Rustdag 86 Florence

Italië, Florence

We kunnen s lekker kalm an de dag beginnen. Toch zijn we door het ritme weer vroeg op. We gaan lekker gezamenlijk ontbijten daarna uitgebreid koffie en lekker babbelen over het leven en over elkaar en de bijzondere reis. Tegen half 2 gaan we op de scooter richting de mooie stad. Wat grappig met twee van die willempies helmen op de straatjes door. We hebben dikke lol. Maurice vermaakt zich trouwens ook prima een dagje lekker onder de boom en camper Tevens hebben Arthur en Betsy een speelkameraad snuffie bij zich. We kunnen met een gerust hart de middag lekker besteden aan het rondwandelen en winkelen in Florence
Vandaag zijn ook bekende ericanen van ons geland. Hendry en Jeanine hebben een weekje vakantie hier geboekt met vliegtuig en auto en bezoeken ook ons. In eerste instantie was het de bedoeling dat ze mee zouden lopen in de bergen maar Hendry zit met ontsteking in de knie. Ze berichten ons dat ze al geland zijn en we gaan ze ontmoeten in de stad. We crossen de stad binnen en het wordt gelijk druk allemaal verschillende wegen richting de grote stadsmuren. Als we de binnenstad in willen gaan we per ongeluk tegen het verkeer de brug over. Een taxi rijdt ons klem en zegt dit mag niet maar we zijn dan al bijna bij de overkant en lachen vriendelijk de Italianen tegemoet. We zetten de scooter maar an de kant en gaan op onze vertrouwde voeten verder. We lopen een mooi plein op bij een prachtige kerk waarvan de toren in de steigers staat. We weten inmiddels dat Hendry en Jeanine hier op het terras zitten en ik bel met hun Bijzonder om elkaar hier te ontmoeten. We gaan wat drinken en dan gezamenlijk richting de grote Maria kathedraal. Wat een pracht van een bouwwerk. Helemaal bekleed met wit en groen marmer met een grote koepel in het midden van de samenkomst van het kruis model kerk. Je kunt ook helemaal boven in de koepel bij een omloop bij een lantaarn. We zien de mensen de stad overkijken. We hadden gehoord dat pelgrims via een andere ingang toegang krijgen ook i.v.m. de stempel. We vragen ernaar en id. we kunnen via een “Holly entrance “de kathedraal in. We moeten nog wel even geduld hebben gezien de mensen op bepaalde tijden bij de deur staan. Bij de hoofdingang staan mensen lang in de rij. Gezamenlijk drinken we wat en een kwartiertje later mogen we naar binnen. Van binnen is het een hele grote ruimte met veel zij kappellen en een soort van voor kerk. Er wordt momenteel ook in een zijbeuk gewerkt ze bouwen een enorme steiger op. Ik zie al met mijn getrainde ogen waar het probleem zit gezien de netten onder het gestukte gewelf plafond. Ook de andere beuk zal nog wel an de beurt zijn gezien de scheurvorming en ook netwerk eronder. Ondanks het lawaai van de steigerbouwers zitten er toch wat nonnen te bidden bij een altaar. We steken ook enkele kaarsjes op. We zoeken iemand van de kerk en een klerk helpt ons met de stempels. Buiten staan Hendry en Jeanine op ons te wachten en we lopen nog een ronde om de gigantische tempel. We gaan met zijn twee nog even de stad verder in en Hendry en Jeanine komen ook nog gezellig op de camping. We kopen nog een dikke ijsco en gipsy krijgt een mooi sjiek leren jasje.
Voor dat het donker wordt krullen we de mooie stad weer uit
Op de camping staat ons weer een uitgebreide maaltijd te wachten en eten we ons lekker vol met tafel gril vis en vlees gebakken aardappel groentes en nog veel meer. Wat heerlijk zo’n dag. Avonds komen onze ericanen er ook erbij en drinken we gezamenlijk fijn een borrel onder livemuziek van onze gitaar vriend. We hebben ook nog een leuk handgemaakt kaarsje gekregen van Jeanine haar zus Linda. We zijn soms best ontroerd van de liefdevolle mensen om ons heen. We sluiten de dag met mijn moeders muziek van don Williams

Eindelijk een rustdag :) !! Veel succes met de laatste etappe naar de Eeuwige Stad!

Albert Buter 2018-09-15 14:27:53

Is mijn vader Frans muter waar je boek van Rome van hebt ook niet geweest kijk eens na

Agnes muter 2018-09-15 14:34:05

Wat staan we er galant op 😀😅 heel gezellig om even samen te komen. Was mooi genieten

Henri en Janine 2018-09-15 14:35:24

Wat een mooi landschap jullie heel veel cucses met de laatste kilometers de meeste hebben jullie achter de rug met heel veel mooie herinneringen en lieve mensen die jullie hebben mochten ontmoeten opdat jullie na de eind doel bereiken weet ik dat jullie als hele rijke mensen terug komen kwa ervaringen en liefde en geloof dat er nog altijd is er voor elkaar er zijn groetjes Agnes muter

Agnes muter 2018-09-15 14:51:44

Wat verstandig van jullie om een rustdag in te lassen en even te genieten van Florence. Te gek dat jullie vrienden jullie komen opzoeken. Even iets vertrouwds in die vreemde omgeving. Succes voor morgen maar weer!!

Marja 2018-09-15 15:46:11

Fijn dat het allemaal zo goed gaat.En dan ook nog de scooter mee de stad in tof hoor.leuke foto's weer.

Annie kolthof 2018-09-15 15:51:05

Erg charmant jullie beiden met de helm op.😃👍

Annie kolthof 2018-09-15 15:53:00

Ha Pelgrim maatjes ! In gedachten zie ik jullie Firenze binnen ( scheuren ) O Italiano ! Dank jullie wel voor de prachtige foto,s van de stad ! Even terug in de tijd toen mijn zus en en ik , later met een kunst en cultuur groep uit Emmen deze mooie stad hebben bezocht .Buon viaggio !

Annie Wolken 2018-09-15 16:01:41

Wat een mooi verhaal weer. Als t verhaal op Mien slimme telefoontje komt, kan ik haast niet wachten. Fijn dat jullie het kaarsje mooi vonden. Met liefde gemaakt. Ik verheug me op een ontmoeting in november!!!! Heel veel succes met de laatste loodtjes! RESPECT! Liefs Linda

Linda zusje van janine 2018-09-15 16:11:36

Prachtige stad Florence. Wat een mooie ontmoetingen. Het is niet ver meer... Rome. Mooie ontmoetingen. Wat ontzettend knap van jullie én Maurice. Nog heel veel succes met de laatste kilometers. liefs

Geke 2018-09-15 16:56:39

Even terug in tijd:

Berta 2018-09-15 18:24:50

2e poging! Terug in de tijd! Alweer 40 jaar geleden maar de mooie foto’s waren zo herkenbaar. Jullie stralen in die mooie stad. Nu op naar Rome.

Berta 2018-09-15 18:27:00

Geweldig Florence, vorig jaar was ik er ook en daarna door naar Assisie, vond ik nog mooier. Ook het graf van Franciscus bezoeken daar, heel speciaal! Ik wens jullie nog hele fijne ontmoetingen!

Marijke 2018-09-15 22:31:48

Leuk om jullie foto's te zien, ik heb op veel plekken dezelfde foto's gemaakt, zo herkenbaar!

Marijke 2018-09-15 22:35:40

Een super mooie, gezellige dag in Florence en ontmoeting met bekenden. Goede reis verder maar weer!

Evelien de Ruijter 2018-09-15 22:53:06

Grappig, nu staat er Rustdag 86, maar dat is het verre van! De reis kost energie maar jullie krijgen ook een bult energie van de indrukken en behulpzame medemensen; still going strong! Bedankt voor het delen. Ellende krijgt vaak vanzelf al veel aandacht maar mooie dingen zijn er zoveel meer, je moet het alleen wel (willen) zien, blijven verwonderen... Goed goan!

Annelies 2018-09-16 13:02:39

Jammer we lopen bijna een week achter met het reis verslag!!!