Dag 62 Feld am see / Radenthein - Niederdorf 25 km

Oostenrijk, Radenthein

Zo rond 7 eruit en tis nog stil in de pastorie dus ik zet koffie pak spul bij elkaar en ga weg na bedank briefje.

Ik kom langs een grote winkel en gelijk wat bollegies inslaan en dan weer op pad richting Feld am See waar ik gister eindigde.

Ik ga een stuk verder tot een volgend meertje waar ik eerst een frisse duik in neem .
Het was gisteren avond knap gezellig maar hier knap ik nu weer van op .

Dan richting volgend dorpje langs de straat. Tis hier vrij vlak en das ook wel ff weer fijn as platte lander.

Bij een bankje maak ik pauze om wat te eten en een bak yogurt.
Dan komen Petrus en José er ook nog aan met de dikke auto en gaan mooi er bij zitten. We spoelen de film van gister nog even terug en hebben nog dikke lol .

Ze gaan verder richting Gross Glöckner de grote gletsjer verderop in Oostenrijk en ik ga verder richting Villach.
Onderweg over een baustelle en op straat dan neem ik weer pauze bij een gebedshuis met een reuze linde. De vrouwen bij de kerk wachten op een trouwerij Ik krijg een stempel en een bak koffie bij de picknick bank naast de reus. Dan word het knap druk met de mooi geklede mensen en ik pak mijn spul bij elkaar als ze een grote groepsfoto willen maken zonder pelgrim.

Weer verder langs de gewone weg. Ik moet nodig naar het toilet en kan net op tijd een cafeetje vinden. Daar ook maar één bak koffie drinken er tegenover staat een enorme mammut boom. Die sequoia vind ik helemaal geweldig. Van de grootste ter wereld met dik 11 m doorsnee heb ik nog een kleine dennenappel.En de naam mammoet spreekt me zeer aan vanwege onze stichting de mammoet. Ik draag nog steeds de kleine mammoet Berlini mee op de rugge.

weer bij de pad zie ik opeens de burcht verder op boven de Osiachersee Daar ben ik vroeger wel al geweest voor paar dagen op de camping Das apart nu zo hier te zijn te voet.

Veder richting Villach kleurt de hemel al mooi donker. Dan begint het al wat te regenen. Ik loop langs een oude vrouw die druk bezig is met bloemen voor haar huis ze loopt slecht met een kruk. Ik vraag haar of ze weet of dat er in de buurt een pastoor woont bij de kerk.

En als ik mijn verhaal doe zegt ze wel drie keer Jesus maria en dan zegt ze dat ik ook wel bij haar terecht kan.
Ze neemt me mee naar een wasruimte bij de vm boerderij. Maar daar is geen water en zegt ze kom maar mee in huis. Daar heeft ze meerdere gastenverblijven en ik mag er een van gebruiken voor de nacht. Wat fijn weer een bed. Wat een mazzel nu het ook nog goed gaat regenen.

Haar naam is Walburga van 82 en ze laat me haar tuin zien met zelfs een leuke zwemvijver. Ik kan hier ook koken dus ga ik eerst naar de winkel verderop.
Lekker grote bak sla en gekruide lappen vlees.
Ik krijg van mijn lieve huisbazin nog dikke druiven uit eigen tuin en later gemalen koffie om te zetten.

Ik praat nog gezellig met haar. Ze verteld over haar man die momenteel in Graz is en zij liever hier bij de boerderij.
Ze zegt ook niet bang te zijn alleen en heeft voor ongenodigde gasten ook een wapen. Ze hef al een keer een van de drie inbreker in de bil geschoten met een kruis boog. Ze vlogen deur de tuun .. vijver en stiekelbossies Zelfs die ene met pijl in zijn billen
Wat een mens. Prachtig.

Ik doe nog weer even de dagelijkse eind dingen en kruip er lekker onder.

Mooi onder de bescherming van Mien engel Burgi zoals ze haar noemen.

Hoe komt het toch dat mensen zo goed van vertrouwen zijn naar jou toe. Een vrouw van 82 met een man die niet aanwezig is en zo maar een vreemde man in huis neemt. Héél bijzonder!! En……jij bent een bofkont!’

Marja L 2022-08-28 22:21:09

Wat weer fijnemensen allemaal. En ook nog goedgeefs en behulpzaam. Super.dat wordt weer lekker slapen op een gewoon bed.😀👍🙋‍♀️

Annie Knol Kolthof 2022-08-28 22:23:25

die vrouw prachtig en jij hebt weer een bed om te slapen, mooi weer zo, ik geniet zo van deze verhalen met foto's.

Akkie 2022-08-28 23:04:05

Wat zijn er nog lieve mensen op deze wereld… Zo mooi om je reis een klein stukje mee te beleven..

Marianne Hoveijn 2022-08-29 08:35:57

En wat dacht je van de Linde, ook niet mis om onder te zitten! Vrouwelijke kracht om door gedragen te worden. Mooi. Gipsy met haar kracht zo bij je, en daarna mevr. Walburga. 🦋