Dag 92 Monte alvernia -celci lama 30 km

Italië, Selci Lama

In de nacht leek het of het wat regende bij gipsy maar het geluid kwam uit het luchtbed en de gelijmde stiksels kwamen steeds verder los tot er weer een bobbel in knalde. Het was dus een onrustige nacht voor mijn mede pelgrim. We gingen vroeg op om te genieten van de ochtendzon op de berg met nevel in het dal. Gipsy maakte zo hele mooie plaatjes van vooral Maurice. We genoten nog ff van de ochtendzon en pakten de spullen weer in. De rugzak weer op en in de kop weer een prachtige herinnering De berg af stonden ook nog wat picknicktafels en later ook een koude waterbron. We gingen pauze maken op een mooi picknickplekje langs het pad. We hadden nog genoeg eten over van Carlo. Doorlopend kwamen we in het dorp dat genoemd is naar de groot kunstenaar Michelangelo we klimmen de berg op naar zijn geboortehuis welk nu een museumpje is. Een stuk verderop zoeken we een lokale koffiebar. We lopen deels langs de gewone straat richting een meertje welk we al zagen liggen vanaf de berg. Omdat het weer behoorlijk warm is ga ik er even in en ook Maurice gaat lekker spelen met de bal. Eruit is minder gezien de vette leemgrond op de stenen de sokken wat aan doen Maurice rolt wat droog op de stenen maar er liggen allemaal klitteballen van die hele grote En zien hele vacht zit der onder. Verschrikkelijk om die ellendige dingen eruit te halen. We lopen weer verder deels over teer en deels over graffel paden. In een bosje zijn jagers drukdoende en we horen schoten. Ik doe de klepel van de Zwitserse koebel los zodat ze ons goed horen. We worden niet geraakt dus we lopen verder langs agrarisch gebied. Er zijn hier wat vloeivelden We zien wat teelt met grote bladeren het blijken tabaksplanten te zijn. Het is al vrijlaat en we hebben het water op dus vragen we bij wat landelijk gelegen huizen. Er staan wat vrouwen te kletsen met elkaar in een mooie tuin. Ook een oudere vrouw in rolstoel. We kunnen water pakken bij de schuur. We vragen waar een pastoor woont maar die blijkt wel tien kilometer verder op te wonen. We vragen dan of we hier de tent kunnen opslaan en dat is geen probleem De vriend v.d. vrouw die hier woont met moeders komt even later en wil ook nog even meerijden voor boodschappen. Zo kunnen we lekker grillen. De vrouwen waren al druk bezig met couchette plakjes uut de tuun an het grillen. We zetten de tent op onder een grote walnoot boom. In de verte dondert het wat maar het blijft daar hangen gelukkig. Ook ligt er een heel mooi oud stadje op kijkafstand. De man legt uit hoe we gebruik kunnen maken van de grill tafel met sprokkelhout uit de schuur. As ik de ene luchtbed opblaas gaat het helemaal mis .. Hij veranderd in een soort reuze wortel het slapen wordt een avontuur. We eten lekker en genieten weer van het prachtige uitzicht van het verlichte oude stadje van dik duuzend jaar old. Aangezien ik sneller slaap probeer ik te liggen op de opgeblazen wortel.

Grappig verhaal over dat luchtbed. Ik heb geen idee verder, maar dat bed kan kennelijk niet alles hebben..... Goede camino verder. Salve ! Geert

G Ruidenberg 2018-09-22 21:20:46

Wat een prachtige plaatjes van Maurice, wat een schatje! En wat een mooie omgeving daar....het luchtbed hoeft gelukkig niet zo lang meer zijn dienst te bewijzen.....

Marjon en Luc 2018-09-22 21:30:28

Prachtige foto's weer vooral van Maurice zo'n lief koppie!!! Succes met de laatste kilometers geniet ervan het einde van jullie geweldige reis komt dichterbij. Wat hebben jullie het steeds getroffen met het mooie weer,dat loopt een stuk gemakkelijker dan regen. Nog heel veel wandelplezier met jullie 3tjes.

Mariët 2018-09-22 22:27:34

HELP! We lopen een week achter met jullie mooie verslagen...

Albert Buter 2018-09-22 23:23:42

En gelukkig weer mooi weer!

Evelien de Ruijter 2018-09-23 00:05:50

Lieve Pelgrims Als ik dit lees is het zondagmorgen ! ( 23 -9) Hier heeft het geregend en is het een van de eerste koude morgens .Warm word ik echter van weer, een pracht verhaal over de belevenissen op jullie tocht ! Mooi Italië ,mooie pelgrims ! De foto,s zijn zo als de Belgen zeggen van een wonderlijke schoonheid ! (en dat voor een Drentse ) Wij zijn toch één ! Lieve groetjes .

Annie Wolken 2018-09-23 08:32:17

Balen van het luchtbed! Wij hadden twee jaar geleden in Japan dezelfde ervaring met het oranje bedje. Uiteindelijk 7 bulten. Moesten toen nog 6 weken lopen. Hebben na afloop wel een nieuwe gekregen. Deze gaat volgend jaar mee op weg naar Rome.......

Rick 2018-09-23 09:01:09

Ja, Albert, ik ook, hèlp; geef me dan tenminste een plaatsnaam, de spanning loopt hier hoog op, straks zie ik er ook uit als die wortel van Barry. Maar geweldig is het wel om deelgenoot te mogen zijn van deze prachtige reis!

Kathleen 2018-09-23 09:31:22

mooi verslag weer en prachtige foto's ook van Maurice . nog een paar dagen vol houden op het hobbel bed dan zit het er voor jullie op.Het alle dagen lopen gaan jullie nog missen straks. Maurice mist de wandeltochten straks natuurlijk ook.Nou geniet van de laatste loodjes hopelijk worden ze niet te zwaar. Groeten van ons Jan en Annie.

Annie Knol Kolthof 2018-09-23 22:29:45

Wieder mal schöne Fotos . Kann es sein ,das ihr noch cirka 230 Kilometer vor euch habt?. Bin gespannt ,was noch auf euch zukommt. Wünsche noch tolle Kilometer und Erlebnisse.Liebe Grüße Margret

Margret 2018-09-23 23:25:19

Als ik het verslag lees van jullie reis en hethobbel bed weet ik dat er een niew bed onderweg is Dat moet ook wel want het duurt nog even voordat jullie in Rome aankomen Ook de weg naar Rome gaat niet altijd over rozen Geniet lekker van de reis Jullie kunnen het lfs