Dag 137 Kato Grammatiko - Rodochori 25,4 km

Griekenland, Rodochori

Om half acht word ik wakker en ik heb best geslapen in het eenvoudige onderkomen.
Ik vond ook nog een oude radiator op stroom die de ruimte wat verwarmde.

De tasse word wel weer steeds zwaarder merk ik door mijn eigen noten verzameling en gekregen. Ik moet net as bij fruit wat echt zwaar is …het zoveel mogelijk weer op eten onderweg..
Zo van op de rugge in de buuk.

Ik loop het dorpje uit met an de stroomversnellingen beek nog een rest deel van een Byzantijnse toren.

Ik kies een weg door de ruigte en wil binnendoor…maar dat valt tegen.
Bij een paar reuze stenen moet ik flink klimmend omhoog om het pad weer te krijgen. Verderop weer een natuurpad die onduidelijk is en ik volg weer de Electra masten die me vaker de weg wijzen.

Vele vluchtelingen volgen ook vaak deze masten van Albanië naar Griekenland hoorden we al vaker op onze reis.

Tis een mooi ruig gebied met ook een groot waterbekken en stroompjes.

Het gaat vandaag weer op en neer /klimmen
en afdalen met af en toe grote plassen op t pad waarbij ik zoveel mogelijk an de zijkanten probeer langs te komen..Soms moet je door het struikgewas…en dat bukken is lastig met de tasse.

Er worden hier weer ezels en paarden ingezet voor het halen van brandhout uit het bos.
In een dorpje vind ik een restaurant en ik drink eerst een bak koffie. Ik heb best weer trek en de man bakt me wat eier op met een stuk brood wat heerlijk smaakt.

Weer terug in het bos meerdere houtzagers en weer met hulp van hun pakezels …ze vernielen het bos niet en ‘t is bovendien een mooi gezicht.
De ezels hebben mooie houten zadels.
Oude trekkers werken hier ook nog goed

Ik loop hoog met een prachtig uitzicht op een vallei met allemaal paarden. De ene dekt net de andere as ik er langsloop. Ik moet denken an ons Maurice die ook nog dekken gaat. Dat zal toch heel mooi wezen as we nog een puppy van hem mogen krijgen. Gips is er druk mee ant organiseren.

Mooi houten gebouwen hier. Echt wel mijn smaak met uitzicht op de vallei.
De bocht om ook een mooi gebouw wel restaurant motel was. Ik spreek met de eigenaars. De man komt er aan met een Quad. Hij verteld dat het gebouw .. zijn levenswerk noodgedwongen te koop staat vanwege een conflict met de bank. Zijn vrouw komt eraan met een gebakje en een appel voor mij. Het is hier ook een wintersport gebied verteld hij. Ik heb met hun te doen Die bank /macht lui ook altijd.

Een hond loopt weer een heel stuk met me mee over slingerende paden richting volgend dorp waar ik koffie drink bij een luxer hotel restaurant.

Weer verder kom ik op een verkeerde weg terecht.. Hij is er niet meer. Komoot geeft het wel aan. Een stuk terug en via eigen pad en maps vind ik de weg.

NPO radio belt me weer en ik loop door een fruit en wijngaarden gebied.

Bij een bar in een dorp drink ik west wat en de aardige aangesproken vrouw achter de bar belt voor me naar mensen vd kerk. Er komt een vrouw aan en brengt me soep zomaar..

De vrouw achter de bar verteld ..Er is een soort kloosterkerk wat verderop de berg op.
Er komt een man aan die me mee wil nemen ….maar na uitleg loop ik …en hij rijd me later achterop.
Er zijn kamers boven een groot gebouw vd kerk met onderin een bar restaurant.
Ik krijg een kamer met een bed en nwe dekkens.

We gaan onder in de bar nog even samen koffie drinken. Hier zitten veel vruit telers te eten. De man v d kerk is ook fruitboer.
Vroeger hadden ze hier ook wel eens vakantiewerkers uit Duitsland en Nederland.

De man gaat weg en we nemen afscheid. Ik krijg nog wat appels van eigen teelt en dan ga ik eerst bij een buiten wasbak wat kleren wassen…en ook mijzelf wat. Ook knip ik mijn baard weer wat bij.

Uit de keuken komen allemaal lekkere luchies dus ik ga nog fijn even wat eten. Een paar vlees spies vd gril met gebakken aardappels en wat groente.

Daarna lekker naar mijn kamertje onder de dikke dekens.

We lopen wat achter in de tijd maar wat weer een bijzondere dag heb je gehad en dan die vriendelijke mensen die je zomaar eten geven terwijl ze hetzelf niet zo breed hebben geweldig ❤️👌👏

Akkie 2022-11-15 19:12:30

Het gaat goed barrie hou de moet erin het komt vast goed groeten jan

Jan h uit boveld 2022-11-15 19:16:18

Boffen dat de Villa niet in de benen hoeft. Weer mooie mensen😊

Janine 2022-11-15 19:46:09

Letzte Woche war ich in Jerusalem ! Ich habe von dir erzählt und von deinem Weg in die Hl. Stadt. Mit großem Interesse verfolge ich deinen Weg. Ich schätze deine Fähigkeit ganz im jetzt zu leben. Gottes Segen für den weiteren Weg !