Rust Dag 66 Zasip (Bled)

Slovenië, Bled

Toch om 7.00 wakker en er maar uut.
Albert loopt ook al rond en het is mooi weer dus gaan we lekker buiten zitten met een bak ouderwetse koffie u uit deze streek je moet alleen het laatste moet je niet opdrinken .anders heb je de mond vol met dat zwarte drap.

Dan komt Lidia der ook bij en we kletsen weer heel wat af. Albert bakt eieren met verse tomaten uit de tuin met een speciaal sausje erover super lekker ontbijt.

De vlotte buurvrouw komt ook langs en verteld over haar Bruur die missionary priester is en waar ze onlangs op bezoek zijn geweest in Madagascar.
Heel bijzonder hoe ze daar nog leven. Hakuna Matata.

Haar zoon Jan van 27 komt later op de dag ook nog aan en hij is paraglider en beetje nog opzoek van wat te doen in t leven. Ik inspireer hem ook zegt hij.

Ik heb nog steeds problemen met mijn schoenen en Albert kent een goede schoenmaker waar we heen gaan. Later halen we ze op hij heeft er goed werk gemaakt en ik betaal een vrienden prijs. Dan gaan we ook nog naar zijn vriend waar hij drank mee stookt uit fruit.

We hebben van stichting de mammoet vorig jaar ook zo’n apparaat gekocht om wat te stoken.
Het is nogal een hele studie om het goed te doen. Natuurlijk drinken we een van de zelfgemaakte snaps die goed is van kwaliteit. Ook heeft Matias lekkere dreuge zelfgemaakte worst.

Ik moet niet te veel borrels hebben want radio Drenthe belt ook nog voor een overzicht afgelopen tijd. Gipsy meldt per bericht dat ze onder het mes gaat. Een hele kleine ingreep lukt niet maar ze proberen het zo minimaal mogelijk. En ze geven haar voorrang.. het gaat as vrijdag al gebeuren.
O wat spannend.

Jan de buurjongen blef ook eten en Albert zet de bbq weer an. Extra groentes worden gebakken en Lidia maakt lekker aardappels, sla en appel strudel voor na de tijd Aliasj komen ook nog even een biertje of koffie drinken. Leuk sociaal volk.

Dan wil Jan wel mee naar de pastoor in Bled waar hij woont voor een stempel. Tis een mooie plek bij het meer.
Daar tref ik ook Alec die ik ken van onze vakanties op het eiland Mali Losj.
Hij heeft samen met zijn broer een bijzondere peddel boot waarmee hij toeristen rondvaart op het meer en richting eilandje met kerk.
Ik drink een paar biertjes en hij verteld over zijn dochter van 14 die al bekende biathlon athlete is. Ook zeilt hij graag en veel en we praten over het mooie Kroatie. Hij verteld ook veel uit zijn ervaring in het voormalige Joegoslavië Interresant allemaal.

Hij neemt me weer met naar buurdorp Zasip waar alles al in rust is. Dat ga ik ook maar doen. Gipsy is nog onderweg. Ze was nog langs een vriendin Els die is ook Manuel therapeut is en aangeeft dat het goed zit de operatie.

Monique

Zoals Barry al heeft aangegeven word ik aanstaande vrijdag al geopereerd aan mijn rug zowel de hernia als stenose.
Het wordt gedaan op microscopische manier waardoor je minder last hebt van de operatie etc.

Erg blij dat ik nu weet dat er een einde komt aan het lange wachten en uitproberen van andere manieren ook vind ik het best wel spannend want je weet het nooit.

Als het puur de hernia zou zijn geweest dan zou ik er nog over nadenken maar hij is best groot en doordat ik stenose erbij heb kan dat ook een oorzaak zijn van al eerdere klachten wat lijkt op ischias.

We gaan er gewoon voor en zou dan eventueel als het goed is weer kunnen aansluiten

Heel veel sterkte, Monique, dat het allemaal goed en succesvol zal verlopen.

Will 2022-08-31 12:40:11

Sterkte en alvast beterschap monique. Barry jij nog veel loopplezier, geniet ervan. Steaks maar weer samen jullie 2💪💪

Trijntje Valke 2022-08-31 12:42:33

Sterkte Monique Hopelijk gaat straks alles beter Barry af en toe een rustdag is niet verkeerd hoor succes met de “wandeling”

Gert Hogenberg 2022-08-31 12:46:15

Spoedig herstel Monique 😉

Jeanne 2022-08-31 13:37:23

Heel veel sterkte met de operatie. Wij zullen goed op de paardjes passen

Riena 2022-08-31 13:45:31

Monique: kop d'r veur, lichtstraaltje!

Thyti 2022-08-31 14:03:21

Fijn Monique dat het zo snel kan. Succes. En op naar een voorspoedig herstel.

Jeanette Kiers 2022-08-31 14:12:12

sterkte én van harte beterschap !!

aly 2022-08-31 15:39:46

Monique fijn dat je vrijdag al geholpen wordt. We gaan van het goede uit en wensen je veel sterkte. En Barry wat een mooie tochten heb je weer gemaakt ook al zijn de paden niet altijd wat je hoopt. We wensen jou ook veel sterkte. Want op afstand kan je niet veel meer doen dan haar moed inspreken terwijl je eigenlijk bij haar wilt zijn. We denken aan jullie. Groetjes van ons.

janenannieknol2009@ziggo.nl 2022-08-31 16:28:08

Heel veel sterkte, Monique, dat het allemaal met goed resultaat, maar ook succesvol mag verlopen. 😉 En een sprankje hoop houden, dat je toch samen met Barry de eindstreep samen over mogen steken 🌿🏆🌿

N.Ahoj 2022-08-31 16:51:25

De rustdag had je denk ik wel nodig, weer een mooi verhaal over fijne mensen. Monique, heel veel succes met je operatie, we duimen voor je🍀🍀🍀🍀hartelijke groet, Wim en Margreet

Margreet 2022-08-31 17:07:11

Wat fijn Monique dat er duidelijkheid is en dat je vrijdag al geholpen wordt. We duimen dat de operatie slaagt en dat je samen met Barry de tocht kunt hervatten. Op naar Jeruzalem! En voor Barry natuurlijk de hartelijke groeten :). Tante Lenie en Lydia

Tante Lenie en Lydia 2022-08-31 17:25:33

Weer een mooi verhaal Barry maar ik mis de foto's wel Barry !

Cees 2022-08-31 17:54:13

Heel veel succes Monique en een voorspoedig herstel zodat je je gauw weer bij Barry kunt aansluiten en samen het einddoel bereiken.

Hillie 2022-08-31 18:48:18

Gelukjes weer voor jou barry, bedje, worst, grill, biertje, moonshiners en als klap op de vuurpijl HARTELIJKE mensen...hoe mooi kan het leven zijn. Hoop echt dat deze ingreep je brengt wat je nodig bent Monique, we duimen allemaal mee!

Janine 2022-08-31 21:04:33

Monique, fijn duidelijkheid. Ik zal voor je duimen! Sterkte vrijdag én voorspoedig herstel gewenst. Barry, ik wens jou óók sterkte, graag zou je bij Monique willen zijn....... Hopelijk kunnen jullie tzt de tocht nog samen vervolgen!

Els Hindriks 2022-08-31 22:56:01

Lieber Barry, wir sehen uns jeden Tag deine Reise an und freuen uns darauf, was du alles erlebst. Viele Grüße und alles Gute! Xaverl und Günther

Xaverl und Günther aus Sankt Englmar 2022-09-01 08:09:12

Monique veel sterkte toegewenst met deze medische ingreep hopelijke kunnen jullie weer samen dit project afronden.

Dick Zeeman 2022-09-01 10:33:05

Heel veel sterkte en succes met de operatie Monique! Hoop dat jullie snel weer samen verder op pad kunnen 🙏🏻