Dag 54 Ungenach - Weyregg Am Attersee 18,4 km

Oostenrijk, Weyregg am Attersee

7.00 eruit koffie zetten en opruimen en de tasse weer op de rug.

Het dorp uit tref ik een vrouw aan het grasmaaien en als ik vraag naar een bakker biedt ze me een kop koffie en een koekje an. Ze heeft een stuk of wat meisjes rond het huis huppelen. Een koe loopt los en we sturen hem samen de andere kant op richting weiland waar haar familie loopt.

Ik ga verder door het land van de boeren en deels door het bos. Dan een heel slecht begaanbaar stuk… overwoekerd met brandnetels en zo. Ik ben even niet blij met Komoot. Maar ja zal wel eens een mooi pad zijn geweest vroeger.
Ik kom langs een mooie heldere rivier en hier lekker de voeten in het water. Je ziet de vissen gewoon weer volop zwemmen

Bij een grote plaats langs drukke wegen kom ik een winkel tegen en sla weer wat in.

Dan op richting Attersee
Via een pad langs de heldere rivier kom ik aan bij de eerste plaats aan het mooie meer.
Ik hoop dat ik terecht kan bij de kerk die nog op een berg ligt. Het is nog weer ff klimmen. Niemand is er en ik bel de nummers die hangen aan de muur. Dan bel ik naar een kerk een plaats verderop. Er neemt een man op. En die zegt dat hij mij een sms stuurt van zijn secretaresse. Die neemt niet op.

Ik ga die kant wel op onderweg wil ik eerst graag zwemmen. En ik wilde eigenlijk een halve rustdag vandaag.
Vijf kilometer verder tref ik in het plaatsje Weyregg de pastorie en kerk aan. Daar komt een donkere man aan de deur, zijn naam is Simon en blijkt gast pastoor te zijn uit Uganda. Hij had me ook al aan de lijn. We bellen met de pastoor die op vakantie is in zijn thuisland Polen. Hij vindt het wel oké als ik zelf een matras heb dan kan ik in een gebouw slapen. Hij zegt dat we een vrouw moeten benaderen die kan helpen. Die komt even later en ze legt uit van hoe en wat en ik krijg ook nog stempel.

As ik mijn tas heb afgezet ga ik eerst nog even zwemmen en wat eten. Simon moet nog een dienst doen een dorp verderop.

Morgen vroeg zie ik hem nog wel weer en wisselen we contact.

Na heerlijk te hebben gezwommen en een dikke puten schnitzel drink ik nog een biertje in een eenvoudig tentje. Ik tref een aardig stel
uit het dorp

Dan zoek ik mijn plekje weer op.

toch een stuk gelopen wil het wel met de blaar aan de voet? rust goed uit

Akkie 2022-08-19 22:56:40

Verstandig even een rustmiddag inlassen. Even je benen en voeten verwennen. Mooie foto’s en een lekker bord patat met een flinke schnitzel. Eet je ook wel groenten?

Marja L 2022-08-19 23:05:49

heerlijk een kleine pauze, een biertje doet je altijd goed de hartelijke groeten uit Coevorden

Fred Jansen 2022-08-20 00:58:11

Wir freuen uns, dass du bei uns in Ungenach einen Halt gemacht hast und wünschen dir noch alles Gute weiterhin. Hoffentlich kann deine Frau bald wieder dabei sein.

Dagmar Kienast, Ungenach 2022-08-20 06:59:00

Prachtige omgeving daar!! En de maaltijd met de snitchel als een deurmat, ziet er goed uit😆👍

Marjon Estié 2022-08-20 09:25:21

Wat weer mooie foto's en een goed verslag van je tocht.