Dag 24: Graveneck - Limburg an Lahn. 30,4 km

Duitsland, Limburg an lahn

Om 6.30 uur de ogen los en een kwartier later hadden we al bezoek van Dona en haar dochter. Dat is de fokker van onze lieve Maurice. Zij is onderweg naar Hongarije met een teefje die gedekt wordt deur een Hongaarse reu. Bijzondere ontmoeting; ook voor onze Maurice, omdat zij daarvoor zijn baas was. Het beste, Belgische, wicht had ook nog wat voor Maurice meegenomen en voor ons chocolade en champagne. Die leste hebben we maar niet opgedronken. Die bewaren we voor na Rome met mekaar.

Weer op pad volgen we het treinspoor aan de rivier de Lahn. Onderweg passeren treinen, fietsende toeristen met volle bepakkingen en diverse kajaks.
Wij hadden een slecht pad, dat was overwoekerd met vooral brandnetels en struiken langs de rivier, wel gingen diverse vogels met ons met, zoals zwanen en een reigerspaar en diverse roofvogels zweven voorbij door de lucht.

Burchten en kastelen volgden onze pad boven op de berg. Het schijnt een populair gedeelte te zijn voor vooral fietsers. Onderweg blijven we even praten met een stel die aan het oefenen waren voor een grote reis door Zuid-Amerika van 6 maand. Dat is zomaar even weer 2 maand meer dan ons (baas boven baas)...

We naderen de grote plaats, Limburg aan de Lahn, met in de voorstad de oudste moederkerk van de streek en daarna in de stad de grote katholieke Dom welke een DisneyWorld-achtig uitzicht heeft vanaf de oude brug.
In en bij de kerk geen mens te vinden van de roomsen om ons te helpen aan een stempel en onderdak. Uiteindelijk bij een bisschopsambt aangebeld waarbij de Bisschops rechterhand ons hielp en die ons doorstuurde naar het klooster 1,5 km verderop waar pater Leo ons al stond op te wachten.

We werden gelijk door de keldergewelfen naar ons onderkomen voor de nacht geleid, in de werkvolk keuken, daar konden we verblijven en Maurice in het atrium tuintje van het klooster.

We konden ook gelijk nog mee voor het laatste stukje avondmaal. Hier werden we gelijk voorgesteld doormiddel van een microfoon aan de clubmannen in de zaal, die echter bij binnenkomst alleen onze blote voeten opmerkten en dachten dat we blootsvoets naar Rome liepen en toen ze hoorden dat we uit Drenthe kwamen, zei een broeder; die lopen vast op klompen!!
We moesten ons even voorstellen en toen konden we deelnemen aan het buffet; na tromgeroffel op de tafels door de Broerders.

Na een heerlijke warme douche en voor Maurice een tuindouche konden we heerlijk onze oogjes dichtdoen en dat terwijl het buiten hard regende.

Wat hadden we een mazzel!!

Trusten

Dank jullie wel voor weer een prachtig verhaal ! Nog even en jullie kunnen zo het klooster in !! ( van Sint Adriaan waar twee paar klompjes voor de bedstee staan !)

Annie Wolken 2018-07-11 11:51:04

Goede morgen Pelgrims, Jeetje, voor een dekking helemaal naar Hongarije!! Maar lief dat ze jullie opzoeken en lekkers meenemen! En inderdaad hebben jullie elke keer weer mazzel zoals je je verhaal eindigde. Ik moest toen ik las dat jullie een gedeelte van het avondmaal meemaakte aan het volgende lied denken. Een beetje een geestelijke ondersteuning van mijn kant. Je kan het wel op You Tube vinden. Een liefdevolle groet, Marja Ga met God en Hij zal met je zijn Ga met God en Hij zal met je zijn, jou nabij op al je wegen met zijn raad en troost en zegen. Ga met God en Hij zal met je zijn. Ga met God en Hij zal met je zijn: bij gevaar, in bange tijden, over jou zijn vleugels spreiden. Ga met God en Hij zal met je zijn. Ga met God en Hij zal met je zijn: in zijn liefde je bewaren, in de dood je leven sparen. Ga met God en Hij zal met je zijn. Ga met God en Hij zal met je zijn, tot wij weer elkaar ontmoeten, in zijn naam elkaar begroeten. Ga met God en Hij zal met je zijn.

Marja 2018-07-11 11:52:04

Wat weer een mooi verslag van jullie spectaculaire reis............ Het lied hier boven past er heel goed bij. Een beetje vertrouwen op Hem, is altijd goed..... Ik zie jullie meestal gekleed in korte broek, tijdens de lange wandelingen, maar jullie controleren jullie lichaam toch wel op “ tekenbeten” he? Veel succes verder en ik vind jullie verhalen GEWELDIG........

Ina Buter 2018-07-11 12:29:10

Wat fijn dat je iedere keer zo vriendelijk opgewacht wordt en dan het geluk dat jullie met de regen geentent hoeven op te zetten.

Annie Knol . 2018-07-11 13:35:17

Het blijft leuk jullie te volgen! En dat je iedere keer de tijd vindt om zo'n leuk verhaal te schrijven! Top!

Evelien de Ruijter 2018-07-11 21:46:59

Het geluk kan niet op. Succes morgen weer.

Sieny. 2018-07-11 23:24:39

Wel mooj om de Champagne mee te nemen naar Rome Wel zwaar Maar je moet er wat voor over hebben Proosten met onze Paaps Wie weet misschien lukt het je succes pap