Dag 92 Podgora - Vrgorag 30,5 km

Bosnië en Herzegovina, Podprolog

Rond zes weer wakker en ik maak eerst mooi koffie klaar .. ook direct voor onderweg in de thermobeker.

Een uurtje later vertrek ik en bij de deur tref ik de pastoor die ik een hand geef en dank voor het verblijf. Hij doet nu wel aardig.

Ik ga hetzelfde pad omhoog as gisterenavond en daarna achter de oude kerk zoek ik een pad omhoog richting de grote weg.
Ik kijk op Komoot en vind nog een mooi pad welk ook een groot deel afsnijd van de gewone teerweg.

Dan kom ik uit op de grote weg en ik moet ook gezamelijk met de auto s door een tunnel.
Er staat behoorlijk wind hier boven en vooral in de tunnel.
Maar goed dat ik met elkaar wel 100 kilo weeg anders bleuz hij me zo van de weg.

Ik loop een stuk met nog zicht op de zee en dan keer ik het prachtige water de rug toe. Ik hoop haar nog vaker weer te zien op deze reis. Er komt regen an in vorm van buien en ik trek weer de jas an en de hoes over de tasse.

Bij een verlaten huis ga ik pauzeren en zit ik droog onder afdak voor de deur.
Apart de kleren liggen nog overal in huis en ook de oude bedden liggen er nog.
Zal wel weer een mal verhaal achter zitten.

Ik ga weer mooi stuk verder langs Here wegen.
Onderweg toeteren er weer mensen. Das leuk.
Wat nat geregend tref ik een koffie bar cq restaurant an waar ik eerst een bak koffie bestel.
Ze zijn druk bezig met het maken van meerdere lammeren an t spit.
Tis zundag dus zal wel mooi druk worden zo te zien.
Binnen hebben ze ook een houtkachel an waar ik mooi de kleren laat drogen.
Ook de telefoon heeft weer problemen met het laden door de vocht steeds.

Dan weer bij de pad op naar de grote plaatst Vrgorac waar ik een plek ga zoeken.
Direct in t begin staat de mooie kerk en ernaast woont de pastoor.
Tis een vriendelijke man.
Hij geef direct een stempel maar een plek is wat lastig ivm verbouwing.
Na overleg kan ik wel in een zaaltje later op de avond wanneer hij ouders heeft gehad van vormelingen
Hij blijkt ook nog Duits te kunnen. Heeft vele jaren in Koln gewerkt en Wuppertal.

Ik zoek eerst weer een coffeebar op en later een restaurantje voor kipburger en gebakken groentes.

Dan zoek ik de pastorie weer op en de pastoor verwacht me al.
Hij laat me de ruimte zien en er is ook nog een douche. En een kleine keuken.

Hij is enthousiast over mijn reis en wil met me op de foto. Ik geef hem de blog ook.
Dan verteld hij me waar ik de sleutel kan laten en vertrekt.
Ik blaas mijn bed weer op en spring fijn onder de douche. Heerlijk warm water na koude regendouche deze dag.

As ik met mijn dagverhaaltje bezig ben val ik spontaan in slaap.

Tjonge Barry weer een verhaal zeg. Gelukkig toch wel steeds onderdak!

Linda 2022-09-28 18:38:34

mooi dat de kleren weer droog worden zo

Akkie 2022-09-28 19:19:36

Hoi daar Wat moet een Pilger toch makkelijk zijn en inschikkelijk. Om zonder zorgen elke keer weer op te kunnen staan om de nieuwe dag aan te vangen. “Wat de toekomst brengen moge” Dat geld voor het weer, de slaapplaats, welke fijne mensen je treft en ook belangrijk, wat schaft elke dag de pot !. Knap hoor , Sjapoo 👍👍

N. Ahoj 2022-09-28 20:46:34

Barry, ,t schiet op hé, zie op de kaart Medjugorje al liggen. Begrijp dat Monique met Maurice dan weer aansluiten. Fijn. Goede tocht verder.

Els Hindriks 2022-09-28 22:15:15

Wat zal je moe zijn geweest dat tijdens het schrijven in slaap valt. Toen ik je foto’s bekeek en ik zag de foto van de tunnel liepen de griebels over mijn grabbels! Wat eng! Zo’n smalle tunnel en jij moest daar lopen… brrr! Fijn voor je als Monique zich weer spoedig bij je voegt.

Marja L 2022-09-28 23:08:52

Dat je spontaan in slaap valt zul je wel nodig gehad hebben. Wat weer een mooie tochten afgezien de regen maar ja is wel weer goed voor het land. En je hebtweer een fijne plek om te slapen. Groet voor jullie drieën.😀👍👍🙋‍♀️🚶‍♂️🚶‍♀️🐕