij ons en horen we ze eindelijk vertrekken en kunnen we weer rustig inslapen.

Ha reismaatjes ! Gezegend is de reis in iedergeval !.Al de pastores enz . Elke dag geniet ik van jullie belevenissen ! Petje af voor al de kilometers . Wandel ze tot morgen . Groetjes, poot voor Maurice !

Annie Wolken . 2022-07-17 18:19:15

Wat weer een verhaal, maar hopen dat jullie beschutting vinden als het zo warm wordt. Goede reis verder, we kijken weer uit naar jullie volgend verhaal, groetjes, Wim en Margreet

Margreet 2022-07-17 18:26:12

Wat weer een belevenissen, geweldig !!❤️

Maryjanda 2022-07-17 18:27:11

Wat weer een mooie tocht en leuke dingen mee meegemaakt en uiteindelijk toch een plek voor jullie tent gevonden. Groet van mij en tot een volgende keer.

Annie Knol Kolthof 2022-07-17 19:25:09

wat weer een dag met van alles en nog wat mooi zo en hopelijk toch een beetje kunnen slapen op jullie dunnere matjes

Akkie 2022-07-17 22:08:18

Prachtig verhaal. Hoop dat jullie toch een goede nacht hebben gehad