Dag 78 Pontremoli -Villafranca in Lunigiana 19km

Italië, Villafranca in Lunigiana

Lieve mensen wij hebben een idee!!

Wij zijn natuurlijk nieuwsgierig naar de mensen die ons volgen en misschien vinden jullie het anderzijds ook leuk om ons in het echt te ontmoeten en natuurlijk om Maurice een dikke knuffel te geven.

Nu leek het ons leuk om een middag bij elkaar te komen bij ons thuis om zo met elkaar kennis te maken en waarbij jullie natuurlijk ook alles aan ons kunnen vragen

Zondag 11 november van 11.00 tot 17.00 een soort Amerikaanse party waarbij iedereen wat te eten en te drinken meebrengt.
Alle mensen zijn welkom op Drents Californië te Erica en koffie en thee wordt door ons verzorgt.

Om een kleine indicatie te krijgen wie langs wil komen graag even een mail sturen naar
zielsmaatjes3@gmail.com
En als je niet kan mailen even een WhatsApp je naar
0031647101746

Ondanks dat we ons wel wat konden uitslapen werden we wakker tegen 7 uur. We deden het lekker kalm an en namen een bad.
De mooie antieke kuip was wel wat an de kleine kant. Want ik kon zittend de benen niet strekken maar het was wel ff fijn. Tegen tien uur hadden we afgesproken om samen met Gerald en Annette (blonde Dolly) koffie te drinken en de door ons mee gebrachte broodjes op te eten.
Rond de middag namen we van het aardige stel afscheid en pakten onze spullen weer bij elkaar.
We lopen tegen 13:00 het stadje uit en gaan te voet weer verder over vlakke paden en door agrarische gebieden en weer langs oude bergdorpjes we rusten op een oude omgevallen boomstam uit.
We gaan deels langs de weg en over kleine klimmers over door keien aangelegde straatjes. Bij een oud kerkje rusten we wat uit. We komen een Indische man tegen op de fietsen zo een met tulband. Hij wil graag foto’s van ons en maakt ook een filmpje voor op internet. We maken ook een plaatje met hem erop hij zegt ook lang haar te hebben en heeft het ook over hoe goed het is voor je lichaam en geest om zon pelgrimsreis te maken. Langs vele wegen komen we de stad Villafranca binnen gewandeld. We vinden een leuke oude kerk in Romaanse stijl met as patroonheilige Franciscus. Er staat ook een groot beeld bij. Een paar mannen spreken we aan en een oudere man blijkt redelijk Engels te kunnen en legt ons uit dat de pastoor nog bezig is met de mis in een ander dorp. Ze geven aan waar we redelijk kunnen eten vlakbij en dus gaan we daar eerst heen een pizza te eten. Ze zijn lekker dik en ik had geluk dat ze Engels konden en ik hem naar eigen smaak kon laten beleggen, dus zonder kaas.
Na de pizza was de pastoor er ook alweer hij was gelijkaardig en begreep dat we een stempel wilden en plek voor de nacht. We lopen door de galerij van het naast de kerk gelegen voormalige klooster welk daarna een gymnasium was en nu deels leeg stond. We krijgen een klaslokaal voor de nacht. Mooi naast de galerij rond het atrium (binnentuin) op dit moment was er een tentoonstelling van schilderijen.
De wanden zijn blits oranje en passen zo mooi bij onze matrassen die we neer leggen op de oude granito vloer. Het klooster was zo vertelt een jonge klerk me van de franciscaanse monniken dus heel sober ingericht. Dus we passen goed bij het plaatje weer slapen op harde ondergrond. Tot morgen

Wat een leuk idee! Die middag. Elk verslag komt voorbij.. enorm veel respect voor jullie! Vindt het geweldig dat de hond zo mee loopt.. en respect voor jou Monique met je knieen . Ben zeer benieuwd naar het laatste stuk en eindpunt! Liefs Helen

Helen 2018-09-06 12:28:42

Wat een leuk idee van die middag.Volg jullie al vanaf het begin,vind het heel interresant,en heb respect voor jullie

Ada gerdes 2018-09-06 13:17:23

Ha Pelgrim maatjes ! Met groot genoegen volg ik jullie boeiende wandelreis ! Mooi initiatief om in november samen te komen ! groetjes!

Annie Wolken 2018-09-06 13:22:47

Wat een leuk initiatief om elkaar te ontmoeten! Ik lees de verslagen, de route " loop" ik op de landkaart mee en geniet van de mooie foto's. Ja..... met die pelgrims wil ik graag kennismaken! Lukt het nog de verslagen zó bij te werken dat wij samen in Rome aankomen? Nog een goede reis én goede ontmoetingen gewenst!

Els 2018-09-06 13:35:22

x

ron 2018-09-06 13:53:33

Wat een perfect idee, die samenkomst! 11 November is overigens wel de dag van de Lampionloop, dag van het licht! Jullie Pelrimage-verslag is elke keer weer een rustpunt, om te lezen en voor te stellen hoe het met jullie drieën gaat, en al die mensen die jullie ontmoeten en dignen mee delen! Idereen zou een Pelgrimage moeten doen eigenlijk, om bewuster te worden van de wereld, de mensen en de natuur! Voorzichtig, rustifg aan, en alledrie veel success!

Ad 2018-09-06 13:54:57

Heel leuk jullie verhalen volg jullie elke dag! Ben zelf op m’n 50e verjaardag zondag 7 oktober in Rome, wil dan graag de zegen vd paus om 12 uur op deze bijzondere dag! Weet niet of jullie er dan nog zijn, maar elkaar dan op het Sint-Pieter plein tegen komen zou toch super zijn! Succes met de laatste kilometers.

Monique (Wolken) Mestemaker 2018-09-06 15:10:17

Zoals alle anderen vind ik dit ook een super leuk idee. Het schiet nu aardig op.

Marja 2018-09-06 18:23:48

Hoi Zielsmaatjes, Geweldig idee. Als ervaren pelgrims en dagelijkse lezers, willen we zo’n bijeenkomst niet missen. 11 November staat reeds in de agenda. We zullen ons opgeven via de mail. Uiteraard nog veel mooie ervaringen toegewenst. Met groeten Ton

Ton 2018-09-06 18:39:16

Was für eine liebe und nette Idee 🙂von euch. Würden auch gerne kommen. Vielleicht klappt es, ich würde mich sehr freuen,euch wieder zu sehen. Bleibt alle drei gesund und nochmals viel Glück

Margret 2018-09-06 18:46:34

Wij vinden het ook een super goed idee... wij zijn van de partij. Bij het afscheid lukte niet maar 11 november wel! Elke dag een verhaal... mooi om jullie te volgen!

Geke 2018-09-06 18:47:05

Lieve mensen, wat een leuk idee! Graag tot 11 november Leuk om jullie te kunnen ontmoeten! Het is elke dag weer genieten van jullie verhalen en foto's ! Nog een voorspoedige reis gewenst!

Marijke 2018-09-06 23:01:55

We genieten iedere keer opnieuw van jullie reisverslagen. Deze indrukwekkende tocht "bijna" volbrengen vertelt ook iets wie jullie zijn. Wij bewonderen jullie sociale vermogen om heel veel contacten te leggen met de mensen die jullie tegenkomen. Wij zullen er zeker bij zijn op de 11-11-18 om 11.00uur

Dick Zeeman 2018-09-07 10:35:34

Elke keer is het weer leuk om de verhalen te lezen. Mooi dat er zoveel volgers zijn. Nog veel plezier met de laatste loodjes ( kilometers)

Marieke Schaafsma 2018-09-08 10:31:27

Iedere keer lees ik met veel plezier jullie reisverslag en volg de route op de landkaart. Veel respect voor jullie en Maurice! Nog veel loopplezier door Italië!